Terug

Problemen met terugbetaling tickets

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Ticketmaster.be

07/12/2020

Verstuurd op 6 dec. 2020 20:09 GMTBeste,ik had graag mijn tickets (besteld voor het geannuleerde Werchter Classic) terugbetaald gekregen.De reden is eenvoudig: het evenement is niet doorgegaan. Ik wilde specifiek in 2020 naar het festival komen omwille van specifieke artiesten (Killers, Crowded House, Paul McCartney, enz...) waarvan men onmogelijk kan garanderen dat ze bij een volgende editie ook - op een en dezelfde affiche - zullen komen. Bovendien ben ik ook in 2021 niet van plan om daar met een mondmasker te komen staan. Het zijn uitzonderlijke omstandigheden voor organisatoren, alle begrip. Maar ook voor klanten: dit is niet de context en zal ook niet de affiche zijn waarvoor ik had gekozen en betaald. Dat is intussen wel duidelijk...Dus bij deze lijkt de reden 'evenement geannuleerd' dan ook voldoende reden om mijn geld terug te vragen. Ik had tenslotte ook een annulatieverzekering genomen, zoals u kan zien.Bestelnummer: 03086679Levering: Digitaal ticket (eTicket of mobiel ticket) Betaald met: Bancontact CardTotaalbedrag van je bestelling: 197,90 EUR(Inclusief verzendkosten)Bij je bestelling zit een annulatieverzekering. Bedrag betaald voor de verzekering: 5,90 €? Evenement: TW Classic 2020Zaal: Festivalpark WerchterDatum: zondag 21/06/2020Aantal tickets: 2Mvg,Bart ProostAntwoord TicketmasterVerstuurd op 7 dec. 2020 12:44 GMTBeste,Bedankt om contact op te nemen met Ticketmaster.We hebben je aanvraag grondig nagekeken en moeten vaststellen dat deze jammer genoeg niet voldoet aan de voorwaarden in het kader van het ministerieel besluit van 20 maart 2020 n.a.v. de coronacrisis.De festivals (Rock Werchter, TW Classic & Werchter Boutique) die georganiseerd worden in festivalpark Werchter vallen allemaal onder de definitie van een festival. Dit staat ook duidelijk vermeld bij de communicatie, aankoop, voorwaarden, etc waarmee u akkoord bent gegaan bij de aankoop. Wijzigingen in de programmatie geven geen aanleiding tot gehele of gedeeltelijke terugbetaling van het festivalticket. Een festivalticket wordt tevens ook niet niet toegeëigend aan één specifieke artist op het festival.De oorspronkelijke ticketkoper kan een aanvraag enkel en alleen indienen met geldige ondersteunende documenten (bv werkschema, hotel of vlucht boeking,...) die aantonen dat hij/zij niet aanwezig kan zijn op de nieuwe datum. Een huwelijk, een geplande medische ingreep of een geplande vakantie zijn voorbeelden van redenen die geaccepteerd kunnen worden. Wij begrijpen de situatie, echter kan de ingevulde reden zonder ondersteunend document jammer genoeg niet geaccepteerd worden. Dit betekent dat je momenteel geen recht hebt op een terugbetaling, je tickets blijven dan ook geldig voor de nieuwe datum.Meer informatie vind je op onze FAQ, FOD Website en saveyourticket.beMet vriendelijke groeten,TicketmasterHoe is dit mogelijk?Mijn schoonzus heeft in september het volledige bedrag terugbetaald gekregen zonder enige reden te hebben moeten opgeven?En ze zeggen dat 'een andere programma/affiche niet hetzelfde is als een annulatie' maar het gaat verdorie over een ander tijdstip (ander jaar) en een ander programma dan waarvoor ik betaald had? Wat een onzin!Ik ben geen festivalganger en wilde enkel naar Werchter Classic voor enkele specifieke groepen. En nu zou ik verplicht zijn om naar andere muziek te gaan kijken waarvoor ik niet gekozen en niet betaald heb.Dit is je reinste onzin. Als ik naar de winkel ga en ik betaal voor een donut die ik een half uur later wil opeten, dan wil ik toch ook geen voucher voor een pizza die ik zal mogen verorberen over een jaar????Bart Proost

Berichten (2)

Ticketmaster.be

Naar: A. C.

07/12/2020

- Typ uw reactie boven deze regel -Beste,Dankjewel om Ticketmaster te contacteren. We hebben je aanvraag goed ontvangen en onze klantenservice zal zo snel mogelijk contact met je opnemen.Onze klantenservice is open van maandag tot en met vrijdag van 09u00 tot 12u30 en van 13u30 tot 18u00.Volg ons op Facebook, Instagram en Twitter voor het laatste Ticketmaster nieuws en raadpleeg zeker ook eens onze FAQ pagina voor meer informatie.Met vriendelijke groeten,Je Ticketmaster Team trigger_logic_for_ticketmaster--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Ticketmaster BE.[446R87-2PER]

Ticketmaster.be

Naar: A. C.

09/12/2020

- Typ uw reactie boven deze regel - Jouw vraag met nummer (5608575) is ingediend. Beantwoord deze e-mail als je meer informatie aan je vraag toe wil voegen.----------------------------------------------Christophe, 9 dec. 2020 09::09 GMTBeste,Bedankt om contact op te nemen met Ticketmaster.De gevolgen van de coronacrisis zijn voor de evenementensector een zware beproeving. Daarom zijn er door de Belgische overheid een aantal maatregelen genomen die de sector moeten helpen deze moeilijke periode te overbruggen alsook duiding te geven i.v.m. mogelijke terugbetalingen:_'Organisatoren van evenementen kunnen evenementen naar een latere datum verplaatsen en moeten een klant pas terugbetalen als hij kan aantonen dat hij op de nieuwe datum echt niet kan. Het zijn uitzonderlijke maatregelen die moeten verhinderen dat veel ondernemingen over kop gaan en dat de toekomstige dienstverlening tegenover consumenten in het gedrang komt. Ik kan niet genoeg benadrukken dat deze maatregelen ook in het belang zijn van de consument._ _Deze situatie zou - zonder maatregelen - leiden tot zwaar inkomensverlies en zou heel wat organisaties, van de grote concertorganisatoren tot de kleine theatergezelschappen in ernstige financiele moeilijkheden kunnen brengen.'_Ticketmaster en de organisatoren van alle evenementen steunen de maatregelen die door de Belgische overheid zijn genomen. Dergelijke maatregelen zijn dan ook genomen om de sector te helpen in deze moeilijke periode.Wij begrijpen de reactie en vinden dit dan ook zeer vervelend. Echter kan een terugbetaling enkel worden goedgekeurd indien de originele ticketkoper kan bewijzen dat hij/zij niet aanwezig kan zijn op de nieuwe datum. Wat en hoe deze reden toegelicht kan worden, is uiteraard voor iedereen persoonlijk in te vullen. Gelieve ons nogmaals te contacteren van zodra je beschikt over een ondersteunend document dat aantoont dat je verhinderd bent op de nieuwe datum.Meer informatie vind je alsnog op onze FAQ, saveyourticket.be en de FOD website.Met vriendelijke groeten,Ticketmaster----------------------------------------------Klachtenbox, 7 dec. 2020 17:59 GMT**[EXTERNAL]** trigger_logic_for_ticketmaster--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Ticketmaster BE.[446R87-2PER] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) trigger_logic_for_ticketmaster--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Ticketmaster BE.[446R87-2PER]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform