Terug

Problemen met terugbetaling van niet geleverde bestelling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. G.

Naar: Telenet

29/04/2019

Op woensdag 13 maart '19 heb ik via de website van telenet 2 gsm's besteld met een totaal aankoopbedrag van € 1548. Deze zouden worden geleverd door Post.nl. De volgende dag om 11.25 u krijg ik een mail van post.nl dat de artikelen geleverd zijn, maar ondanks dat mijn echtgenote en ik beiden thuis waren, hebben wij geen levering ontvangen. Ik heb dan onmiddellijk post.nl gebeld, maar zij konden mij niet verder helpen omdat ik niet hun klant was, maar telenet hun klant was. Ik heb dan telenet gecontacteerd en na 2 telefoontjes naar hen hebben zij een onderzoeksdossier geopend naar post.nl toe. Dan bleek plotseling dat de gsm's bij de buren geleverd waren, maar ik heb nergens mijn gsm's gevonden. Na een week kwam post.nl weer een bestelling brengen bij ons van een andere firma, en zei de man die dat leverde dat hij de gsm's verkeerd had geleverd maar dat ze het zouden oplossen. Nogmaals een week later stond er weer een andere man van post.nl aan de deur om te zeggen dat hij ging proberen om de gsm's terug op de halen bij de buren. Niets meer van gehoord! Bij navraag aan telenet wisten ze mij te zeggen dat ze bij post.nl hadden laten weten dat mijn buren op verlof waren en ze dus de gsm's niet konden ophalen. Hoe die in godsnaam weten dat die mensen op verlof zijn is me een raadsel. Ik veronderstel dat ze geen briefje op hun deur kleven om te zeggen dat ze op vakantie zijn?! Ik heb ondertussen wekelijks naar telenet gebeld voor meer uitleg hierover, en heb ondertussen ook al aan telenet laten weten dat ik de gsm's niet meer wil ontvangen omdat ik ze ondertussen elders heb aangekocht daar ik niet meer op hun levering kon wachten. De eerste telefoniste van telenet die ik heb gesproken zei dat ik ofwel de gsm's ofwel mijn geld zou terug krijgen. Toen ik de laatste keer belde zeiden ze dat het heel lang zou duren voor ik mijn geld zou terug krijgen omdat het wat moeilijk lag. Mijn geduld is nu meer dan op! Het gaat hier tenslotte niet om € 25, maar om een heel bedrag waar ik meer dan een maand voor moet werken. Telenet en post.nl zijn experts om iemand aan het lijntje te houden ook al heb ik meerdere keren gezegd dat we met heel ons pakket (internet, digitale TV, vaste telefonie en 4 gsm's) overgaan naar een andere provider. Ik heb dit nog niet gedaan, omdat ik bang ben dat ik dan ons geld helemaal niet zal terug zien.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform