Beste, Ik had een vakantie in de Ardennen geboekt en heb die jammer genoeg moeten annuleren. In de annuleringsvoorwaarden op de boekingspagina stond zwart op wit dat Voor een volledige restitutie van het nachttarief moet de gast minstens 48 uur na het reserveren en ten minste veertien volle dagen voor de lokale inchecktijd van de accomodatie annuleren. Daar ik minstens 48u na reservering en zeventien volle dagen voor de lokale inchecktijd had geannuleerd, had ik dus volgens het contract waar ik op ingeschreven heb recht op een volledige restitutie (hier de 872,07 euro die ik had betaald).Airbnb weigert mij echter volledig te restitueren. Zij verwijzen naar een pagina van hun annuleringsvoorwaarden waar letterlijk staat dat Gasten kunnen 48u gratis annuleren, zolang zij tenminste 14 dagen voor inchecken annuleren. Zij zeggen dus dat ik geen recht heb op een volledige restitutie omdat ik binnen de 48u na reservering moest annuleren en 14 volle dagen voor aankomst en dat ik dus niet aan de eerste voorwaarde heb voldaan.Airbnb is echter wel verantwoordelijk voor de correctheid van hun annuleringsvoorwaarden op al hun pagina's. Wij hebben bij reservering rekening gehouden met de annuleringsvoorwaarden op de boekingspagina die zwart op wit stipuleerden dat wij recht hadden op een volledige restitutie als we minstens 48 uur na het reserveren en veertien volle dagen voor aankomst annuleerden. In de mail die wij gekregen hebben ter bevestiging van onze boeking stond ook een verwijzing naar de annuleringsvoorwaarden. Als men hier op klikte dan werd men doorverwezen naar de annuleringsvoorwaarden op de boekingspagina. Wij hebben ons dus gehouden aan de annuleringsvoorwaarden op de boekingspagina en aan de annuleringsvoorwaarden in de mail ter bevestiging daar deze verwijsde naar de annuleringsvoorwaarden op de boekingspagina. Wij hebben bijgevolg dus ook recht op een volledige restitutie.Airbnb kan zich hier echter niet in vinden en stuurde mij een mail in het Engels met het volgende als slotconclusie:After gathering and carefully reviewing all related documentation, we decided we are unable to provide a full refund because your reservation does not qualify under the COVID-19 extenuating circumstances policy, and your host refused to refund you. On this case, we will need to respect the host's decision to uphold her cancellation policy.Ze verwijzen hierbij naar COVID-19 maar wij vragen geen volledige restitutie met COVID-19 als argumentatie. Wij vragen een volledige restitutie omdat in de annuleringsvoorwaarden op hun boekingspagina het zwart op wit staat dat wij hier recht op hebben. In hun slotconclusie verwijzen zij ook naar het annuleringsbeleid van de gastheer en dat wij niet voldoen aan de annuleringsvoorwaarden (bij de annuleringsvoorwaarden op de boekingspagina van de gastheer wordt echter gewag gemaakt van 'minstens 48 uren na reservering en 14 volle dagen voor aankomst' dus hier hebben wij ons bijgevolg aan gehouden). Dat Airbnb op verschillende pagina's, verschillende en mekaar contradicterende annuleringsvoorwaarden heeft staan, is niet onze fout noch ons probleem. Zij zijn verantwoordelijk voor de correctheid van hun annuleringsvoorwaarden op al hun pagina's en dus is het bij gerede twijfel niet meer dan normaal dat de consument beschermd wordt. Hopend dat mij deze keer in het Nederlands kan geantwoord worden en met een gestaafde argumentatie, wens ik u nog een prettige dag.Met vriendelijke groeten,Joachim