Terug

Problemen met Terug betalen van terug zending die leeg is toegekomen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. L.

Naar: bol.com

28/12/2023

Beste, ik heb een playstation 5 besteld bij bol. Deze is voor een persoonlijke reden (die bol weet) terug gezonden naar hun in dezelfde verpakking als deze is toegekomen. Echter is de levering bij bol leeg toegekomen. Hierdoor willen ze deze niet terug betalen. Wij hebben reeds klacht ingediend bij de politie wegens diefstal door onbekende op vraag van bol. Bol wees elke keer in onze richting, wij hebben al meer dan 1 maand zo goed als elke dag contact met bol. Ze sturen ons van het kastje naar de muur. Bpost kan voor ons niets betekenen omdat bol de retourzegel heeft aangemaakt en bol dan de verzender is wettelijk. Bol zou ook een contractuele klant zijn bij bpost en bol zou dit dan met bpost moeten afhandelen. Bol heeft na lang aandringen een onderzoek geopend bij bpost. Daarbij gaf bpost aan dat het pakket 900 gram woog op het moment dat het ergens gewogen is. Bol neemt aan dat dit gewogen is bij het postpunt waar ik het heb afgegeven. Dit is niet het geval en ik heb van dat postpunt ook een schriftelijke bevestiging gekregen. Na veel onderzoek heeft bpost hun fout toegegeven aan bol maar bol wil mij nog altijd niets vergoeden ondanks dat bpost hun fout toegeven. Nu wil bol het onderzoek afsluiten en blijf ik met lege handen achter. Playstation terug gestuurd en wel geld kwijt. Bol trekt zich hier niets van aan. Ik kan niets bij bpost gaan doen omdat bol de contracthouder is en bol het label heeft aangemaakt. Bol communiceert ook totaal niet van de stand van het onderzoek van bpost. Ik moet alles via bpost vernemen maar bpost kan mij niet vergoeden maar wel bol. Bol krijgt dus dubbel geld in hun zakken: mijn centen en die van bpost van de vergoeden. Dit kan toch niet? Hier moet toch iets aan gebeuren? Ik heb bewijzen van de klacht van de politieIk heb bewijzen van de conversatie van bpost dat bpost niets voor ons kan betekenen want dat bol de retourlabel heeft aangemaaktIk heb de gesprekken van bol op mailIk heb schriftelijk bewijs van het verzendpunt dat het pakket is verzonden en daar niet is gewogen. Ik heb een foto dat de playstation in de doos zat. Wat nu?

Berichten (2)

bol.com

Naar: G. L.

29/12/2023

Goedemorgen Gitte,Bedankt voor je bericht. Er wordt contact met je opgenomen.Met vriendelijke groet,Chantal van bol

G. L.

Naar: bol.com

29/12/2023

Graag een inzicht in het onderzoek dat gevoerd is met bpost. Bpost zegt dat ze jullie vergoeden. Jullie vergoeden ons niet. 2x geld in de zak gestoken???


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform