Terug

Problemen met terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. P.

Naar: MediaMarkt

30/11/2021

Beste,Ik heb vorige week een e-step aangekocht in de vestiging te Zwijnaarde. Bij betaling heb ik gevraagd om 250 euro met eco-cheques te betalen en 199 euro met consumptiecheques. Deze opsplitsing staat ook zo vermeld op de factuur. Bij het nakijken is echter duidelijk geworden dat de kassierster een fout heeft gemaakt en beiden transacties heeft afgerekend op de consumptiecheques.Toen ik deze fout wou rechtzetten kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was en ik er maar mee zou moeten leven. Heb echter naar de klantendienst gebeld die meldde dat ik gewoon de step gewoon kan inruilen (binnen 14 dagen) en dat ik een terugbetaling zou ontvangen op dezelfde wijze dat ik had betaald. Dus een debetering van 449 euro op mijn consumptiecheques. Toen ik dit meldde in de winkel kreeg ik doodleuk te horen dat dit niet mogelijk was en dat ik een waardebon ging terugkrijgen. Ze verwijsden naar Edenred terwijl het overduidelijk is dat de fout bij Mediamarkt gebeurde. Echter heb ik het ook aan Edenred gevraagd die uiteraard bevestigde dat de fout bij de kassierster gebeurde.Ik heb er geen problemen mee dat er iemand een fout maakt, dit is menselijk. Maar het weigeren recht te zetten van deze fout getuigt van slechte wil.Ik wil gewoon een debetering van 250 euro op mijn consumptiecheques en een creditering van 250 euro op mijn ecocheques. Indien dit niet mogelijk is wens ik 250 euro terug in cash en een creditering van 250 euro op mijn ecocheques zoals reeds aangegeven bij de aankoop en vermeld op het kasticket!

Berichten (2)

MediaMarkt

Naar: N. P.

02/12/2021

Beste mijnheer Peelman,Wij hebben uw melding goed ontvangen en hebben de nagevraagd bij onze vestiging te Zwijnaarde. Zij stuurden onderstaande reactie door:Beste klant,Wij hebben uw ticket zaterdag toch even doorgestuurd want normaal gezien is het niet mogelijk dat consumptiecheques aanvaardt worden door onze vaste kassaterminal.Wij kregen het volgende antwoord terug:Indien de klant consumptiecheques heeft, zullen deze gelinkt worden aan het hoofdproduct van deze kaart. Heeft de klant een ECO kaart, kunnen ook de bijbehorende consumptiecheques op de kassaterminal afgerekend worden. Heeft de klant een CADEAUkaart, zal dit enkel lukken op de mobiele terminal.Wij hebben echter niet de optie om het soort cheque te kiezen dat van de kaart gaat, dit staat altijd als ECOcheque op uw ticket.In verband met terugname, terugbetaling van producten aangekocht in de winkel zelf is enkel via cash of geschenkkaarten. Wat men u vertelde aan de telefoon geldt enkel voor producten die online aangekocht en betaald werden.Aangezien cheques niet in cash omgezet mogen worden (tegengaan van fraude), krijgt u een waardebon van het bedrag om andere zaken aan te komen.Met vriendelijke groeten,MediaMarkt Belgie

N. P.

Naar: MediaMarkt

02/12/2021

Ok, dus weer hetzelfde antwoord en weer wordt de fout van de medewerker niet hersteld. Ik vraag helemaal niet achter een waardebon maar een rechtzetting van de fout. Dit kost jullie als bedrijf zelfs geen geld maar enkel een kleine inspanning. Aangezien dit blijkbaar normale klantbehandeling is ga ik dus gewoon vanaf nu nooit meer iets kopen bij jullie. Noch in de winkel/noch online.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform