Terug

problemen met terugbetaling na defect

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. R.

Naar: ALDI

27/01/2020

Beste, ik kocht bij jullie een haardroger die na enkele weken reeds defect was. Jullie willen mij geen terugbetaling doen en vragen dat ik contact neem met een externe firma om het toestel zelf terug te sturen. Dit is niet de wettelijke gang van zaken. De eerste zes maanden moeten jullie mij sowieso de defecte haardroger terugbetalen. Het is ook niet aan de koper om te handelen met de fabrikant of een hersteller. Jullie maken zich er een beetje te makkelijk vanaf! Ik heb dit reeds meerdere malen aan jullie uitgelegd en sommige reacties spreken van terugbetaling en andere zeggen dat ik naar een herstelfirma moet bellen. Maar het is niet makkelijk een reactie van jullie te krijgen, alleen na lang aandringen! Gelieve dit te willen regelen zoals het hoort aub. Ik koop zeker geen toestellen met 'garantie' bij Aldi meer gezien de service zeer te wensen overlaat. Mvg.

Berichten (2)

ALDI

Naar: J. R.

28/01/2020

ALDI Nord Kundendialog'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'Œ 'ŒWelkom Bij ALDIGeachte,Wij hebben de klant op 9 januari 2020 onderstaande mail gestuurd Geachte mijnheer Roeffaers,Het spijt ons te vernemen dat uw haardroger niet aan uw verwachtingen voldoet en wij begrijpen uw ongenoegen.In antwoord op uw vraag over het terugbrengen van een artikel, willen we u informeren dat één van onze ALDI-principes "niet tevreden, geld terug" is.Voor ALDI-aanbiedingen geldt dat u deze tot 60 dagen na aankoop kan terugbrengen naar de winkel, mits voorlegging van het kasticket en in de originele verpakking na deze 60 dagen verwijst ALDI door naar de dienst na verkoop van de leverancier.Kwaliteit is belangrijk voor ALDI en we raden u dan ook aan om contact op te nemen met de dienst na verkoop van het door u aangekochte toestel en om het defect met hen te bespreken.Deze dienst wordt verzorgd door Globaltronics, telefonisch te bereiken op 03/707.14.49 of via mail GT-Support@Teknihall.beUw kasticket doet dienst als uw garantiebewijs en zal mee opgevraagd worden.We hopen u met deze informatie van dienst te zijn.Met vriendelijke groeten,GeertHet ALDI-teamDit is de procedure voor de dienst na verkoop binnen ALDI.Het is aan de leverancier om te beslissen of de klant een nieuwe haardroger krijgt of terug betaald wordt.Met vriendelijke groeten,GeertHet ALDI-teamHeeft u nog vragen? Gelieve deze mail te beantwoorden of bezoek onze website: www.aldi.beref:_00D1tqfyF._5001tNe2U4:refDeze dienst wordt je aangeboden door ALDI Marcom N.V., Keerstraat 4, 9420 Erpe-Mere. ALDI Marcom N.V. is een verwerker voor de regionale hoofdkantoren. Door je postcode in te geven bij het contactformulier, kan je vinden welk regionaal hoofdkantoor verantwoordelijk is voor welke postcode.RPR Dendermonde 0720.921.024 - IBAN: BE42 0018 5695 4054 BIC: GEBABEBB © ALDI Inkoop NV Startpagina Contact bescherming

J. R.

Naar: ALDI

28/01/2020

Wat baten kaars en bril....Misschien eens op de site van de FOD kijken waar de wetten uitgelegd worden? Hier staat letterlijk : "Het is de verkoper van de winkel waar u uw aankoop verricht heeft – en niet de fabrikant – die moet instaan voor het gebrek aan overeenstemming vastgesteld op basis van de wettelijke garantie. De verkoper kan u niet verplichten om beroep te doen op de fabrikant om de wettelijke garantie toe te passen. Het is aan de verkoper die de overeenkomst met u sloot om alle maatregelen te nemen om de wettelijke garantie toe te passen. Aldi valt blijkbaar niet onder de Belgische wetgeving! Ik vind het triest dat er met jullie niet te communiceren valt. Dit hele gedoe heeft jullie al 10x de prijs van die haardroger gekost. Voor mij is het duidelijk: ik ga het product echt niet opsturen en zal bij jullie ook geen zaken meer kopen met garantie want jullie service is onbestaande. Ik sluit deze klacht af en ga elders een goede haardroger kopen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform