Beste, in juli 2021 kreeg ik van mijn kinderen voor mijn verjaardag een Vivabox. Vermits deze drie jaar geldig is en ik niet onmiddellijk een actie vond die mij aansprak besloot ik de bon even te laten liggen. Op 24/02/2023 stuurde ik een mail naar Neptunus Nieuwpoort om op 05/08/2023 om 15 u een rondvaart te reserveren, waarvan één uur betaald door mijn voucher en ik vroeg een extra uur te reserveren dat ik zou bijbetalen. Op 04/03/2023 krijg ik een mail van Neptunus Nieuwpoort waarin zij vragen mijn vouchernummer op te geven, wat ik dan ook per kerende doe. Op 06/03/2023 vraag ik of ik, vermits wij met een bevriend koppel komen, of zij in hun B&B twee kamers ter beschikking hebben voor één overnachting van 5/8 op 6/8. Dezelfde dag (6/3) krijg ik de bevestiging van Neptunus voor de boottocht, maar er is slechts één suite beschikbaar, dus boeken wij geen kamer. Op 24/07/2023 stuur ik een mailtje naar Neptunus en vraag of alles nog volgens planning verloopt. Op 26/07/23 mailt Neptunus mij doodleuk dat alles geannuleerd is omdat zij de samenwerking met Vivabox hebben stopgezet. Dezelfde dag nog herinner ik hen eraan dat zij op 6/3 de boottocht bevestigt hebben, maar op 27/7 krijg ik als antwoord dat zij vermits Vivabox de rekeningen niet meer betaalt, zij alles annuleren. (indien ik geen mail had verstuurt om bevestiging te vragen waren wij gewoon naar Nieuwpoort afgezakt). Ik heb dan telefonisch contact opgenomen met Vivabox om dit probleem aan te kaarten, hun werknemer Giulia sprak ik aan de telefoon, zij verzekerde mij alles in het werk te stellen om de boottocht alsnog geregeld te krijgen. Wij spraken ook af dat indien ik op vrijdag 04/08/2023 geen reactie had gekregen de tocht niet zou doorgaan, en dat ik dan contact mocht opnemen om de voucher om te ruilen, maar ik heb dan gemeld dat mijn vertrouwen weg was en dat ik opteerde voor een terugbetaling, wat zij oké vond. Dus na dat weekend stuurde ik een mail met vermelding van mijn rekeningnummer en vroeg om de terugbetaling. Als antwoord kreeg ik een mail dat een terugbetaling niet mogelijk was omdat de bon al twee jaar oud was, terwijl de bon drie jaar geldig is. Ik begaf mij onlangs ook naar de Standaard Boekhandel in mijn gemeente, waar ze ook deze boxen verkopen, deed mijn verhaal en vroeg om refund of omruiling. De zaakvoerder wou enkel iets ondernemen indien ik de originele verpakking en de factuur nog in mijn bezit had, toen ik echter meldde dat ik dat allemaal kon voorleggen, vroeg hij:Heb je de Vivabox al uitgepakt , toen ik bevestigde zei hij:sorry in dat geval kan ik niets ondernemen. Beste groeten, Marc Steurs.P.S.: Indien u mij een e-mail adres opgeeft kan ik u al het mailverkeer doorsturen.