Terug

Problemen met terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: Cool blue

05/01/2022

Beste, gisteren via de website van Coolblue een IPad (389 euro) besteld. Deze stond op de website met status in voorraad. Via mijn werkgever bestel ik vouchers van Coolblue ter waarde van 375 euro. Ik betaal hiervoor via mijn werkgever. Ik betaal de IPad dus grotendeels met de vouchers en de rest via overschrijving. Ik krijg om 11:29 uur een bevestigingsmail van de bestelling van Coolblue met vermelding dat de IPad een dag later geleverd wordt. Om 12:01 uur krijg ik plots een mail dat de bestelling geannuleerd werd. Het bedrag van de vouchers wordt op de Coolblue tegoed gezet en krijg ik niet terug. Zij verplichten mij om dus terug iets te kopen bij hen. Zij komen hun verplichtingen niet na maar betalen niet terug. Nadien ga ik terug kijken op hun website en plots zijn alle Ipads van verschillende types van 64 gb tijdelijk uitverkocht. Contact met klantendienst levert niets op en zij verbreken de verbinding. Coolblue krijgt het geld dat ik betaald heb voor de vouchers via mijn werkgever maar ze verplichten mij, door deze niet terug te betalen, om weer op hun site te kopen zodat ze eigenlijk 2 maal kunnen verdienen. Dit is gewoon oplichting.Wij wensen dat het bedrag dat wij voor de vouchers betaald hebben terug te krijgen. Als ik zelf mijn bestelling annuleer, begrijp ik dit best dat ze niet terugbetalen. Maar alles wordt eerst bevestigd door hen en pas een half uur later door hen geannuleerd. Dit vind ik echt niet kunnen.

Berichten (1)

Cool blue

Naar: K. V.

06/01/2022

Beste meneer Van Lutsenborg,Hartelijk dank voor je melding. Ik heb je bestelling erbij genomen en zie inderdaad dat deze niet helemaal goed verliep en geannuleerd is erg vervelend kan ik begrijpen! Je hebt deze bestelling inderdaad grotendeels met Coolblue Cadeaukaarten betaald, maar deze zijn inderdaad niet inwisselbaar voor geld vrees ik. Dat staat ook zo vermeld op onze website bij de voorwaarden van de Coolblue cadeaubon. Het klopt dus dat het bedrag van deze vouchers een winkeltegoed is geworden welke je bij een volgende aankoop kunt gebruiken. Op dit moment lijkt enkel de Apple iPad (2021) 10.2 inch 64GB Wifi + 4G Space Gray op voorraad, maar je kunt uiteraard ook opteren voor een alternatief indien gewenst. Alvast onze excuses voor het ervaren ongemak.Indien je nog vragen hebt, geef ons dan gerust een seintje. Met vriendelijke groet,Greg van CoolblueMedewerker backofficeBel: (+32) (0)3 808 27 00Borsbeeksebrug 28/5/5 2600 Berchem www.coolblue.be--- original message ---On January 5, 2022, 7:16 :AM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform