Terug

Problemen met terugbetaling van een tegoed na overstappen naar andere telecomoperator.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. D.

Naar: Telenet

07/04/2024

Beste, In december 2023 zijn wij overgestapt van telenet naar proximus. We zijn facturen blijven krijgen met tegoeden tot 19 februari laatsleden, met een eind tegoed van 188,19€.Ik heb al meermaals telefonisch het rekeningnummer moeten doorgeven waar dit mag op terug gestort worden. Dit al vanaf begin januari 2024. Omdat het eerst ging over kleinere tegoeden. 9januari de eerste maal, dan op 2 en 28 februari, en op 28maart.Via een privé bericht op facebook/messenger op 22 maart en vandaag 7 april nogmaals. Zelfs vandaag moet ik nog steeds mijn rekeningnummer doorgeven..Ik wil mijn tegoed zo snel mogelijk op de rekening zien. Als wij als klant 5 dagen te laat zijn met een aanrekening te betalen rekent Telenet een nalatigheidsintrest aan.. als iemand 2maand zou wachten zoals telenet nu doet, dan word je ondertussen afgesloten van de tv en internet, plus je hebt een incassobureau aan je been..Dit zijn praktijken die niet kunnen. Al zeker niet voor een bedrijf zoals telenet..Het referentienummer van de laatste factuur is 243919555730.Ik kan spijtig genoeg in de volgende stap de laatste factuur niet uploaden via de app van testaankoop..Anders hadden jullie(testaankoop) deze ook kunnen zien en verifiëren..

Berichten (2)

Telenet

Naar: K. D.

08/04/2024

Lees deze e-mail op s:comm.telenet.be/optiext/optiextension.dll'ID=FCwF1ZC88kmtQBhzB2i8qzaluypysBRSqq6pGty4%2BO92Q4dwq6zWZ7oKzGXOQtUgTi8h2Gwx9XJc7Hr4OwWDVw9pxSVFFK

K. D.

Naar: Telenet

10/04/2024

Beste, De betaling is ontvangen.Ik wil nog 1 ding kwijt.Spijtig dat dit blijkbaar jullie manier van werken is bij vertrekkende klanten.Als ik zie dat de betaling van het tegoed nochtans snel kan gebeuren na het indienen van een klacht bij Testaankoop.Ik denk dat jullie de teleoperatoren en financiële diensten de opdracht geven om de terugbetaling van tegoeden op de lange baan te schuiven. Spijtig dat dit jullie manier van werken is. Zeker voor zo een groot bedrijf als jullie!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform