Beste, op 11/2/2020 boekte ik een heen- en retourvlucht bij Vueling van Amsterdam naar Alicante voor 7 personen met vertrek op 4 april (vlucht VY1375) en retour op 11 april (vlucht VY1374) voor een totaal bedrag van 1515.55 euro. Hierbij het e-mailverkeer tussen mezelf en Vueling, toen bleek dat die vluchten gecancelled werden:-----Oorspronkelijk bericht-----Van: Erik Devriese [erik.devriese@telenet.be] Verzonden: vrijdag 20 maart 2020 11:42Aan: 'reservaties@goedkopevliegtuigtickets.be' [reservaties@goedkopevliegtuigtickets.be]Onderwerp: RE: Vueling Airlines - [SR_Number: 1-18410856384] RD9ZFMDear sir,I originally booked this flight for 7 persons, all familymembers and we are of course very disappointed that our vacation is cancelled through no fault of our own.At a later date I booked an additional seat for another familymember (Tom Decoster) on the same plane.[SR_number 1-18402773843] SB1B8S.You sent us an e-mail which appeared to give us the choice to opt for a refund or for a rescheduling of the booked flight, pending available seats.In reality this choice boils down to no choice at all, since we are to be 'refunded' by means of a voucher, to be used before 31/12/20. This is highly inconvenient for us because it will be impossible to reunite everyone in post Corona time later this year.Therefore I urge you to refund us in the only way that is correct: by crediting my Visa card (for both bookings), nr: 4236 0830 4941 4794, name: ERIK DEVRIESE.As a member of Testaankoop (number 3750128-11) I will exercise my rights as a customer to obtain what is due to me.Thank you beforehand for your kind cooperation,Erik Devriese-----Oorspronkelijk bericht-----Van: Goedkopevliegtuigtickets [reservaties@goedkopevliegtuigtickets.be] Verzonden: donderdag 19 maart 2020 18:21Aan: erik.devriese@telenet.beOnderwerp: FW: Vueling Airlines - [SR_Number: 1-18410856384] RD9ZFM-----Oorspronkelijk bericht-----Van: clientsvy@vueling.com [clientsvy@vueling.com] Verzonden: donderdag 19 maart 2020 15:45Onderwerp: Vueling Airlines - [SR_Number: 1-18410856384] RD9ZFMDear Customer,Thank you for contacting Vueling Customer Services. We have received your request and we are processing it.We will reply to your request as soon as we can.If your request is for a refund, you will receive an email in the next 10 days, which will include a voucher for the value of your booking to use on your next trip. The voucher is valid for all purchases via the Vueling website until 31 December 2020.Due to the extremely high volume of calls that we are receiving, we strongly recommend that you avoid contacting with our Customer Attention centre via telephone and await our response via email.We would like to take this opportunity to send you kind regards,Yours Faithfully,Customer Services DepartmentVueling Airlines, S.A.Your reference number is: [SR_Number: 1-18410856384]Please use this reference for future queries about your case, or click reply on this email.“We would like to inform you that VUELING AIRLINES, S.A. is the controller of the personal data that you provide, and that the data will be legitimately processed for the purpose of managing and replying to your enquiries and/or claims.You will be able to access, amend and delete your data, and limit the processing and portability by writing to Plaza Pla de l'Estany, 5, 08820, El Prat de Llobregat (Barcelona), Spain, together with a copy of your ID card or passport. Your details won't be given to third parties unless it is to fulfil a legal obligation. For more information about how we process your data, please visit http://www.vueling.com/en/customer-services/privacy-policy.”Daar ik ondertussen geen enkel bericht meer ontving over een eventuele terugbetaling of voucher, doe ik op u een beroep om mijn klacht meer kracht bij te zetten.Voor dezelfde reis boekte ik ook een appartement in Albufereta via Booking.com voor een bedrag van 738.48 euro. Via een automatisch bericht werd mij medegedeeld dat niet alleen het voorschot bvan 202 euro maar ook de resterende som van mijn account werd gehaald. Ik contacteerde de eigenaar Francisco Rosser en die verwees mij naar Booking.com om de reis eerst te annuleren. Daarna zou ik mijn centen terugzien. Sindsdien niets meer gehoord.Graag u advies in deze gelinkte klachten. Ik dank u,Erik Devriese