Terug

Problemen met Telecom omnium plus verzekering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. K.

Naar: MediaMarkt

20/07/2020

Beste, ik kocht bij u winkel, de MediaMarkt, een iPhone X met een verzekering ( Omnium Telecom plus, de duurste! ). De verkoper liet me weten dat deze alles dekte. Op 29/06/2020 werd mijn iPhone gepikt. Ik gaf maandag 3/7 dit aan via jullie site ( die blijkbaar enkel in het Frans ter beschikking is, buiten als je belt met het bedrijf, dan zouden ze een Nederlandse versie kunnen sturen. Iets wat je nergens kan terug vinden! Dit moet je blijkbaar kunnen ruiken...Heel vervelend). Op 3/7 ben ik aangifte gaan doen bij de politie in Vilvoorde ( omdat dit in het weekend lokaal niet kon) en bracht alle papieren in orde en vulde alles in op de online tool van de verzekering.Na mijn online aangifte op 3/4 kreeg ik pas reactie op 7/7. 4 dagen later, zelfs na het online invullen kreeg ik geen standaard mailtje met ' we zijn er mee bezig' heel vervelend, ik weet dus niet of mijn dossier goed is ontvangen of niet... Maar dus 4 dagen later krijg ik reactie dat ze er mee bezig zijn. 9/7 krijg ik te horen dat mijn aanvraag wordt afgekeurd, omdat de politie het Imei nummer niet in het PV heeft vernoemd ( ik had de doos wel mee) en dat ze geen stempel op de PV hebben gezet en of ik dat kon in orde maken. Ik ben dan terug naar de politie in Vilvoorde gegaan met de vraag of ze dat wilde toevoegen. Hun antwoord was ' dat ze nooit stempels op PV's zetten en dat ze niet nog iets extra aan een verhoor konden toevoegen. Dat ging zo maar niet' Toen ik vroeg of ik dan een nieuw verhoor mocht hebben, zodat ze dan wel het Imei nummer konden toevoegen wilde ze dit niet doen. Ze hebben wel wat beters te doen dan voor de verzekering een agent mijn 40mijn opnieuw te verhoren. Ik gaf niet op, waardoor de politie een handgeschreven brief schreef naar de verzekering, waarin ze vermelde dat het om mijn iPhone ging ( mijn Imei nummer werd vernoemd ) plus ook het pv nummer en een stempel. Als ze vragen hadden konden ze ook de politie bellen. Dit kreeg ik mee als alternatief. Ik dacht dat moet wel in orde zijn, want ze hebben letterlijk alles opgeschreven en alles is perfect nu te linken aan de verschillende dossiers. Dit papier bezorgde ik aan de verzekering op 13/7. Op 15/7 liet de verzekering weer weten dat dit niet goed genoeg is. Heel vervelend vond ik, want de politie had al aangegeven dat ze een uitzondering maakte en de verzekering wou niet verder kijken... Ik kan letterlijk niets meer doen. Ik stuurde hen dan weer een mail dat ik niets anders meer kon doen. Maar vanaf dan kreeg ik enkel standaard mails met herhaling dat het op 1 papier moet staan. Het is heel vervelend dat de verzekering zijn basis heeft in Frankrijk, alle communicatie gaat dus ook via een tussen bedrijf! Die elke mail vertaald, zoals een van de medewerkers daar ook zei, zijn ze letterlijk een 'vertalingsbureau' ik kan dus ook niet babbelen met het bedrijf zelf enkel met mensen van het vertalingsbureau die elke keer op het excuus terug vallen dat ze maar een tussenpersoon zijn. Als ik met iemand van Karakpas wil bellen, kan dit enkel in het frans!?? MediaMarkt speelt ook graag op de bal van ' de verzekering zit bij een ander bedrijf' zo zijn zij rap af van het gezeik... Maar hun klanten worden wel niet echt geholpen... plus hun medewerkers kennen de verzekering totaal niet. Ik had reeds eerder bij de MediaMarkt aangeklopt omdat mijn iPhone na een jaar al een fout had aan het scherm. De verkopers in Machelen lieten me weten dat het sneller zou gaan via de verzekering dan via de garantie. Na een week wachten kreeg ik van de verzekering te horen dat ze zo een schade niet dekken. Dan baal ik heel hard dat ik 40min in de lijn heb gewacht bij MediaMarkt en hen letterlijk de vraag stelde wat ik beste moest doen. Zij verzochten me de verzekering aan te spreken. Zij kennen dus duidelijk ook niet de verzekering die ze zo vlotjes verkopen. Niemand in de winkel kon me ook vertellen tot hoe lang mijn verzekering nog liep en hoeveel schadegevallen je per jaar mocht indienen. Heel raar toch? Het aller vervelendste vind ik dat ik met niemand echt kan babbelen voor een oplossing, alle telefoons die ik deed waren allemaal 'tussenpersonen.' Alle mails die ik krijg zijn standaard antwoorden, mijn vragen worden dus ook niet gelezen. Er komt zo dus ook nooit een oplossingIk wacht nu al 3,5 week op een bon voor een nieuw toestel. Het snelste dat ze meestal antwoorden is 3 dagen later. Ik ben serieus in het zak gezet, zo voelt het. Zowel de mediamarkt medewerkers als de tussen personen als karapas luistert niet echt. Ik zit nu tussen 2 grote instanties: de politie die niet meer wil doen dan wat ze deden en de verzekering die het nog steeds niet goed genoeg vindt, terwijl alles er is enkel op 2 papieren ipv 1. Ik hoop echt dat er een oplossing komt.

Berichten (5)

MediaMarkt

Naar: M. K.

22/07/2020

Beste,Onze excuses voor de veroorzaakte problemen.We hebben kennis genomen van uw dossier en hebben het overgedragen aan de betreffende afdeling.We nemen zo snel mogelijk contact met u op met een oplossing.Gelieve, mevrouw, mijn vriendelijke groeten te aanvaarden.Complaints TeamAlexandraMedia Markt Belgium

M. K.

Naar: MediaMarkt

23/07/2020

Beste MediaMarkt, dankjewel voor je antwoord. Ik ben gisteren voor de 3de keer naar het politiebureau geweest en ze hebben de aanpassingen in mijn verhoor toegepast. Ze hebben nogmaals op het hart gedrukt dat dit echt niet de manier is. Ze hebben het dus gedaan zodat ik niet een 3de keer wordt afgewezen door jullie verzekering.Nu is mijn vraag of jullie er aub voor kunnen zorgen dat ik voor zondag nog een nieuwe bon kan ontvangen. We zijn vrijdag 4 weken verder. Vanaf zondag ben ik ook een paar weken niet in het land, dus ik zou echt ervoor mijn gsm terug moeten hebben en het reserve toestel dat ik nu al een maand leen van iemand moeten terug bezorgen. Ik hoop snel van jullie reactie te ontvangen. Vriendelijke groeten,

MediaMarkt

Naar: M. K.

24/07/2020

Beste,Heeft u deze nieuwe versie van de politie naar de verzekering doorgestuurd ?Hebben ze uw dossier nu geaccepteerd ?Als u het wilt, kunnen we u een gsm lenen als u geen andere gsm kan hebben ondertussen.Vriendelijke groeten,Complaints TeamAlexandraMedia Markt Belgique

M. K.

Naar: MediaMarkt

24/07/2020

Zij hebben dit woensdag om 10u ontvangen, nog geen nieuws...

MediaMarkt

Naar: M. K.

24/07/2020

Beste,Houd me aub op de hoogte, zo kan ik zo snel mogelijk reageren met de Omnium.Vriendelijke groeten,Complaints TeamAlexandraMedia Markt Belgique


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform