Terug

Problemen met terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. S.

Naar: Water-link

22/12/2020

Toen ik in 2011 op mijn huidige adres ben komen wonen, ben ik in goed vertrouwen een contract met u aangegaan voor het leveren van water.Jarenlang heb ik trouw de jaarlijkse eindafrekeningen betaald. Dit jaar heb ik deze voor het eerst in detail bekeken en blijkt dat ik al bijna 10 jaar teveel betaal. Er wordt immers vanuit gegaan dat er niemand op mijn adres woont, waardoor het verkeerde tarief wordt berekend.Ik woon hier vanaf 2011 met een gezin van vier en heb dus recht op een bijbehorend tarief. Dat is ook door Waterlink bevestigd.Ondertussen heb ik al diverse mails over en weer gestuurd naar uw klantendienst, waardoor er een correctie is gedaan voor de afgelopen 2 jaren.Blijft er nog open: het teveel betaalde saldo van de jaren 2011-2016. Ruim 2000 euro.Uw standpunt is dat u maximaal 2 jaar teruggaat en dat het verder mijn verantwoordelijkheid is dat uw contracten correct zijn. Mijn standpunt is dat u verantwoordelijk bent voor het afsluiten van een correct contract. U kent de regels, u bent terzake kundig.Ik wens terugbetaling vanaf al het teveel betaalde, vanaf de start van het contract.

Berichten (3)

Water-link

Naar: J. S.

13/01/2021

Geachte,  Wij hebben uw schrijven dd. 22.12.2020  goed ontvangen, waarvoor dank.  Uw klacht wordt behandeld door onze verschillende diensten, zodat er op een correcte manier naar een oplossing gezocht kan worden.  Bij nazicht werd onderstaande mail op 28.12.2020 naar de contractant verzonden.We hebben gezien dat u in 2011 een welkomsbrief hebt ontvangen. Deze brief is een bevestiging van de gegevens die u doorgaf voor de opstart van de waterlevering. Er werd 1 gedomicilieerde doorgegeven.  Gelieve uw welkomsbrief terug te vinden in bijlage.Aangezien we normaal elk jaar de wijzigingen automatisch doorkrijgen van het rijksregister, wordt dit niet steeds manueel gecontroleerd door Water-link.Indien er dan iets niet klopt, kan u dit zien op uw afrekeningsfactuur. Het is en blijft uw verantwoordelijkheid om dit door te geven.Bij nazicht is gebleken dat de facturen vanaf aanvang van de waterlevering steeds correct werden opgemaakt - dus rekening houdende met 4 gedomicilieerden -, maar vanaf 2015 er een wijziging gebeurde in verband met het aantal gedomicilieerden.De facturen van 2018 en 2019 werden met terugwerkende kracht rechtgezet, als tegemoetkoming overeenkomstig artikel 18, §2 Algemeen Waterverkoopreglement. De afrekening van 2020 werd alleszins alvast met het correcte aantal gedomicilieerden opgemaakt.Meer kunnen we voor u helaas niet doen.Indien u nog vragen heeft naar aanleiding van dit schrijven kan u ons per kerende e-mail contacteren. Na 14 kalenderdagen zullen wij onder voorbehoud van een reactie, dit dossier sluiten.Met vriendelijke groetenSanne   Customer service officer  Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen   www.water-link.be

J. S.

Naar: Water-link

14/01/2021

Geachte Sanne,Waterlink heeft een brief verstuurd, dat kan. Maar ik heb helemaal geen welkomstbrief ontvangen.U stelt : Bij nazicht is gebleken dat de facturen vanaf aanvang van de waterlevering steeds correct werden opgemaakt - dus rekening houdende met 4 gedomicilieerden -, maar vanaf 2015 er een wijziging gebeurde in verband met het aantal gedomicilieerden.Kunt u aangeven hoe deze wijziging tot stand is gebracht en hoe ik op de hoogte ben gebracht van het feit dat:a: Deze wijziging plaats plaats vond.b: Deze wijziging inhield dat het aantal gedomicilieerden van 4 naar 1 persoon werd teruggebracht.Vriendelijke groeten,Johan Schuckink Kool

Water-link

Naar: J. S.

18/01/2021

Beste mijnheer Schukicnk KoolWij ontvingen onderstaand antwoord via testaankoop.Wij hebben uw klacht voorgelegd aan de bevoegde dienst en komen hierop zo snel mogelijk terug.Alvast bedankt voor w geduld.  Met vriendelijke groetenPethuelle   Customer service officer  Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen   www.water-link.be      Oorspronkelijke tekst Van: Postbus MKT Aan: Postbus Klachten Postbus Klant CC: Verzonden: 14.01.21 12:55:09 Onderwerp: FW: Klacht - Problemen met terugbetaling - (CPTBE01142053-72)      Met vriendelijke groetenRita Van Den Eynde     Administratief Bediende   Mechelsesteenweg 66    2018  Antwerpen     www.water-link.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform