Klacht
C. H.
Naar: TotalEnergies
Zoals ik eerder aangaf, werd mij door TotalEnergies (totaal niet onderbouwd) maandelijks veel te veel aangerekend voor gas en elektriciteit.De laatste 3 maanden (juli, augustus en september) werd mij door TotalEnergies zelfs maandelijks meer dan 687 euro aangerekend. Dit was gewoon natte vingerwerk. Toen ik uiteindelijk mijn meterstanden doorgegeven had aan Fluvius werd hetgeen wat ik steeds beweerd had, bevestigd. TotalEnergies diende mij eerst voor gas 1.373,26 euro terug te betalen. Ik ontving deze factuur op 15/09/2022.Natuurlijk stond er een vermelding bij dat dit binnen 18 dagen ging terugbetaald worden of ging verrekend worden met de volgende factuur.18 dagen erbij maakt 03/10/2022.Mijn maandelijkse factuur voor gas werd vervolgens door hen van 220 euro naar 76,20 euro gebracht.Voor mijn afrekening voor elektriciteit ontving ik vreemd genoeg nog niets terwijl deze meterstanden wel samen doorgegeven werden.Vervolgens kreeg ik op 28/09/2022 geen 1.373,26 euro maar 631,72 euro gestort. Er was dus voor 09/2022 741,54 euro aangerekend. Dit was dus nog meer dan voorheen en het oude bedrag voor gas werd aangerekend en niet het nieuwe. Op 08/10/2022 ontving ik dan mijn afrekening voor elektriciteit. Weer werden mijn beweringen bevestigd en diende men mij 2.060,10 euro terug te betalen.Natuurlijk stond er weer de vermelding bij dat dit binnen 18 dagen ging terugbetaald worden of ging verrekend worden met de volgende factuur.Ondertussen zijn we 05/11/2022 en werd mij helemaal nog niets terugbetaald.Mijn afrekeningen gebeuren steeds op het einde van de maand maar nu men mij veel dient terug te betalen plotseling niet.Mijn maandelijkse factuur voor elektriciteit werd vervolgens door hen van 467,68 euro naar 91,93 euro gebracht.Als ik nazicht doe in mijn klantenzone van TotalEnergies staat dat de facturen op 25/10/2022 en 28/10/2022 betaald zijn.De 1.900 euro die mij daarvan terugbetaald diende te worden, werd niet terugbetaald.Gevraagd:Ik wens dat mijn geld onmiddellijk terugbetaald wordt.Dit is niet de eerste keer dat jullie, TotalEnergies, aangeschreven worden en op de vorige mails werd nooit gereageerd. Deze mails zullen indien nodig als bewijs van jullie bereidwilligheid gebruikt worden.
Berichten (10)
TotalEnergies
Naar: C. H.
Uw Referentie: E161044633Je klantenreferentie: E161044633Dag Charlie Haers,Bedankt voor je e-mail.Goed dat je me contacteert. Het is zeker belangrijk dat alles duidelijk voor je is.Ik overloop hieronder even alles met je:Op 1 juli 2022 verviel je vaste Top-tarief. Vanaf dan genoot je het variabele Online-tarief. Dit viel veel hoger uit, qua prijs per kwh. Dat verklaart de verhoging van je maandbedrag. De geschatte verbruiken waren nog dezelfde.De jaarafrekeningen waren inderdaad creditnota's. Deze zijn als volgt gebruikt:Elektriciteit: N2201577007, voor 1.373,26 euro. Deze is gebruikt voor je factuur E2214109465, voor september 2022. Dat was 687,68 euro.Gas: N2201635774, voor 2.060,10 euro. Dat ging naar:E2214748246, voor oktober 2022, voor gas: 67,20 euro.E2214812216, voor oktober 2022, voor stroom: 91,93 euro.E2215365245, voor november 2022. Voor stroom en gas samen: 159,13 euro.Ik bevestig dus graag dat alles tot en met november 2022 nu in orde is.Je krijgt in totaal nog 1.741,84 euro terug. Dat regelen we zo snel mogelijk.Nog een tip. Zit je plots in het donker of vallen jouw elektrische toestellen uit? Vervelend!Bel ons en we geven je binnen de 4 uur een afspraak.De kosten, tot 400 euro per interventie, zijn voor ons.Voor 2,99 euro per maand is je elektriciteit in goede handen.Wil je dezelfde gemoedsrust voor jouw verwarmingsketel'Dat kan, voor maar 2 euro extra.Zal ik dit voor jou in orde brengen? Antwoord gerust op deze mail.Jouw mening telt voor ons! Indien je deze nog niet ontvangen hebt, ontvang je zo dadelijk een tevredenheidsenquete. Mag ik je vriendelijk vragen deze na ons gesprek zeker in te vullen zodanig we de kwaliteit van onze dienst kunnen evalueren en verbeteren.Bedankt voor je vertrouwen,Met vriendelijke groeten.PhilippeCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power and Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'etre confidentielles. Il ne peut etre utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D0Y33WA3._500084uoVwn:ref
C. H.
Naar: TotalEnergies
Zoals steeds beloven jullie te betalen maar doen jullie dit niet. Tot op heden nog steeds MIJN geld niet ontvangen. Is dit "zo snel mogelijk" voor jullie?
C. H.
Naar: TotalEnergies
Nog steeds niets ontvangen.
TotalEnergies
Naar: C. H.
Uw Referentie:E161044633Dag Charlie Haers,Bedankt voor je e-mail.Helaas kan ik je niet antwoorden op je mail omdat de zaak bij de ombudsdienst in behandeling is. Je kan steeds contact opnemen met de ombudsdienst voor verdere vragen.Hopelijk is alles zowat duidelijk voor jou en ik wens je nog een heel fijne dag,TIP: Wist je dat je een account kan aanmaken in de online klantenzone van TotalEnergies?Hier kan je jouw facturen raadplegen en het contract beheren.Je kan je inschrijven via s:my.totalenergies.be/nlarticulieren/PS: Het onderhoud van de gasketel kan je ook via TotalEnergies uitvoeren.Indien je dit in orde wenst te brengen, hoor ik het graag.Bedankt voor je vertrouwen.Met vriendelijke groeten,JoeriCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power and Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'etre confidentielles. Il ne peut etre utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D0Y33WA3._5000851Ir9h:ref
C. H.
Naar: TotalEnergies
Dit is weer maar eens het zoveelste foefje van jullie uit. Ik heb klacht ingediend bij testaankoop en bij de ombudsdienst omdat jullie al van 28/10/2022 weigeren mijn geld terug te betalen. Steeds opnieuw komen jullie met foefjes af om mijn geld maar niet terug te betalen. Nu steken jullie het op het feit omdat de zaak bij de ombudsdienst ligt. Steeds keer op keer foefjes en als ik de talloze klachten lees over jullie bedrijf is dit gewoon jullie manier van werken. Op jullie eigen site schrijven jullie dat jullie geen geld houden dat niet van jullie is maar dat doen jullie wel. De laatste twee maanden waarbij de betalingen voorzien waren op de 28 ste van de maand (zoals steeds) hebben jullie de betalingen steeds veel te vroeg verrekend wat nog een overtreding is. Jullie moesten zich schamen.
TotalEnergies
Naar: C. H.
Uw Referentie: E161044633Dag Charlie Haers,Bedankt voor je e-mail.Helaas kunnen we geen antwoorden geven op je vragen doordat het dossier bij de ombudsdienst ligt. Voor verdere vragen kan je steeds terecht bij de ombudsdient.Hopelijk is alles zowat duidelijk voor jou en ik wens je nog een heel fijne dag,TIP: Wist je dat je een account kan aanmaken in de online klantenzone van TotalEnergies?Hier kan je jouw facturen raadplegen en het contract beheren.Je kan je inschrijven via s:my.totalenergies.be/nlarticulieren/PS: Het onderhoud van de gasketel kan je ook via TotalEnergies uitvoeren.Indien je dit in orde wenst te brengen, hoor ik het graag.Bedankt voor je vertrouwen.Met vriendelijke groeten,JoeriCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power and Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'etre confidentielles. Il ne peut etre utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D0Y33WA3._50008527JHz:ref
C. H.
Naar: TotalEnergies
Over welke ombudsdienst hebben jullie het eigenlijk? Stuur dan mijn mails door naar de ombudsdienst he. Zoals gezegd...foefjes, keer op keer. Al sinds 28/10/2022 wacht ik op mijn geld en steeds komen jullie met iets anders af.Ondertussen hebben jullie er nog een overtreding bijgevoegd. Het resterende bedrag van de federale energiepremie (november en december) diende vóór 18/01/2023 aan mij gestort te worden maar dit gebeurde ook niet.
C. H.
Naar: TotalEnergies
Wanneer wordt mijn geld terugbetaald?Deze problematiek is al maanden bezig en steeds weer komen jullie met nieuwe uitvluchten.01/12/2022 werd mij door jullie beloofd dat jullie mijn geld gingen terugbetalen maar tot op heden 09/02/2023 heb ik nog niets ontvangen.Jullie werden al 2 maal aangemaand om te betalen door testaankoop en 2 maal door de ombudsdienst (4 maal in totaal dus). De laatste keer op 20/01/2023 om 15:55 uur door testaankoop.Op 24/01/2023 om 08:43 uur antwoordden jullie via mail.Hierin stond hetvolgende :Je klantenreferentie: E161044633 Dag Charlie Haers,Bedankt voor je e-mail.Goed dat je me verder contacteert.Het spijt me dat de situatie moeilijk voor je werd. Dat is niet de bedoeling.Enkel kan ik niet meer zeggen dan ik al deed. Anders graag.Je situatie zit nu bij de dienst Facturatie. Zij verwerken dit zo snel mogelijk.Bedankt voor je vertrouwen,Met vriendelijke groetenWe zijn ondertussen weer 2 weken verder en nog ontving ik niets.Wat is nu weer jullie uitvlucht?Bij nazicht in mijn klantenzone blijkt dat mijn saldo nu op 1.656,45 euro staat en dat jullie de factuur van februari alweer verrekend hebben. Dit is weer eens veel te vroeg. Vroeger was dit steeds de 28ste van de maand.Uit dit alles blijkt dat dit bewust is.
TotalEnergies
Naar: C. H.
Uw Referentie: E161044633Beste,Bedankt voor je e-mail.Ik heb je document goed ontvangen. Ik doe het nodige.Ik geef dit op mijn beurt door aan de betreffende dienst. Zij doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk uit te betalen. Ik heb geen zicht op de wachtrij dus kan je helaas geen concrete tijdspanne hiervoor meegeven, waarvoor mijn excuses.Bedankt voor je vertrouwen.Met vriendelijke groeten,NoemiCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power and Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'etre confidentielles. Il ne peut etre utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D0Y33WA3._5000854P49u:ref
C. H.
Naar: TotalEnergies
Vandaag nam ik voor de zoveelste keer via chat contact op met TOTALENERGIES. Men deelde mij mede dat mijn geld op 17/02/2023 werd gestort, dit stond echter niet in mijn klantenzone vermeld.Bij controle van mijn rekening bleek het geld inderdaad gestort te zijn na maanden van aandringen.Hopelijk gebeurt dit alles niet meer opnieuw in de toekomst.Van een compensatie of intrest is er echter geen sprake nadat jullie maanden mijn geld onterecht hebben bijgehouden.Het is een schande hoe dit alles verlopen is.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten