Terug

Problemen met terugbetaling waarborg

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. K.

Naar: Belvilla

02/11/2020

Geachte,Met dit schrijven willen wij onze teleurstelling overmaken over ons verblijf in La Chapelle te Goesnes afgelopen weekend en tevens klacht indienen over de diervriendelijkheid van de eigenaar.Wij hadden dit verblijf gekozen voor de rust die het verblijf uitstraalde en omdat onze hond er volgens de gegevens op uw websites welkom was. Over de verblijfslocatie hebben wij geen klachten, mooi en verzorgde woning, wel met weinig privacy, maar voor de rest in orde.Klacht 1:Wij hadden bij de boeking duidelijk aangegeven dat wij een hond meebrachten en deze was volgens de verhuurder ook meer dan welkom. Onze verbazing was dan ook groot dat, toen wij er aan kwamen, wij een hele reeks van regels dienden te volgen in verband met de hond:1) de hond moest buiten altijd aan de leiband. Op geen enkel moment mocht de hond vrij buiten lopen.2) Indien wij toch even de handen vrij wilden hebben had de eigenaar een koord voorzien rond een boom ( zie bijlage ). Hieraan konden wij dan de hond vastmaken en had de hond toch enkele meters bewegingsvrijheid.3) de hond mocht nooit alleen gelaten worden, ook niet binnen, dus wij op het terras buiten en de hond veilig in de keuken was niet toegestaan.4) de hond mocht niet verblijven in de aanwezige veranda 5) er werd gevraagd om de hond weg te houden van ruiten opdat de eigenaar ze niet zou moeten kuizen. Aangezien de volledige gevel van het pand bestaat uit glas een hele opgave wat voor veel stress zowel bij ons als de hond heeft gezorgd.Buiten het koord aan de boom waren er geen voorzieningen voor de hond zoals bv. een drinkenbak. Wij zijn reeds meerdere malen met de hond op weekend geweest in de Ardennen op verschillende locaties maar dit hadden wij nog nooit mee gemaakt.Van rust voor ons was geen sprake, noch voor onze hond. Dit is geen hondvriendelijk adres!Een hond vastbinden aan een boom is dierenmishandeling en is een voorstel mens en dier onwaardig!Wij weten niet of u op de hoogte bent van deze praktijken.Gezien de kwaliteit die u nastreeft hopen wij van harte dat u de eigenaar hierover aanspreekt.Een melding honden welkom is totaal misplaatst in de aankondiging van dit logeeradres op uw website.Klacht 2: Onze tweede klacht betreft het bed. - hier zou al een schadedossier over opgemaakt zijn volgens de eigenaarVan zondag op maandag draaide 's nachts mijn vriend zich om met de intentie om op te staan voor een sanitaire stop.Op dat moment heeft de lattenbodem het begeven.Wij zeggen lattenbodem omdat bleek dat de lattenbodem ons inziens door de eigenaar zelf in elkaar geknutseld werd. ( zie foto's in bijlage )Een paar dunne balken vast geboord met schroeven die net in de beddenbak vast zitten en daarop planken gevezen, dit was de lattenbodem.Dat dit niet eerder al stuk gegaan is verbaasd ons zeer.Wij zijn geen lichtgewichten, maar een man van 90 kg moet een lattenbodem gemakkelijk kunnen houden lijkt ons.Van slapen is die nacht niet veel meer in huis gekomen aangezien, hoewel wij een huisje gehuurd hadden met 2 slaapkamers, de eigenaar de tweede slaapkamer op slot had gedaan!Wij kregen geen toegang tot deze kamer aangezien wij toch maar met 2 waren maar hadden wel betaald voor een volledige accommodatie.Nog nooit meegemaakt, maar nu dus wel.Hadden wij toegang gehad tot de kamer dan hadden wij toch nog wat kunnen slapen.Moe en vol stress zagen wij maar één uitweg en dat was de boel inpakken, naar huis rijden en daar onze rust en slaap terug vinden.Gisteren hebben wij de eigenaar onze klachten overgemaakt en de teruggave van onze waarborg gevraagd als ook de terugbetaling van één overnachting.Wij stellen ons niet verantwoordelijk voor de kosten die volgen uit het breken van de lattenbodem.Gezien hoe de lattenbodem in elkaar stak kan deze schade niet op ons verhaald worden.Hij gaf ons per email aan dat dit alles in uw handen ligt.Dat u dient te beslissen over de terugbetaling.Vandaar dit schrijven waarbij wij onze vraag tot terugbetaling van de waarborg en één overnachting herhalen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform