Terug

Problemen met terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. D.

Naar: La Redoute Benelux

22/04/2021

Beste,Op 23/11/2020 bestellen we 6 artikelen via La Redoute. We betalen netjes de factuur diezelfde dag maar zien geen verwacht levermoment verschijnen op ons account. Omdat de levering en eventuele informatie verder uitblijft, sturen we op 02/12/2020 een mail met de vraag waar onze bestelde artikelen blijven. La Redoute reageert dat er nog een wachttijd van 1 à 2 weken is. Omdat we nog steeds niets vernemen, mailen we opnieuw op 23/12/2020 met de vraag waar onze goederen blijven. Hier krijgen we geen antwoord op. Op 05/01/2021 sturen we een reminder. Hierop antwoorden zij dat na de bestelling en betaling van de goederen bleek dat 5 van de 6 artikels uitverkocht zijn. Eén artikel zou geleverd worden, voor de resterende zaken zou het bedrag teruggestort worden. Bijzonder bizar dat dit pas anderhalve maand na bestelling uitkomt, maar goed. We mogen een totale terugstorting van 130,71 euro verwachten.Omdat wij in de tussentijd een aantal rekeningen hadden afgesloten, laten we La Redoute op 06/01/2021 via mail weten dat het initiële rekeningnummer niet langer actief is en vermelden we het nieuwe nummer. Op 09/01/2021 sturen wij opnieuw een mail met de vraag of de voorgaande goed ontvangen is. Op 12/01/2021 sturen ze dan terug dat dit ontvangen is en dat de terugbetaling doorgegeven is aan hun financiële instelling om door te voeren op het doorgegeven rekeningnummer. Op 13/01/2021 stuurt La Redoute ons dat ze dit blijkbaar op 07/01/2021 toch op het initiële en niet meer actieve rekeningnummer hebben teruggestort. Ze melden dat dit daarop niet is teruggestort door onze bank en dat ze dit dus bijgevolg niet opnieuw kunnen storten naar ons nieuw rekeningnummer. Wij nemen direct contact op met onze bank en mailen diezelfde dag nog naar La Redoute dat onze bank laat weten dat dit wel teruggestort werd. Op 19/01/2021 laat La Redoute ons weten dat ze onze vraag aan de desbetreffende dienst doorgeven. Een paar dagen later bellen we de eerste keer naar de klantendienst maar die kon ons niet verder helpen. Wij sturen op 25/01/2021 een nieuwe mail ter opvolging. La Redoute antwoordt dat ze nog steeds geen terugstorting van onze bank heeft ontvangen. Dit mailen ze ook nog eens op 26/01/2021 en ze zeggen dat het nog een tijdje kan duren.Wij informeren nogmaals bij onze bank en zij bevestigen ons op mail dat het volledige bedrag op 08/01/2021 teruggestort is naar Ingenico Financial Solutions, van waar het bedrag kwam. Wij veronderstellen dat dit de financiële instelling van La Redoute is. Op 03/02/2021 sturen wij nogmaals een reminder. Hierop ontvangen we op 05/02/2021 een mail waarin ze zij beweren dat Ingenico tot op heden geen terugbetaling heeft ontvangen van onze bank. Na nieuw contact met onze bank ontvangen wij van hen een screenshot van hun terugstorting naar Ingenico. Dat mailen we door naar La Redoute op 09/02/2021. La Redoute antwoordt op 10/02/2021 dat zij het doormailen naar Ingenico zodat de terugbetaling alsnog in orde komt.Omdat we weer niets vernomen hebben, sturen wij een nieuwe reminder op 25/02/2021. Hierop ontvangen we opnieuw geen reactie waarna we op 10/03/2021 bellen naar de klantendienst. Zij zeggen ons dat ze alles doorgegeven hebben aan Ingenico op 05/03/2021 (hoewel ze op mail hadden gezet dit reeds op 10/02/2021 gedaan te hebben). Ze verzekeren ons dat we voor eind maart feedback krijgen.Op 29/03/2021 nemen we opnieuw telefonisch contact op. De telefoniste zegt later die dag terug te bellen. We horen haar niet meer.Op 01/04/2021 bellen we opnieuw naar de klantendienst. Als ik opnieuw afgewimpeld wordt, maak ik me kwaad. Ze zeggen dat de manager me later die dag nog terugbelt. We horen niemand meer.Op 12/04/2021 proberen we nog eens. Opnieuw zal de manager me later die dag opbellen, opnieuw horen we niemand meer.Los van het feit dat 130 euro veel geld is, voelen we ons vooral in de kou gezet door La Redoute. Een factuur sturen direct na bestelling lukt wel, ook al zijn blijkbaar op dat moment de goederen al uitverkocht. Dat de situatie met de veranderde rekening voor vertraging zorgt, kunnen we ook begrijpen maar dit is absoluut geen klantvriendelijke manier van werken. We zijn 5 maanden verder en geen stap dichter bij een oplossing.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform