Beste,Op 22 november 2023 plaatste ik een bestelling bij Coolblue voor een iPhone 15 Pro Max 256GB, met een totaalbedrag van €1479. Echter, op 24 november besloot ik deze ongeopend en in de originele verpakking terug te sturen. Ik nam contact op met Coolblue en zij gaven aan dat dit geen probleem was. Ze verschaften me een verzendlabel (323212022900074649449050). Ik heb vervolgens het verzendlabel op de doos geplakt volgens de instructies en het pakket afgeleverd bij het dichtstbijzijnde bpost-punt, waar ik een bewijs van afgifte ontving (dat ik nog steeds in mijn bezit heb).Helaas heb ik sindsdien geen wijzigingen gezien in de track & trace-activiteit, wat me erg ongerust maakte. Uit bezorgdheid heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Coolblue, wat volgens mij een logische stap is voor elke consument die het pakket correct heeft afgeleverd, beschikt over een verzendbewijs en gebruik heeft gemaakt van de retourlabel die Coolblue heeft verstrekt. Na langdurig e-mailverkeer hebben ze pas op 19 december (ruim een maand later!) laten weten dat het pakket nooit bij hen is aangekomen en daarom geen terugbetaling wordt aangeboden. Ik heb hierover contact opgenomen met Bpost, en zij hebben me laten weten dat Coolblue een contract met ons heeft voor verloren zendingen en dat zij een onderzoek moeten starten. Op 29 december heb ik vernomen dat Bpost een vergoeding heeft uitbetaald aan Coolblue voor de verloren zending, dit heb ik ontdekt via een onafhankelijk overheidsonderzoek via de ombudsman van de postdienst. Hiervan heb ik ook bewijs. Echter, voel ik me als consument zwaar in de steek gelaten. Het is toch niet mijn verantwoordelijkheid dat dit pakket tijdens het verzendproces verloren is gegaan, terwijl ik het netjes heb afgegeven en een verzendbewijs heb ontvangen. Bovendien staat er nergens op hun website vermeld dat ik zelf een verzekering moet afsluiten bij het verzenden van een retourzending. Ik voel me machteloos in deze situatie, aangezien ik mijn verantwoordelijkheid heb genomen en het pakket correct heb afgegeven bij Bpost. Volgens Bpost zou de persoon die heeft betaald voor de retourlabel een vergoeding moeten ontvangen als de zending verloren is gegaan. Het lijkt erop dat Coolblue weinig actie onderneemt en mij als consument in de steek laat. Ik hoop dat mijn case intern opnieuw bekeken kan worden. Het is mijn eerste bestelling ooit bij Coolblue en dan wordt ik zo behandeld :( Ik kwam een vergelijkbare klacht tegen die op 5 februari 2024 werd gepubliceerd op Test-Aankoop, waarin iemand meldde hetzelfde te hebben meegemaakt met Coolblue als ik. Die persoon heeft echter wel keurig zijn geld teruggekregen. Ik hoop van harte dat Coolblue mij ook graag wil helpen in deze situatie, aangezien dit als student zijnde heel veel geld voor mij is. (https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE01965295-75)Kunt u mij adviseren over welke stappen ik moet nemen? Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,Mo El.