Terug

Problemen met stopzetten masterkaart

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. P.

Naar: Belfius Banque/bank

02/10/2023

Beste, Ergens in juli nam ik telefonisch contact op via telefoon om deze masterkaart stop te zetten. De juiste datum weet ik niet meer, het kan ook begin augustus geweest zijn. Daar werd mij gemeld dat ik dit enkel kon doen in het kantoor zelf. Ik gaf echter aan dat ik gehandicapt was en dat ik nu aan mijn goede been een gecompliceerde enkelbreuk had waardoor ik niet kon en mocht stappen, m.a.w. dat het voor mij onmogelijk is om zelf tot aan het kantoor te gaan. De medewerker zei dat dit geen enkel probleem was, dat er iemand van het kantoor Beringen naar mij zou komen. Dit werd wel meer gedaan bij oudere mensen (waarbij ze nog lachend de opmerking maakte dat ik niet oud was. Op dat ogenblik had ik nog NIET moeten betalen voor die kaart. De medewerkster aan de telefoon heeft dit ook nagekeken. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik met mijn invaliditeitsuitkering mij zo´n dure kaart en rekening niet kon permiteren. Door de erg hoge medische kosten kwam ik nu al niet rond. Opnieuw verzekerde deze persoon mij dat ik mij geen zirgen moest maken dat dit snel kon opgelost worden.Ik heb herhaaldelijk contact genomen met het plaatselijke kantoor in Beringen.Ten 1ste is het soms echt onmogelijk om iemand aan de lijn te krijgen. Vvoraleer ik ern persoon te pakken kreeg was er zeker een week gepasseerd. Oké het was vakantieperiode dus ik maakte mij nog niet druk. Daarna ging het iets vlotter. Soms moest 1 à 3 x proberen alvorens iemand antwoordde, de laatste keer werd er zelfs van de 1ste keer opgenomen.Ten 2de heb ik mijn situatie uitgelegd dat ik bewust gekozen heb voor een GRATIS rekening en dat ik die kaart wil stopzetten. Ik heb de medewerkster duidelijk gemeld wat de persoon van het hoofdkantoor had gezegd nl dat ze persoonlijk zouden langskomen en dat ik nog niet betaald had voor die rekening. Telkens kreeg ik te horen dat persoonlijk langskomen niet mogelijk was. Dit moest ze navragen en zou ze me hiervoor terugbellen. Ondertussen kreeg ik ook al te horen dat er 7,50€ van mijn rekening was gehouden. Opties om 1 van mijn hulpverleners te sturen mocht niet, voorgesteld dat ik tot voor de deur wou komen, moest ook nagevraagd worden. Ik zit buitenhuis in een grote rolstoel met mijn 2 benen gestrekt, dus niet zo´n klein licht rolstoelletje. Ik heb geen lift in mijn wagen voor die rolstoel en zelf krijg ik hem er niet uit want ik kan met moeite nu enkele stappen zetten (,in juli kon ik nog niets) Mijn gezinshulpen heb ik ondertussen moeten stopzetten omdat het financieel nog onmogelijk was.Ik wens graag dat dit probleem nu eindelijk wordt opgelost. De beloftes om mij terug te bellen werden 3 of 4 keer niet nagekomen (mijn excuses maar door mijn verschillende herseninfarctjes is onthouden zeer moeilijk voor mij, ik kan hier medische attesten van voorleggen mocht hieraan getwijfeld worden) Ondertussen zijn we bijna 3 maanden verder. Zelf heb ik geen zin meer om met dat kantoor contact te nemen vermits er toch niets gebeurd.Hoe moeilijk kan het zijn om een masterkaart stop te zetten en mij terug op die gratis rekening te zetten?Ondertussen moet ik betalen omdat het kantoor in Beringen niet behulpzaam is naar mensen die onmogelijk het huis kunnen verlaten.Tegen dat dit opgelost is zal er wel weer geld van mijn rekening gegaan zijn.

Berichten (1)

Belfius Banque/bank

Naar: A. P.

04/10/2023

Beste,Graag bevestigen we de ontvangst van uw brief/e-mail. We willen u hiervoor bedanken.We sturen ons antwoord rechtstreeks naar onze klant.Met vriendelijke groetenKlachtenbeheer =======================================================This message has been analyzed by Deep Discovery Email Inspector.-----------------------------------------------:www.belfius.be/maildisclaimer.htm-----------------------------------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform