Terug

Problemen met terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. V.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

25/08/2021

Beste,Mijn reis werd omwille van corona geannuleerd in 2020. Ik ontving een voucher, dewelke ik later opnieuw gebruikte om dezelfde reis te herboeken. Ook deze werd geannuleerd wegens corona. Vervolgens vroeg ik een terugbetaling aan bij TUI. Het bedrag van de laatst geboekte reis werd na veel telefoon en mailverkeer enkele maanden later terugbetaald op mijn rekening. De restwaarde van 400€ van de oorspronkelijke boeking werd niet terugbetaald. Dit kon volgens een medewerker van de klantendienst niet. Ik had aanvankelijk het volledige bedrag moeten terugvragen, en de tweede reis opnieuw moeten betalen. Na een klachtenprocedure kreeg ik uiteindelijk een mail dat ik de terugbetaling van de restwaarde alsnog kon aanvragen. Mijn online aanvraag bleek enkele weken/maanden later niet geregistreerd te zijn in de systemen van TUI. (ondanks deze ook al eerder telefonisch werd aangevraagd). Uiteindelijk zou de bediende van de klantendienst het nodige voor mij doen. Ik bevestigde haar dat mijn visa kaart intussen niet meer in gebruik is, en ik een terugbetaling wens op mijn zichtrekening. Uiteindelijk ontvang ik begin juli 21 een bevestiging van terugbetaling binnen de 10 werkdagen. Eind juli/begin augustus nam ik opnieuw contact op met de klantendienst daar ik nog steeds geen terugbetaling ontvangen had. De dame van de klantendienst zei me dat de terugbetaling uitgevoerd werd op mijn oude visa kaart. Indien deze niet meer in gebruik zou zijn, zou worldline de nodige info naar hen doorsturen om de terugbetaling uit te voeren op mijn zichtrekening. Er zijn intussen terug enkele weken voorbijgegaan, zonder terugbetaling op mijn rekening. Op 25 augustus naam ik opnieuw contact op met TUI. men verwees mij doodleuk naar het emailadres van de boekhouding om dit aan te kaarten (er was geen andere optie volgens de medewerker). Hij bevestigde mij een nieuwe doorlooptijd van 2 maanden.

Berichten (1)

TUI Belgium - TUIfly

Naar: T. V.

25/08/2021

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform