Terug

Problemen met terugbetaling.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. E.

Naar: bol.com

26/04/2024

Beste, Ik bestelde het gezelschapsspel Cuzco bij bol.com, via een partner van bol, Spel-O-Mania.nl, op 20 maart 2024, deze werd geleverd op 22 maart. Het spel bleek beschadigd te zijn aan een hoek, schade viel mee, en zou het wel houden. Jammer, de verkoper gebruikte een doos met dezelfde afmetingen als het spel (op kartondikte na). Dus helemaal géén bufferzone, en dus geen plaats voor vul/buffer materiaal. Bij controle echter, wat ik bij elk gezelschapsspel dat ik koop doe, bleek dat er speelstukken ontbraken. Daar kan die verkoper niet aan doen uiteraard, want ze zat nog in cellofaan.Voor mij was dit genoeg reden het terug te sturen, en het spel via een ander kanaal aan te schaffen.23 maart stuurde ik het spel terug. De verkoper meldde via mail de ontvangst ervan (hoewel bol.com retour geannuleerd vermeld in besteloverzicht - systeemfout?), verontschuldigde zich hiervoor en stelde voor een nieuw exemplaar op te sturen. Ik heb hem geschreven dat dit niet meer nodig was. Ondertussen dacht dat ik mijn geld terug had gekregen, onder vorm cadeaucheque, waarmee ik ook betaalde. Dit saldo is pas zichtbaar bij plaatsen van een bestelling denk ik. Na contact opgenomen te hebben met de verkoper wist hij me te vertellen dat het bij bol zat. Hij schreef ”Gezien de omstandigheden ga ik nu niet akkoord met de retour. Bij bol bleek na gechat te hebben op donderdag 18 april dat het hoofdkantoor hierover moet beslissen, ik zou hier na 2 werkdagen bericht van krijgen, op 22 april, niet dus. Donderdag 25 april opnieuw met medewerker van bol gechat: ze wachten op foto's van de externe partner. Binnen twee werkdagen zou ik bericht krijgen, dus maandag 29 april.Ik geloof er het mijne van, en ben het beu. Ik wacht al lang genoeg.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform