Beste, in juli 2019 beslist mijn pa om een smartphone te kopen, en wil hij ook voor het eerst een internettoegang, dus een abonnement voor internet afsluiten. Hij is al sinds 2009 klant voor TV bij TV Vlaanderen en daarom vraag ik voor hem om zijn bestaand TV Abonnement uit te breiden naar een All-In-One pakket (TV - vaste telefoon en internet) voor 52.95 € per maand. Aangezien de website niet voorzien is om bestaande klanten met reeds een abonnement om te zetten in een All-In-One, regel ik de omschakeling telefonisch. Er wordt een pakket voor TV opgestuurd (wat mijn pa niet nodig had want hij was reeds uitgerust met een installatie), en er wordt een modem opgestuurd voor de internet aansluiting. Enkele dagen later komt er iemand langs om de modem aan te sluiten, en alles lijkt OK. In mei 2020 kom ik toevallig bij mijn ouders (beiden tachtigers) en zie ik dat ze een factuur ontvangen hebben van Proximus. Ik vraag mijn pa hoe dat kan want hij heeft normaal sinds juli 2019 zijn vaste telefoonlijn van TV Vlaanderen. Ik begin te bellen en te chatten en kom achter de volgende bevindingen. TV Vlaanderen heeft nooit de vaste lijn van proximus overgezet naar TV Vlaanderen waardoor hij zowel bij proximus als bij TV Vlaanderen voor dit abonnement heeft betaald. Bovendien is zijn reeds in 2009 afgesloten abonnement van TV nooit stopgezet, maar blijven doorlopen. Dus hij betaalde voor 2 abonnementen op 1 adres en 1 TV. Na een 6-tal weken aandringen en over en weer gechat is de vaste telefoonlijn sinds midden juni in orde, en sinds die tijd is ook het nieuwe TV abonnement stopgezet. TV Vlaanderen weigert echter om het teveel aan betaalde abonnementen terug te betalen aangezien wij zogezegd niet op papier kunnen aantonen dat wij het oude abonnement hebben stopgezet, en dit omdat de communicatie uiteraard zoals beschreven via de telefoon verlopen is. Bovendien, en dat vind ik heel raar, wordt op het huidige nieuwe contract ook gevraagd om bij voorkeur abonnementen liefst bij voorkeur per telefoon stop te zetten. Hoe kan je dat dan nadien op papier aantonen ???Ik zou met veel plezier de ellenlange chats en telefoongesprekken willen bezorgen, maar jammer genoeg is het niet mogelijk bij TV Vlaanderen om deze chats te kopieëren en deze op een of andere manier door te kunnen sturen. Bovendien is het sinds het laatste contact van maandag bijzonder moeilijk om antwoord te krijgen op mijn vragen. Ik heb maandag l.l. met Tom, naar eigen zeggen het diensthoofd van de klantendienst, gebeld. Hij ging het dossier bestuderen, de telefoongesprekken opvragen en herbeluisteren, en dan zou ik op dinsdag namiddag terug met hem contact moete nopnemen via de chat. Toeval of niet maar sindsdien is Tom nooit meer aanwezig waardoor niemand hem nog kan doorschakelen. Ik verwacht van TV Vlaanderen dat ze mijn pa terugbetalen aan het ondertussen bijna een jaar teveel betaalde abonnementsgelden voor de vaste telefoonlijn en één TV abonnement. Ik vind dit niet meer dan fair.