Terug

Problemen met terug betaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

O. D.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

30/10/2020

Op 04/09/2020 om 16u. heeft de Belgische regering beslist dat niet-essentiële reizen naar Spanje (Gran Canaria incl.) niet meer zijn toegelaten. Spanje kreeg dus code rood. Ingevolge werden wij verplicht onze terug reis aan te vatten op 11/09/2020 i.p.v. 16/09/2020. Wij hadden een retourvlucht geboekt vanuit Oostende. Ingevolge stond onze auto geparkeerd op de luchthaven van Oostende. De terug vlucht die wij toegewezen gekregen hebben op 11/09/2020 had als eindbestemming Brussel Zaventem. Landing voorzien om 23.20U. Wij vroegen ons af welk transport TUI zou voorzien vanuit Zaventem naar Oostende. Op de vernieuwde reisdocumenten stond geen informatie daaromtrent. Gezien er niks gewijzigd werd in ‘mijn TUI’ op de applicatie hebben wij op 05/09/2020 via de app. onze hostess de vraag gesteld. Op 06/09/2020 kregen wij als antwoord dat zij ons jammer genoeg niet kon helpen en dat wij telefonisch contact moesten opnemen op het nummer +32 27178660. Zogezegd zo gedaan. De mevrouw van het call center nam al meteen een defensieve houding aan toen ik de vraag stelde. Het antwoord dat wij kregen was zo goed als ‘trek je plan’, TUI voorziet geen transport. Toen wij geen genoegen namen met dit antwoord werden wij doorverbonden met het noodnummer. De lieve mevrouw aan de andere kant van de lijn bevestigde ons dat er inderdaad geen transport werd voorzien door TUI. Wij mochten zelf ons transport regelen en de kosten zouden ons worden terug betaald door TUI. Zij heeft ons telefonisch de stappen uitgelegd die wij moeten volgen om het transport terug vergoed te krijgen -> Indien dit betwist wordt kunnen wij dit gesprek van 34 min. voorleggen als bewijs. Gezien het uur van de landing was het openbaar vervoer geen optie. Gezien wij uit een rode zone kwamen hebben wij de keuze gemaakt om geen familie of kennissen in te schakelen. Wij hebben een rit geboekt met Billo (deze firma wordt aanbevolen door TUI). Ook voor het transport vanuit het hotel naar de luchthaven ondervonden wij problemen. Dit ter zijde. Op 13/09/2020 dienden wij (volgens de instructies van de Tui medewerkster) een klacht in met betrekking tot de terugbetaling van het transport. Op 27/10/2020 kregen wij antwoord op onze klacht:Graag verduidelijken wij dat de vervoersovereenkomst vermeldt dat een vluchtmaatschappij de vluchturen zowel vóór als tijdens de reis kunnen vervroegen, verlaten of wijzigen. Zij behoudt zich het recht om het vervoer door een andere maatschappij te laten uitvoeren, van op een andere luchthaven te laten vertrekken of bepaalde vluchten te groeperen. Extra vervoers- en verblijfskosten, die hieruit voortvloeien, blijven ten laste van de klanten.Wij hebben gehandeld op basis van het telefoongesprek met Tui. Wij hadden een mondelinge overeenkomst dat de kosten vergoed zouden worden. Wij hebben nogmaals aangedrongen bij Tui maar zonder resultaat. Wij hopen hierbij dat jullie ons kunnen helpen. €158 is voor ons veel geld en wij zouden graag onze centjes terugkrijgen zoals ons werd beloofd.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform