Terug

Problemen met terugbetaling en betaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. D.

Naar: OCTA+

21/12/2022

Beste, Op 8 oktober schreef ik zoals altijd €55 over op het rekeningnummer van octa +, waar ook alle andere betalingen van de maanden voordien op gebeurden. maar ditmaal zouden zij dit bedrag niet gekregen hebben en blijven me hiervoor in gebreke stellen. Een bankafschrift werd opgestuurd maar ze zeggen dit rekeningnummer zelfs niet te kennen. Ik belde en mailde verschillende keren maar er komt noch een reactie, noch een oplossing van hun kant, ook al werd me dit beloofd.Intussen kreeg ik een aangetekend schrijven met dreiging van stopzetting van de diensten en betaalde ik 1 boete. De 2e boete zou bevroren zijn tot eind december. Op 24/12/2022 wordt mijn energiepremie uitbetaald en hoogstwaarschijnlijk zal het bedrag dat zij van me eisen hier van afgesttokken worden. Dit is onredelijk. Een tweede onaangepakt probleem is dat van de overzetting van de meter die op naam van mijn ex-partner stond en naar mijn naam werd veranderd, en de afrekening hiervan. 2 jaar geleden al werd me verschillende keren aan telefoon een terugbetaling van (ca. €350) beloofd maar dit kwam nooit in orde. Later werden de meternummers opgestuurd, ook hier kwam er nog steeds geen reactie op. Ik zit met de handen in het haar en maak me er zorgen over omdat dit wat ik ook doe maar niet opgelost raakt. Fouten kunnen overal gebeuren, maar ik merk geen enkele inspanning van hun kant om dit probleem op te lossen. Op mails wordt niet geantwoord, aan telefoon van alles beloofd maar niets uitgevoerd.

Berichten (4)

OCTA+

Naar: H. D.

21/12/2022

Beste mevrouw De Mol, Hartelijk dank voor uw aanvraag.Wij hebben het nagekeken en de bankrekeningnummer BE24 7320 0483 9038 is jammer genoeg niet herkend bij ons.Onze KBC bankrekeningnummer is BE08 5523 0705 0013 waar tot 1/08/2022 mochten op gebeuren. Die nog steeds bestaat in de overgangsperiode tot 31/12/2022 naar de nieuwe bankrekeningnummer.U hoeft contact op te nemen met uw bank om na te gaan aan wie u heeft betaald en om de betaling terug te krijgen.Wij hebben uw laatste betaling op 8/09/2022 ontvangen op de KBC bankrekeningnummer. Op 7/11/2022 hebben wij uw eerste betaling mogen ontvangen op onze Belfius bankrekeningnummer BE14 0963 0705 0083.Dit hebben wij telefonisch meegedeeld op 19/10/2022 en toen doorverwezen naar uw bank om het na te kijken.Kunt u ons schriftelijk aantonen dat wij u een bedrag van 350 euro hoeven te storten want zover wij kunnen nagaan bestaat hier geen enkele overeenkomst over.De gefactureerde herinneringskosten zijn terecht gefactureerd en worden niet geannuleerd. Uw herinneringskosten en onbetaalde voorschotfactuur van oktober worden in mindering gebracht van de Federale Basispakket en het verschil van 192,50 euro wordt uiterlijk 24/12/2022 gestort.Heeft u nog vragen, reageer dan gerust op dit bericht. Mijn collega's en ikzelf helpen u graag verder. Met energieke groeten, Kevin Om al onze contactmogelijkheden, veelgestelde vragen en uw persoonlijke klantenzone te onekken, klikhier.

H. D.

Naar: OCTA+

11/01/2023

Beste,In bijlage nogmaals het betalingsbewijs zoals ik dit van de bank kreeg. Het nummer waarop ik de rekening van oktober betaalde is het nummer waarop ik alle voorgaande rekeningen ook betaalde, zoals u kan zien in bijlage. Ik weet dus niet hoe het komt dat jullie alle voorgaande maanden wel mijn betaling hierop konden ontvangen en dan in oktober ineens niet meer. Het is aan jullie om dit na te kijken!De boete die u me hiervoor aanrekent is dus onterecht en zal ik niet betalen.De federale overheidspremie beloofden jullie mij op 24/12 (zie voorgaand mailverkeer) en heb ik nog niet ontvangen. Er is nooit iets op papier gezet over het bedrag dat ik nog zou krijgen (of zou moeten betalen..?) bij de overname van de meter. Aangezien ik hier maar geen concrete info over kreeg ben ik zelf beginnen bellen en er is me dus tot 3 x toe mondeling gezegd door een medewerker aan telefoon dat ik nog geld te goed had. Ik heb bij mijn weten dus nooit een brief gekregen of wat dan ook, het is aan jullie om die op te stellen. Gelieve dit asap in orde te maken,Mvg,Harlinde De Mol

H. D.

Naar: OCTA+

01/02/2023

Beste,Een reminder om te kijken naar de klacht die ik stuurde. Ik zou heel graag hebben dat dit opgelost raakt en vind het niet professioneel dat jullie deze gewoon negeren. Mvg,Harlinde De Mol

OCTA+

Naar: H. D.

06/02/2023

Beste mevrouw De Mol, Hartelijk dank voor uw aanvraag. Graag geven wij u mee dat alle betalingen van MEVROUW DE MOL HARLINDE goed zijn toegekomen.Factuur van oktober diende voor 16/10/22 vereffend te worden. Dit werd pas gedaan op 17/01/23. Hierdoor werd er een herinnering aangerekend.Aangezien MEVROUW DE MOL HARLINDE enkel een gascontract heeft bij ons, genoot zij van een premie van 270.Ze kreeg een bedrag terug van 192.50 op 17/01/23 omdat hiervan het open voorschot van oktober (55) en de herinneringskost (22.50) werd afgehouden. Heeft u nog vragen, reageer dan gerust op dit bericht. Mijn collega's en ikzelf helpen u graag verder. Met energieke groeten, Lieven Om al onze contactmogelijkheden, veelgestelde vragen en uw persoonlijke klantenzone te onekken, klikhier.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform