Terug

Problemen met terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. M.

Naar: Brussels Airlines

07/07/2020

Beste,Op 9 Februari boekte in een vlucht voor mijn vrouw, mijn zoontje en mezelf bij Brussel Airlines (inclusief annulatie verzekering bij Europe Assistance).De boeking had als referentie OJ9O2C en zou ons toelaten op 1 mei 2020 op het vliegtuig naar Malaga te stappen.Op 8 April 2020 kregen wij een bericht dat onze vlucht was geannuleerd wegens COVID-19.Daar kunnen we absoluut begrip voor opbrengen, in diezelfde mail zat een link naar een pagina waar gewag werd gemaakt van een compensatie voucher of een terugbetaling.Op 15 April 2020 stuurde ik een bericht om aan te geven dat wij af wilden zien van de mogelijkheid tot omboeken en in plaats daarvan een terugbetaling wensten.Op 30 April kreeg ik vervolgens bevestiging dat mijn aanvraag werd geregistreerd.Op 19/05 kreeg ik vervolgens een bericht dat mijn terugbetaling werd behandeld maar door de overvloed aan aanvragen langer zou duren dan 'normaal'.Ik heb hier meteen op gereageerd met het bericht dat ik hier absoluut begrip voor kon opbrengen maar dat ik graag wilde weten wat de 'normale' termijn was waar nu van zou worden afgeweken.Ik kreeg hier geen antwoord op en schreef hen terug op 4 juni 2020 en op 29 juni 2020.Telkens zonder enig antwoord.We zijn ondertussen bijna midden-juli.2 maanden en half verder van de dag waarop we normaal met vakantie zouden vertrekken.Een eerste vakantie voor ons 9 maand oud zoontje.Gezien de omstandigheden overwegen wij geen vliegvakanties meer maar zouden we eind deze maand ons wel aan een autovakantie wagen.Als kersverse ouders is ons vakantie-budget wel gegijzeld door Brussels Airlines die ons niet eens kan zeggen wanneer ze ons geld kunnen terugbetalen.Het gaat voor hen niet om een grote som, maar voor ons wel.Wij willen dus graag snel duidelijkheid en eigenlijk zeer snel ons geld terugzien.Alvast bedankt voor uw begrip en hulp.Mvg,Allen Marchant


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform