Beste, ik bestelde in augustus met twee aparte bestellingen twee paar schoenen bij Zalando. Ik koos voor de betaling via overschrijving. Eens ik de mail met de betalingsdetails had ontvangen, deed ik meteen de overschrijvingen. Bij de overschrijving maakte ik echter twee maal een fout bij het invullen van het referentienummer. Het rekeningnummer waarnaar ik overschreef was wel correct. Ik had dit alles niet meteen door. Een tijdje later kreeg ik een mail om te zeggen dat mijn bestellingen geannuleerd waren omdat ik de betaling nog niet in orde had gemaakt wat ik vreemd vond. Na een aantal mails te sturen en te ontvangen, was ik dan tot de conclusie gekomen dat ik foute referentienummers had ingevuld. Zalando heeft ook expliciet via mail laten weten dat zij op de hoogte waren van de fout en dat zij wel degelijk het bedrag op hun rekening zagen staan. Hier zou het dus eenvoudig moeten eindigen. Zalando liet me weten dat ze zo snel mogelijk het geld gingen terugstorten. Het was ondertussen begin september. Een aantal weken ging voorbij en ik zag maar geen geld op mijn rekening verschijnen. Ik besloot dan maar om de telefoon te nemen en naar de klantendienst te bellen.Ik moest het verhaal opnieuw doen en de persoon die ik aan de lijn had, kon mijn verhaal volgen. Die verontschuldigde zich natuurlijk en liet me weten de financiële dienst op de hoogte te brengen. De vrouw zei dat ik gerust kon zijn, tegen het einde van de week zou ik zeker het geld teruggestort krijgen. Het is nu bijna half november en ik heb net voor de vijfde keer naar de klantendienst gebeld om exact hetzelfde verhaal te doen om steeds exact hetzelfde antwoord te krijgen, namelijk dat ze van de klantendienst niet meer kunnen doen dan de mail te sturen naar de financiële dienst en dat het dan in orde zou moeten zijn. Ik heb al gevraagd om rechtstreeks contact te kunnen opnemen met de financiële dienst of iemand hoger dan de klantendienst maar dat is niet mogelijk. Het lijkt hier heel sterk een bewuste tactiek om mij de moed te laten opgeven om nog achter mijn geld te zitten maar ik wil niet afgeven. Zalando moet mij meer dan €100 maar ben momenteel vrij hopeloos. Bedankt om zo ver te lezen.