Terug

Problemen met terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. F.

Naar: VINTED

24/02/2021

Beste,Ik ben een trouwe gebruiker van vinted. Ik heb er reeds een aantal zaken gekocht maar nooit verkocht.Op 23/01 kocht ik via het platform een dyson airwrap voor 380€... bij het uittesten van het artikel is de kam meteen beginnen smelten. Ik het het toestel uitgezet en de meteen vinted en de verkoper op de hoogte gebracht. Dyson staan er bekend om dat het goeie toestellen zijn en dat deze meteen begon te smelten gaf me argwaan. Ik kreeg van vinted 48 uur om tot een oplossing te komen met de verkoper. Dit lukte ons echter niet. Van vinted kreeg ik de boodschap om het artikel terug op te sturen. Ik moest hier een stappenplan voor volgen. Er werd me meegedeeld dat ik mijn geld terug zou ontvangen nadat de verkoper het artikel in ontvangst neemt. Ik heb het artikel op 30/01 opgestuurd en deze werd op 3/02 afgeleverd aan het huis van de verkoper. Op 05/02 bracht ik vinted hiervan op de hoogte en leverde ik hen het nodige bewijs hiervan. Helaas geen reactie van vinted en vroeg ik op 08/02 opnieuw een bevestiging maar zonder gehoor. Op 11/02 stuurde ik opnieuw de vraag waar mijn terugbetaling blijft. Op 12/02 kreeg ik bericht dat ik pas na een bevestiging van de verkoper mijn geld terug zou krijgen. Inmiddels wou de verkoper niet meer reageren op mijn berichten. Ik beschik wel over een bewijs van ontvangstbewijs De Post. Deze stuurde ik nogmaals naar vinted en de verkoper zonder reactie. Op 13/02 stuur ik nogmaals een bericht naar vinted... op 18/02 krijg ik bericht dat ik geduld moet hebben omdat de verkoper beweert dat hij een ander artikel heeft ontvangen. Ze beloven me dat ze er mee bezig zijn.Op 24/02 ontvang ik bericht dat ze mijn account geblokkeerd hebben omwille van fraudulose zaken. Wat deze zaken zijn worden niet vermeld... ondertussen heb ik nog steeds geen antwoord en geen geld ontvangen. Waardoor ik een maand later zonder artikel en zonder geld zit. DIt gaat om een aanzienlijk bedrag van 380€ los van de extra kosten van vinted zelf.Gedurende heel dit proces heb ik iedere keer zelf contact moeten leggen met vinted. Ik heb bij het openen van de klachtenprocedure alles correct gevolgd!

Berichten (16)

VINTED

Naar: F. F.

06/03/2021

Hello there, 👋Thank you for your message, this is Axel I'll be more than glad to assist you today.Could you please provide us with more information regarding your issue? We'll appreciate it.Thank you for your time.Axel Vinted.

F. F.

Naar: VINTED

06/03/2021

Can you be specific? I wrote a detailed complaint...

VINTED

Naar: F. F.

19/03/2021

Hi, there,Thank you for your message.Can you please provide me with your username and a username of the seller, and I'll review your case again.Kind regards,Aiste

F. F.

Naar: VINTED

07/04/2021

Hello,My username is: fatima-zahra2105The sellers username is: squid10

VINTED

Naar: F. F.

08/04/2021

Hello there, I hope you are doing well, I am sorry you have experienced this situation. Please provide me with your username or email address associated to the account as well as the sellers username in order to proceed.Keep in touch,ValeriaVinted

VINTED

Naar: F. F.

09/04/2021

Hello there, I hope you are doing well, In this case, since we have not heard back from you, we will be forced to complete this dispute and assume all is well. If you have further questions don't hesitate to visit our Help Center:s:www.vinted.fr/help/360?access_channel=vinted_guideBest regards,ValeriaVinted

F. F.

Naar: VINTED

09/04/2021

On 7/04 i anwserd and sent you my username and the username of tbe seller...My username: fatima-zahra2105Sellerz username: squid10

F. F.

Naar: VINTED

09/04/2021

See my proof below

VINTED

Naar: F. F.

09/04/2021

Bonjour,Merci pour votre message. Malheureusement, nous n'avons pas trouvé de compte Vinted avec votre adresse email. Pour des raisons de sécurité, nous ne pouvons pas vous donner plus d'information.Pourriez-vous nous contacter depuis votre compte Vinted, ou bien depuis l'adresse email avec laquelle vous avez créé votre compte ? (En mentionnant bien de quelle transaction il s'agit avec quel membre et à propos de quel article.) À bientôt !Jakub Vinted.fr

F. F.

Naar: VINTED

09/04/2021

Zoals in mijn klacht beschreven... werd ik voor nog steeds onbekende redenen geblokkeerd op vinted.Ik heb geen artikel meer en geen teruggave ontvangen! Daarnaast werd ik opeens geblokkeerd! Mijn mailadres waarmee ik geregistreerd was:Faty.fennane@gmail.com

VINTED

Naar: F. F.

09/04/2021

Hello, 👋 My name is Max, and I am happy to help you. 💙 Unfortunately the email you are using to reach me is linked to no accounts on Vinted. ☁️ Please provide me with:👉 username👉 telephone number👉 emailWaiting for your response. ✉️ Max

VINTED

Naar: F. F.

09/04/2021

Hello, 👋 My name is Max, and I am happy to help you. 💙 Unfortunately the email you are using to reach me is linked to no accounts on Vinted. ☁️ Please provide me with:👉 username👉 telephone number👉 emailWaiting for your response. ✉️ Max

F. F.

Naar: VINTED

09/04/2021

Hi max,Like i told you i have been blocked from the app and i can't use it anymore... maybe that's why you can't find it?My mailadres that i used vinted on isfaty.fennane@gmail.com i also have an other mailadres but i don't think it is linked to my vinted acount... it is fz.fennane@hotmail.comMy phonenumber: 0032484846946My username: fatima-zahra2105In bijlage stiir ik mijn betalingsbewijs door met gegevens van mezelf en de verkoper.

F. F.

Naar: VINTED

09/04/2021

Dag Max,Ik stuur in bijlage ook het bewijs van mijn email adrez dat gelinkt staat met mijn account!

VINTED

Naar: F. F.

09/04/2021

Hi there, My name is Nick. ☁️Sorry, but your message is too long. Could you please indicate your issue in short? Thanks for understanding. 🙌

F. F.

Naar: VINTED

10/04/2021

Hi Nick,It will be difficult yo help me if everytime i get a new person to talk to and then be asked to start al over again!!!!I messaged yesterday with Max and provided him all extra information.Before Max it was Yakub and before him it was Valeria.... when wil this game stop?!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform