Wij boekten in oktober 2019, lang voor er sprake was van Corona, een verblijf voor de herfstvakantie 2020 in Centerparcs, De Kempervennen. Door alle coronamaatregelen, en het feit dat Limburg in Nederland, voor Belgen als rode zone werd beschouwd, nam ik op 7 oktober contact op met de klantendienst van Centerparcs.fr om te zien wat de opties warenIk werd super vriendelijk te woord gestaan, en zonder dat ik het zelf vroeg, werd aangeboden om het verblijf te annuleren, zodat we dan volgend jaar, in alle vrijheid een nieuw verblijf zouden kunnen boeken waar we ten volle van alle faciliteiten zouden kunnen genieten. De annulatie zou per mail bevestigd worden en de terugbetaling zou toch wel 2 weken duren. Ik was heel tevreden met dit voorstel. Toen ik de donderdag nog geen mail had ontvangen met de bevestiging van de annulatie, heb ik teruggebeld om dat ik dit alles graag zo snel mogelijk geregeld zag. Een collega heeft de annulatie dan per mail bevestigd en ook uitgelegd, dat gezien de corona-omstandigheden, de terugbetaling wellicht een maand zou duren. Ik heb gezegd dat ik begrip had voor deze situatie en dat dit geen probleem was. Ik was dan ook heel verbaasd om op 22 oktober een voucher te ontvangen. Dit was helemaal niet de afspraak. Wij kwamen al meer dan 20 keer bij Centerparcs en zouden dit graag in de toekomst nog doen, maar dan in de beste omstandigheden. Zo was het ook voorgesteld. En daarom zou er dan ook een terugbetaling komen, geen voucher met een specifieke datum. Ik stuurde eerst een mail terug naar het mailadres via het welke ik een voucher ontving. Dat bleek later een “no reply” adres te zijn. Toen ik belde naar Centerparcs Nederland, van wie ik de annulatie kreeg, bleek dat zij niks konden doen en dat ik naar Centerparcs Frankrijk moest bellen omdat de boeking via de Franse site was gebeurd. Toen ik belde naar Centerparcs Frankrijk bleek dat ik met een specifieke dienst contact diende te nemen. Ondertussen heb ik ook al een dossier ingediend via een link van centerparcs.fr waar alle vragen voor refund zouden worden behandeld. Hiervoor moest een speciaal document worden aangevraagd bij de bank (RIB). Dit werd verstuurd in december. Ook daar kreeg ik geen enkele feedback. Ik begrijp dat de omstandigheden niet ideaal zijn, maar wij zouden het erg appreciëren mocht dit volgens afspraak (annulatie – zie mail in bijlage) worden afgehandeld.Met vriendelijke groeten, Martine Rogge