Terug

Problemen met terugbetaling vliegtickets

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. V.

Naar: Air France - KLM

20/12/2020

Beste,Op 8 december 2019 heb ik online via een reisagentschap een reis heen/terug geboekt naar Hong Kong en China met KLM.Vertrek van Brussel naar Hong Kong was gepland op 24 februari 2020 en terugkomst van Beijing naar Brussel op 13 maart 2020.Op 11 februari 2020 kreeg ik een e-mail van het reisagentschap dat KLM alle vluchten annuleerde door de Covid situatie in Hong Kong en China.KLM bood mij 1 optie aan: terugbetaling van de tickets.Ik heb meteen een e-mail gestuurd naar het reisagentschap dat ik nota had genomen van de annulatie en akkoord ging met de terugbetaling.Het reisagentschap stuurde mij als antwoord dat ze een claim hadden ingediend bij KLM om de tickets terug te betalen.Ondertussen zijn we zo'n 10 maanden verder en ik werd nog steeds niet terugbetaald.Na mails met het reisagentschap vertelde zij me dat ze nog geen reactie hadden gekregen van KLM op de claim.Hierop heb ik KLM meermaals gecontacteerd maar zij beweren dat het reisagentschap mij moet terugbetalen en niet zij.Volgens de website mobilit.belgium.be en de Europese wetgeving is het zo dat als je tickets boekt bij een reisagentschap, zij dit bedrag doorstorten aan de luchtvaartmaatschappij. Bij een terugbetaling moet dan de luchtvaartmaatschappij het geld eerst terugbetalen aan het reisagentschap, die het dan op hun beurt terugbetalen aan de passagiers.Uit onze correspondentie is gebleken dat KLM weigert om het geld terug te storten aan het reisagentschap. Hiermee weigert KLM mij dus ook terug te betalen. KLM houdt zich niet aan de Europese wetgeving en aan de belofte die ze mij hebben gedaan op 11 februari per mail.

Berichten (1)

F. V.

Naar: Air France - KLM

05/01/2021

Beste,Graag zou ik bovenstaande klacht zo snel mogelijk opgelost zien worden. Ik wacht al 11 maanden op een terugbetaling van mijn vliegreis die JULLIE hebben geannuleerd omdat JULLIE niet meer naar Hong Kong en China vlogen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform