Beste,Op 18/10/'22 hadden wij een vlucht met KLM van bangkok naar brussel via amsterdam. Enkele dagen daarvoor meldde de luchtvaartmaatschappij ons dat de vlucht amsterdam-brussel geannuleerd was en dat we konden kiezen voor (1) latere vlucht amsterdam-brussel diezelfde dag of (2) refund aanvragen. We kozen voor optie (2) refund aanvragen. Nu bleek dat als je refund aanvraagt, het GEHELE TRAJECT (dus ook bangkok-amsterdam) geannuleerd wordt. Toen we dit doorhadden, hebben we onmiddellijk gebeld en via whatsapp contact opgenomen via de KLM klantendienst. Beiden konden ons verzekeren dat we alsnog de vlucht konden nemen (we hebben hier zwart op wit bewijs van - screenshots van whatsapp gesprekken, en ze stuurden ons zelf een mail met de ticketnummers). Aangekomen in de luchthaven konden we niet inchecken omdat onze vlucht door ons geannuleerd werd volgens hen. Was ook zo in eerste instantie, maar wij hadden alles op alles gezet op dit recht te zetten, en de mensen via de whatsapp dienst bevestigden de rechtzetting. De enige manier om de vlucht te nemen was om 2 NIEUWE tickets te boeken (voor een som van 2336,16eu), de man aan de balie zei dat we dit aan de klantendienst konden melden en dat we ons geld zouden terug krijgen, omdat dit een fout van hun kant was - er werd ons valselijke en verkeerdelijke info verleend. De klantendienst van KLM wil ons enkel het luttige bedrag van 250eu (10-tal%) terugvorderen. Hier zijn wij niet mee akkoord. De klantendienst voor klachten is ook enkel maar beschikbaar via mail, wat de communicatie bemoeilijkt.We betaalden oorspronkelijk 1139,80eu voor de retourvlucht BRU-BKK/BKK-BRU. Door refund aan te vragen kregen we 451,06eu terug (deze wilden we dus annuleren en werd bevestigd door de whatsapp persoon, toch werd het gestort en dus onomkeerbaar nu volgens hen), en door de klacht in te dienen kregen we 250eu terug. We betaalden 2336,16eu voor de nieuwe tickets.