Terug

Problemen met terugbetalen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. F.

Naar: Pelckmans - Vijver- en Tuincentrum

15/08/2023

LS,Op basis van een geschil met een handelaar, hierbij dit schrijven.Al geruim tijd trachten wij contact te zoeken met deze handelaar inzake de retourzending van een bij hun besteld en betaald artikel (vijver pomp Ubbink Cascademax 16000 à € 289,95). Dit artikel is op 14 juli jl. in beschadigde toestand ontvangen, zowel de doos waar het in zat alsook de pomp zelf. Foto's hebben wij als bewijs per mail gestuurd naar de handelaar. Terstond hebben wij de retour-procedure van de handelaar toegepast en het daarvoor benodigde retour-formulier ingevuld. De handelaar heeft per mail de retour-procedure bevestigd (retour nummer is 171). Maandag 17 juli hebben wij deze beschadigde pomp ongebruikt retour gestuurd. Het verzendbewijs van het postorder bedrijf (PostNL) hebben we ook naar de handelaar gestuurd.Tot op heden hebben wij het aankoopbedrag nog steeds niet terug gestort gekregen. En ondanks meerdere mails en meerdere geautomatiseerde ontvangstberichten wordt er geen enkele reactie gegeven door de handelaar. Intussen hebben wij zelfs de interne klachtenprocedure gestart, maar ook daar wordt op geen enkele wijze op gereageerd. Telefonisch zijn ze niet te bereiken omdat op alle mogelijke wijzen een verwijzing naar een telefoonnummer ontbreekt waarop ze bereikbaar zouden kunnen zijn.Wij zijn ten einde raad gaarne uw hulp, advies dan wel bemiddeling in deze.Met vriendelijke groet,Charlotte

Berichten (4)

Pelckmans - Vijver- en Tuincentrum

Naar: C. F.

10/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

Pelckmans - Vijver- en Tuincentrum

Naar: C. F.

10/08/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Uw aanvraag (63974) is bijgewerkt. Reageer op deze e-mail als u aanvullende opmerkingen wilt toevoegen.----------------------------------------------Klantendienst Tuincentrum Pelckmans, 10 aug 2023 08:07 CESTGoedemorgen,De terugbetaling is reeds gebeurt.Fijne dag.Met vriendelijke groetKlantendienstVijver- and Tuincentrum PELCKMANSBe green, keep it on the screen ... Please think before you print this e-mail.***** DISCLAIMER *****Deze e-mail en al zijn bijlagen zijn uitsluitend voor de geadresseerde bestemd en kunnen vertrouwelijke informatie bevatten. Als u deze boodschap per vergissing toegestuurd kreeg, gelieve de afzender onmiddellijk te verwittigen en de e-mail te vernietigen. Publicatie, reproductie, kopie, distributie of andere verspreiding of gebruik door derden is verboden, tenzij anders vermeld. De afzender kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige wijziging van zijn bericht tijdens de elektronische transmissie.----------------------------------------------Klachtenbox, 9 aug 2023 22:24 CEST --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Tuincentrum Pelckmans.[4V5EGE-5M72Y] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Tuincentrum Pelckmans.[4V5EGE-5M72Y]

C. F.

Naar: Pelckmans - Vijver- en Tuincentrum

15/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

C. F.

Naar: Pelckmans - Vijver- en Tuincentrum

15/08/2023

De opmerking "De terugbetaling is reeds gebeurt." klopt in deze niet. Helaas doet het bedrijf zich beter voor naar haar klanten dan daadwerkelijk het geval is. Een dag na deze schijnbaar positieve melding werd er gevraagd wat het rekening nummer is waarnaar het bedrag terug gestort moest worden. Niet alleen klantonvriendelijk, maar ook de bedrijfsvoering lijkt kennelijk van onvoldoende kwaliteit. Het rekeningnummer was gewoon bekend en stond op allerlei bonnen en in onze accountgegevens. Uiteindelijk is dan toch 4 dagen later een bedrag gestort op onze rekening. Helaas onvoldoende en ook onbevredigend ! Een bijgesloten excuus voor de handelswijze zou minimaal hier op z'n plaatst zijn gezien dit verloop (pas handelen nadat er publiekelijk de situatie kenbaar wordt gemaakt). De handelaar heeft willens en wetens een beschadigd product opgestuurd in 2e hands verpakkingsmateriaal in de hoop dat de klant het maar gewoon slikt. Voor het toezenden van het product alsook het terugsturen van het defecte product hebben wij bij elkaar 30 euro moeten betalen voor verzendkosten. De handelaar heeft hiervoor ook een klacht gekregen. Ook daar wordt in het geheel niet op gereageerd. Dus graag restitutie van onnodige verzendkosten. Onnodig omdat het het gevolg is van onvoldoende aandacht en kwaliteit en borging daarvan in de dienstverlening van deze handelaar. Graag zien wij dat u uw gepaste verantwoordelijkheid neemt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform