Terug

Problemen met terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. C.

Naar: Vlaamse Energieleverancier

06/12/2021

Beste,Op 22 Oktober zijn wij overgestapt naar een andere energieleverancier. Ik heb enorm lang moeten wachten op mijn eindafrekening en kreeg in tussentijd zelfs nog een factuur.Eerder werden de tarieven opgetrokken terwijl ons verbruik pakken lager lag dan voorheen.Uiteindelijk, na aandringen kregen we onze eindafrekening voor gas en elektriciteit op 29 November maar de betaling zelf is nog steeds niet gebeurd.Ik spreek hier over €317,18 voor elektriciteit en meer dan €80 voor de gas dat we zouden terugkrijgen. Voor de gas kan ik het juiste bedrag zelfs niet meer nakijken aangezien het niet langer mogelijk is de afrekeningen op de website te raadplegen. Ik merk daarop een bericht dat het faillissement werd aangevraagd. Ik kan niet geloven dat de terugbetalingen van klanten niet met opzet uitgesteld werden omdat er reeds de kennis was dat het faillissement zou aangevraagd worden.Daarom vind ik het niet meer dan normaal dat de openstaande afrekeningen, van oud naar recent, alsnog terugbetaald worden aan de mensen. Voor mezelf spreek ik over een bedrag van +/-€400 en dit is voor mij een groot bedrag om kwijt te zijn. Ik wil dus weten wannee rik mijn geld terug mag verwachten op mijn rekening.

Berichten (1)

Vlaamse Energieleverancier

Naar: R. C.

06/12/2021

Hallo, Bedankt voor je bericht. Met dit automatische antwoord willen we je latenweten dat je bericht goed aangekomen is. Eén van onze collega's zal zosnel mogelijk jouw vraag behandelen. Door de uitzonderlijke hoge energieprijzen, krijgen we heel veel vragen enkan het wat langer duren. We verwijzen je graag naar onze website voor meer informatie over de hoge energieprijzen en de verhoging van jevoorschot. Neem voor andere vragen een kijkje bij de veelgestelde vragen op www.vlaamseenergieleverancier.be. Misschien vind je daar wel hetantwoord op je vraag. We kijken ernaar uit om je snel te helpen. Vriendelijke groeten en tot binnenkort! Vlaamse Energieleverancier


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform