Beste, Op 9 augustus bevestigde de AIRBNB host mijn boeking voor 28/8 tem 8/9 naar Mallorca (balaeren). Belgie had code groen. Op 21/8/2020 (avond) vernam ik dat Belgie ineens Mallorca code rood gaf. Ik heb hierop direct de host gecontacteerd dat ik ga navragen bij AIRBNB wat ik moet doen. want als ik ging annuleren ging ik enkel 19€ terug krijgen in plaats van 957.59€. Hij zei dat hij eventueel 400€ wou terug betalen, ik zei dat ik liefst het via AIRBNB wil bekijken omdat 400€ niet eens de helft is. Ik wil het ook liefst altijd via de officiele weg oplossen. Ik heb dan ook direct AIRBNB een bericht gestuurd aangezien dit de enigste oplossing is. Op zaterdag 22/8/2020 heb ik direct TUI en Rynair gecontacteerd aangezien ik met hen zou vliegen. Tui bevestigde dat de vlucht geannuleerd was. Door dit heb ik een screenshot genomen van de melding via de TUI app. Hierop heb ik dan correct de huurder verwittigd en de overnachting geannuleerd zodat hij deze kon verder verhuren. Ik melde dat ik AIRBNB had gecontacteerd en ik een resistutie van 815€ had aangevraagd. De verhuurder weigerde dit en zei dat AIRBNB melde dat het mijn eigen schuld is aangezien alles na 14/3/2020 niet wordt vergoed. Zoals ik melde aan de verhuurder en AIRBNB is dit overmacht. Indien de overheid een verbod in voert kan ik niets anders doen dan het opvolgen? Als ik mocht vliegen zou ik ongetwijfeld gaan maar het mag niet. Ik heb de verhuurder nogmaals gevraagd om toch te betalen aangezien hij het terug kan verhuren en of hij dan toch op zijn beloofde 400€ kan komen. Hierop heeft de verhuurder mij geblokkeerd. AIRBNB antwoord zelden of niet, of kopieert telkens hetzelfde antwoord en komt niet met een oplossing. Ik verlies hierdoor veel geld en een vakantie. Dit is geen manier van werken. Het is niet dat ik niet wil gaan, het is omdat BELGIE BESLIST OP VERBOD en de maatschappijen annuleren. Graag had ik een oplossing, het liefst de volledige betaling terug te krijgen of een voucher zoals ik voorstelde. De verhuurder kan dit perfect verhuren aangezien hij zelf zei dat er ter plaatse geen probleem was?Ik wacht alvast op een antwoord, hulp.Ik beschik over verschillende screenshots en bevestigingen per mail.met vriendelijke groetenRachel Frajdenberg