Terug

Problemen met terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. D.

Naar: Telenet

02/03/2021

Beste, op 22 januari 2021 bestelde ik via de website van Telenet een iPhone 12 Pro Graphite 256GB ter waarde van 1199 euro, die zou binnen de twee dagen geleverd worden. Op 23 januari waren wij om boodschappen 's ochtends en kreeg ik een email dat mijn gsm zou geleverd zijn. En dit terwijl wij niet thuis waren. We waren een aantal uren later thuis en troffen geen pakket aan de deur. We hebben toen direct contact opgenomen met Telenet met de vraag of zij daar iets van wisten. En volgens hen was hij geleverd, we zijn toen bij de buren gaan luisteren maar ook daar lag hij niet. We hebben toen de handtekening nagekeken voor ontvangst, die lijkt op de verste verte niet op één van ons. Ze gingen het nakijken. Een week later heb ik dan nog eens contact opgenomen via de chatfunctie op hun website. Daar werd ik van het kastje naar de muur gestuurd en vroegen ze mij nog even geduld te hebben. Nog een week later heb ik telefonisch contact opgenomen met hen, daar hielden ze mij ook aan het lijntje, toen ik mij wat boos maakte en vertelde dat dit geen service is was de medewerker zelf zo arrogant dat hij zei dat dit normaal is en dat hij dat normaal vindt dat dit zo lang duurt. 14 dagen geleden nam ik dan nog eens contact op met hen met de vraag hoe ver ze er mee stonden, daar vertelden ze mij dat het onderzoek is afgerond en dat ze mij eindelijk zullen terug betalen, maar dat dit een 5 tal dagen kan duren. Dus weer geduld... Vandaag belde ik nogmaals met telenet, na 3 verschillende medewerkers te spreken was dit het verdict. Medewerker 1 ging het even navragen voor mij, maar in de plaats verbond ze mij gewoon door met de technische dienst, die daar eigenlijk maar weinig kon over zien, hij keek het wel goed na en zag inderdaad een goedkeuring tot terugbetaling, hij ging iemand van facturatie proberen bereiken, het probleem uitleggen en er voor zorgen dat ze een antwoord kon geven. Dus medewerker 3 aan de lijn, zij vertelde mij doodleuk dat er een extra onderzoek is ingesteld om uit te zoeken waar het is fout gelopen bij post NL of telenet zelf of de bezorger. Ik zei tegen haar, jullie mogen dat onderzoek voeren en desnoods het geld terug eisen van hen, maar dan kunnen jullie mij toch al vergoeden? Ik wacht nu al van 22 januari op mijn GSM of mijn geld dat jullie binnen de 5 dagen beloofd hadden, daarop antwoordde ze, dat is toch nog niet zo lang... Daarop zei ik: niet lang, wat noemt u dan lang?, daar antwoordde ze dan niet meer op en zei dat het haar schuld niet was. Ik krijg daar 0,0 service, ik word daar van het kastje naar de muur gestuurd. Ik wil waar ik recht op heb, mijn geld terug! Ik wou die gsm cadeau geven aan mijn dochter die op 30 januari 2021 jarig was, ik ben ergens anders een toestel moeten gaan kopen, in een winkel deze keer, omdat ik het niet meer vertrouwde. Wij krijgen wekelijks minstens 10 pakjes binnen voor ons bedrijf of privé. Het gebeurt bijna nooit dat er iets fout loopt, maar als er iets fout loopt, laten ze jullie de laatste tijd zo goed als altijd in de kou staan! Ik heb hen ook mijn intentie gezegd om een klacht in te dienen via test aankoop en dan heb ik ook direct de daad bij het woord gevoegd. Hopelijk kunnen jullie wat druk zetten.

Berichten (1)

Telenet

Naar: B. D.

17/03/2021

Klantennummer: 689959380Beste Meneer De Winne, Ik bevestig graag ons telefonisch gesprek van 17-03-2021 omtrent uw klacht. Alvast bedankt voor het fijne gesprek. Ik wens je nog een prettige dag. Met vriendelijke groet Steffi Value Center Dit is een automatische mail. Gelieve hier niet op te antwoorden. Wilt u toch reageren op dit bericht? Dan kunt u dit doen via ons webformulier op www.telenet.be/contact --


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform