Terug

Problemen met terugbetaling, problemen met klantendienst

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: Brussels Airlines

09/01/2024

Beste,Na het verlies van een valies, kregen we 50% van de waarde aangeboden, wat we niet aanvaardden. Bij het aanvechten hiervan bij de klantendienst, kreeg ik nooit een deftig antwoord. Het waren altijd dezelfde (letterlijk, met dezelfde fouten) emails die opgestuurd werden.Dergelijke dienstverlening is respectloos. Dit is eigenlijk georganiseerde diefstal (ze 'verliezen' en valies en ze moeten die maar half vergoeden?). Ik voel me serieus tekort gedaan.Nergens een telefoonnummer te vinden, en bij het algemene nummer van de klantendienst, kreeg ik als boodschap dat die geen toegang hadden tot lopende dossiers, en dat er geen telefoonnummer bestaat om hierrond te bellen.Vreselijk.Zou het mogelijk zijn me hierrond te helpen?Groeten,Pieter

Berichten (3)

Brussels Airlines

Naar: P. V.

25/01/2024

Geachte Meneer of mevrouw,Uw ref. CPTBE01949463-54Ik heb uw e-mail ontvangen met betrekking tot de vergoedingsaanvraag van uw klant meneer Pieter Vanwildemeersch.Jammer genoeg is de bagage van Fortuna Kalumuna Neema niet gelijktijdig met u op de bestemming aangekomen. Ondanks onze uitgebreide zoektocht en gezien de verstreken tijd, moeten we helaas besluiten dat ze definitief verloren is. Ik begrijp hoe onaangenaam de situatie voor uw klant was en wil graag onze oprechte excuses aanbieden.Staat u mij toe u te informeren dat volgens onze algemene vervoersvoorwaarden (art. 8.3.4) het verboden is om voeding, breekbare of bederfelijke goederen, goederen die we redelijkerwijze als ongepast beschouwen voor vervoer wegens hun gewicht, afmetingen of onaangename geur, geneesmiddelen, beelden en kunstwerken, geld, sleutels, juwelen, edelmetalen, persoonlijke elektronische apparaten (zoals maar niet beperkt tot laptops, computers, mobiele telefoons, fototoestellen, videocameras, videogames enz.) mee te nemen in de ingecheckd bagage.Brussels Airlines is daarom niet aansprakelijk voor schade, verlies of vertraagde levering van deze items. Meer info hier.Ook volgens onze algemene vervoersvoorwaarden en de bepalingen van het Verdrag van Montreal kan de aansprakelijkheid van luchtvaartmaatschappijen nooit het bedrag van de bewezen schade (via kassatickets of bankuittreksels) overschrijden, met een absolute limiet van XDR 1131 equivalent aan EUR 1364.84. Hoewel uw klant ons niet de nodige aankoopbewijzen heeft bezorgt, werd hem als commercieel gebaar 50% van de gedeclareerde waarde van de toegestane items in de bagage van Fortuna Kalumuna Neema terug betaald ten bedrage van EUR 562.50.Ik hoop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.Wij danken u om contact met ons op te nemen. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, aarzel dan niet om ons dit te laten weten.Met vriendelijke groetenRogerio MarquesCustomer Relations agent Customer Relations________________b.house Brussels Airport Airport bld 26 box 1a.4 General Aviation - Ringbaan B-1831 Diegem Belgiumwww.brusselsairlines.comBrussels Airlines NV/SAThis e-mail is confidential and is subject to disclaimers. Details can be found here.

P. V.

Naar: Brussels Airlines

12/02/2024

Beste Rogerio,Ik heb het grootste deel van uw email al een paar keer gekregen. Hoewel u misschien denkt te antwoorden op mijn vraag, doet u dit eigenlijk niet. In mijn klacht, moest u die deftig gelezen hebben, uitte ik al mijn frustratie met heel dit automatische-email-gebeuren. Vreselijk.U hoeft me geen commercieel gebaar te doen. U hoeft me vooral de schade die uw bedrijf me berokkend heeft (verlies van een volledige valies) te vergoeden, en volledig graag. U zal wel begrijpen dat ik verwacht dat, als ik een valies aan uw bedrijf in bewaring geef tijdens de reis, ik deze integraal terug verwacht. Als dit niet het geval is, is uw bedrijf wel degelijk verantwoordelijk voor het verlies. En niet slechts verantwoordelijk voor 50% van de gedeclareerde waarde. Ik verwacht dus een vergoeding ter hoogte van uw absolute limiet.Trouwens, had u mijn klacht en bijgevoegde documenten gelezen, dan had u gezien dat de gedeclareerde waarde 1513€ is. De helft daarvan is, naar mijn weten, niet 562€. Daarbij, niemand is ooit akkoord gegaan met 50%.Ik wil dus graag serieus genomen worden, een volledige schadevergoeding krijgen, evenals excuses.Groeten,Pieter

P. V.

Naar: Brussels Airlines

11/03/2024

Beste Rogerio,Heeft u mijn antwoord van 12 februari gekregen?Groeten,Pieter


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform