Terug

Problemen met terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. V.

Naar: BMW

03/12/2020

Op 21 januari 2020 stuurde ik al een klacht in verband met de terugbetaling van een factuur.Op 21 januari 2019 kocht ik een tweedehands BMW 520 xDrive touring bij Autohaus Tenberge, Filiale der Hakvoort GmbH, Julius Maggistrasse 1 te 59348 Lüdingshausen. Bij aankoop kreeg ik 1 jaar EuroPlus-garantie (contractnummer 000E30173546).Op 20 maart 2019 verschijnt de melding “motorstoring” op het display. Het voertuig wordt binnengebracht bij BMW Daeninck, Westerring 27b te 9700 Oudenaarde. Er wordt een nieuwe lambdasonde geplaatst. Kostprijs (bijlage 1): 570,44 euro.Toch blijkt het probleem niet verholpen en moet mijn voertuig op 21 juni 2019 terug binnen bij BMW Daeninck voor een foutmelding op het AdBlue systeem. Hierbij worden beide NOx-sensoren vervangen. Kostprijs (bijlage 2): 1405,05 euro.Beide facturen dienden contant betaald te worden vooraleer het voertuig de garage mocht verlaten. In se is hier niets verkeerd mee, maar wat volgens mij niet kan is dat deze kosten nog steeds niet vergoed werden door of via de EuroPlus-garantie, terwijl wel aan de voorwaarden voldaan is (en deze kosten in de polis zijn opgenomen).Na respectievelijk 10 en 7 maanden wachten zijn beide sommen nog steeds niet teruggestort. Voor een (niche)merk als BMW kan dit niet! Ik begrijp dat de klant het bedrag moet voorschieten, maar waarom wordt het voertuig voorzien van een Europese garantie als de Belgische dealers deze garantie moedwillig niet volgen? Het is al te gemakkelijk om te stellen dat Belgische dealers enkel de premiumcontracten volgen, maar geen Europese garantie. Dan dient deze laatste tot niets… Door tussenkomst van Testaankoop kreeg ik een mail van BMW Bornem dat ik zelf contact moest opnemen met mijn lokale BMW-dealer Daeninck en contact moet opnemen met de Duitse waarborgfirma. Zo werkt het volgens mij helemaal niet, dit is een schone verwoording van trek uw plan.Desondanks heb ik dit 11 maanden geleden via mail herhaaldelijk gedaan maar daar loopt het fout. Die 2 willen niet tot een oplossing komen waardoor ik mijn centen niet terugzie. BMW Daeninck (Oudenaarde) wil de EuroPlus garantie niet onderschrijven, terwijl andere BMW-dealers dit zonder probleem, en in geval van pech, moeiteloos aanvaarden.Ik stuurde de documenten door naar de Duitse waarborgfirma maar zij moeten toch contact opnemen met Daeninck? Ik ben geen technicus die uitleg kan geven over wat er aan de wagen moest vervangen worden, of er een proefrit is uitgevoerd en of er korting kan gekregen worden op de gebruikte wisselstukken?Het komt er op neer dat je als klant in deze situatie geen enkel drukkingsmiddel hebt: Daeninck heeft zijn facturen betaald gekregen (zoniet krijg je de wagen niet mee) en de Duitse waarborgfirma hoeft niet uit te betalen (aangezien de factuur al door de klant werd betaald)...Bij recente navraag bij de betrokken partijen in Duitsland krijg ik het antwoord dat het ondertussen al te lang geleden is? Wat ze er niet bij vermelden is dat ze zélf hiervan de oorzaak zijn...

Berichten (3)

BMW

Naar: S. V.

04/12/2020

Geachte,Wij verwijzen naar uwe-maildie wij ontvangen hebben op 3 december 2020 waarvoor onze dank. De mening van onze klanten dragen wij hoog in het vaandel en daarom appreci?ren we uw feedback ten zeerste.Naar aanleiding van dit schrijven hebben wij een dossier geopend dat met de nodige zorg door ??n van onze medewerkers zal worden behandeld.U kan erop rekenen dat wij u zo snel mogelijk feedback zullen bezorgen.In afwachting danken wiju bij voorbaat voor uw geduld.Met vriendelijke groeten,Met vriendelijke groeten,Paola Masia--BMW GroupCustomer CarePaola MasiaContact Center AdvisorLodderstraat 162880 BornemTel: +32 3 890 50 02E-mail: contact.be@bmw.beWebsite: www.bmw.beTel: +352 26 30 26 86E-Mail: contact.lu@bmw.luWebsite: s:www.bmwgroup.lu[SRNUMBER=1-102784778042]

S. V.

Naar: BMW

23/12/2020

Geachte mevrouw Masia,Drie weken geleden stuurde ik u een mail waarin ik mijn ervaring met BMW uit de doeken doe. Behalve een standaardmail, sta ik nog geen stap verder in deze saga, die nu al anderhalf jaar aan de gang is. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, zowel in België als in Duitsland.Graag had ik via u een oplossing gezien.Groeten,Steven Verbeurgt

BMW

Naar: S. V.

11/01/2021

Geachte,Ik refereer naar uw email van 3 december, dewelke ik goed ontvangen heb en met de nodige aandacht onderzocht.Eerst en vooral wens ik me te verontschuldigen voor het vooralsnog uitblijven van een antwoord.Ik nam goed nota van de opmerkingen die dhr. Verbeurgt maakte omtrent de Euro Plus garantie die lopende zou zijn op zijn BMW 520d xDrive Touring met chassisnummer WBA5L51020G091396.Dhr. Verbeurgt kocht zijn voertuig aan bij een Duits dealership, Procar Automobile in Lüdinghausen, waarbij die laatste een waarborgcontract van 1 jaar activeerde. Het garantiecontract waarvan sprake werd aangegaan bij een duitse garantieverzekeringsmaatschappij wat maakt dat de Algemene Voorwaarden van deze garantieverzekering van toepassing zijn. In deze Algemene Voorwaarden staat vermeld dat aanvragen of dossiers enkel kunnen ingediend worden door de partij die de betroffen garantieverzekering afsloot. In deze Procar Automobile in Lüdinghausen.Bovendien is de afgesloten garantieverzekering niet uitgevaardigd door de constructeur, BMW AG, en kunnen wij als BMW Group Belux of de concessiehouder, BMW Daeninck te Oudenaarde, geen claim indienen bij BMW AG voor de herstellingen die nodig bleken.Daarom kunnen wij dhr. Verbeurgt enkel aanraden zich te wenden tot de de verkoper van zijn BMW 520d xDrive Touring, Procar Automobile, om de gemaakte kosten te recupereren.Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben, blijf ik ter beschikking voor eventuele bijkomende vragen of opmerkingen.Met vriendelijke groeten,BMW Group BeluxEvert VerhelstDept. Technical Service, Warranty, Customer Service (C2-BE-A-6)Customer Relations OfficerLodderstraat 16 - 2880 Bornem - BelgiumTel: +32 3 890 52 40Mail: Evert.verhelst@bmw.beWeb: www.bmwgroup.bewww.bmwgroup.lu--------------------------------------------------------------------Bayerische Motoren Werke AktiengesellschaftVorstand/Board of Management: Oliver Zipse (Vorsitzender/Chairman),Ilka Horstmeier, Milan Nedeljkoviæ, Pieter Nota,Nicolas Peter, Frank Weber, Andreas Wendt.Vorsitzender des Aufsichtsrats/Chairman of the Supervisory Board: Norbert ReithoferSitz und Registergericht/Domicile and Court of Registry: München HRB 42243--------------------------------------------------------------------[SRNUMBER=1-102784778042]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform