Beste, op 17 februari 2020 kochten wij 4vliegtickets bij Cheaptickets.be voor een vlucht op 25/12/2020 van Brussel naar Dubai. Wij betaalden de tickets dus aan Cheaptickets. De vlucht werd uitgevoerd door de airline Emirates, dus Cheaptickets heeft het geld doorgestort aan Emirates. Door de covid- situatie werd onze vlucht gewijzigd, en kregen we de optie een volledige terugbetaling te vragen. Die optie hebben we genomen. Cheaptickets stuurde ons een mail waarin stond dat zij eerst de terugbetaling van Emirates moesten krijgen, alvorens ons dan op hun beurt ons geld terug te storten. Dat kon even duren, gezien de covid-situatie en de vele terugbetalingen die er moesten gebeuren, zeiden ze. Toen we na een aantal maanden nog steeds niets gehoord hadden, zijn we begonnen met contact op te nemen, via mail. (de enige manier om hen te bereiken, want het telefoonnummer dat je kon vinden van hen, klopte niet). Ons eerste contact moet dus ergens rond maart-april 2021 geweest zijn. Ondertussen zijn we juni 2023, en hebben wij nog steeds ons geld niet terug. Reeds 2 jaren wordt ons meegedeeld dat de terugbetaling nog steeds niet is gebeurd door de Airline, dat ze ons onmiddellijk zullen terugbetalen als ze het geld hebben, en ze vragen ons vriendelijk geduld te hebben. Na enkele maanden hebben wij zelf contact opgenomen met Emirates, die ons bevestigd hebben dat zij de terugbetaling reeds gedaan hebben op 21 april 2021, 2 jaar geleden dus. Zelfs met dat bewijs bleven wij op onze mails hetzelfde standaardantwoord krijgen. Wel heeft er iemand gereageerd dat het boekingsnummer van Emirates, waarvan zij de refund bevestigden, niet hetzelfde was als het boekingsnummer van Cheaptickets, dus dat dat niet klopte. Natuurlijk is dat niet hetzelfde boekingsnummer bij de airline, maar daar kregen we geen antwoord meer op. Na wel honderd vriendelijke, minder vriendelijke en zelfs zeer boze mails, verandert er niets. Het antwoord blijft steeds hetzelfde. Wij vertrouwen dit niet meer en zijn ten einde raad. In bijlage vinden jullie de bevestiging van onze betaling aan Cheaptickets, de bevestiging van Emirates dat zij alles aan cheaptickets terugbetaald hebben, de tickets (uitgegeven door Emirates), 1 refundaanvraag van die tickets (meer konden er niet meer opgeladen worden), om aan te tonen dat dat dezelfde ticketnummers zijn en dus wel degelijk dezelfde boeking is, enkele van de wekelijkse mails naar Cheaptickets met steeds hetzelfde antwoord. De laatste mail dateert van deze maand, en de bevestiging van Cheaptickets dat we recht op terugbetaling hebben. Kunnen jullie ons helpen aub?