Terug

Problemen met terugbetaling na annulatie bestelling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: Elektro Lommelen

21/02/2024

Ik bestelde op 05/01/2024 een wasmachine van Whirpool (WIS 1150 PEL) omdat deze op voorraad stond op de website. Na 1 week radiostilte deed ik een korte Google-actie om te kijken hoe dit bedrijf werkt en of er nog gevallen waren van late levering. En daar viel mijn 'euro'. Het regent blijkbaar klachten over Lommelen NV. Mijn bestelling stond volgens hen niet op 'Direct leverbaar', en volgens de algemene voorwaarden kan het tot 4 maanden duren voor een levering gebeurt. Gezien dit om een dringende aankoop ging, heb ik dezelfde afwasmachine gekocht bij Coolbue voor 80 euro meer (volgende dag geleverd).Gezien het toestel toch nog niet geleverd werd en ik enkel negatieve reacties zag over het bedrijf, heb ik mijn order geannuleerd op 12/01/2024 met de vraag om mijn geld te crediteren, samen met een creditnota voor mijn bedrijf.Lommelen NV wees me erop dat ik als zelfstandige 25% 'boete' dien te betalen bij annulatie van een order die betaald werd, volgens de algemene voorwaarden. Losstaand van het feit dat dit soort praktijken in 2024 nog kan, heb ik doorgebeten en akkoord gegaan met deze boete door een formulier te ondertekenen, om te vermijden dat ik van het kastje naar de muur zou gestuurd worden. Dit formulier werd op 24/01/2024 ondertekend teruggestuurd naar Lommelen. Op 02/02/2024 heb ik nog geen terugbetaling ontvangen. Ik stuur en mail en krijg geen antwoord op deze mail.Op 09/02/2024 stuur ik wederom een mail dat ik geen creditering heb ontvangen (en geen antwoord op mijn vorige mail).Diezelfde dag krijg ik antwoord dat dit volgens hun systeem 'in orde' is en dat ze het zullen nakijken.Op 15/02 volg ik wederom op dat ik nog geen creditering heb ontvangen.Op 16/02 krijg ik een antwoord dat ze de betaling zullen nakijken, inclusief een hele hoop 'controles' die ze zullen uitvoeren die mogelijk het terugbetalings probleem kunnen veroorzaakt hebben.We zijn nu 21/02 en nog steeds heb ik geen terugbetaling ontvangen.Hoe is het mogelijk dat een bedrijf als Lommelen NV nog blijft bestaan?

Berichten (1)

Elektro Lommelen

Naar: P. V.

21/02/2024

Beste klachtenbox@test-aankoop.be,Alvast bedankt voor het mailtje!Uw ticketnummer is 745873591.Wil je nog meer info toevoegen aan dit mailtje? Klik dan op reply en voeg je extra vraag of antwoord toe.Wij reageren van maandag tot zaterdag binnen de 48u.Bij een reply kom je wel achteraan te staan en duurt het opnieuw 48u. Gelieve dit dan ook steeds te beperken binnen het mail verkeer.Gelieve er rekening mee te houden dat het met Belgische feesagen en zondagen langer kan duren._____________Cher klachtenbox@test-aankoop.be,Merci d'avance pour l'e-mail ! Votre numéro de billet est 745873591.Souhaitez-vous ajouter plus d'informations à cet e-mail ? Cliquez ensuite sur répondre et ajoutez votre question ou réponse supplémentaire. Nous répondons du lundi au samedi sous 48h. Avec reply, vous serez à l'arrière et cela prendra encore 48 heures. Veuillez toujours limiter cela dans le cadre du trafic de messagerie. Veuillez noter que cela peut prendre plus de temps les jours fériés belges et les dimanches._____________Dear klachtenbox@test-aankoop.be,Thanks in advance for the email! Your ticket number is 745873591.Would you like to add more information to this email' Then click on reply and add your extra question or answer.We respond from Monday to Saturday within 48 hours. With a reply you will be at the back and it will take another 48 hours. Please always limit this within the mail traffic. Please note that it may take longer on Belgian public holidays and Sundays.Kind Regards,Met vriendelijke groeten,Bien à vous,ElektrolommelenEmail: info@elektrolommelen.beWebsite: www.elektrolommelen.beWhatsapp: +32 498 97 40 42 (enkel berichten)Facebook: ElektrolommelenMagazijn(Afhaal op afspraak):Turnhoutsebaan 1662390 OostmalleBelgie(Op ons afhaalpunt worden geen bestellingen behandeld)


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform