Terug

Problemen met sociaal tarief

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. T.

Naar: Scarlet

17/01/2022

Beste,ik heb als persoon op invaliditeit recht op sociaal tarief. Nadat bleek dat de door jullie verstrekte gegevens onvoldoende bleken te zijn voor de overheid, heb ik uiteindelijk zelf contact opgenomen met het BIPT. Dit nadat ik 2 maal de volledige procedure doorlopen heb, ervan uitgaande dat jullie aanvraag correct gebeurde, wat dus niet zo bleek te zijn. Een aanvraag door Scarlet resulteert per definitie in een weigering doordat jullie te weinig gegevens doorsturen naar de overheid (enkel naam en rijksregisternummer terwijl er veel meer nodig is).Uiteindelijk heb ik dus, na mijn contact met de dienst, schriftelijke bevestiging van het BIPT gekregen (opgemaakt op 24/11/'21) dat ik recht heb op sociaal tarief én zij jullie de opdracht hadden gegeven om dit toe te passen.Aangezien dit niet gebeurde en ik op 8 december opnieuw een factuur kreeg waarop geen sociaal tarief werd toegepast heb ik opnieuw contact met jullie opgenomen waarop ik op 9 december van jullie bevestiging kreeg per mail dat ik inderdaad recht heb op dit tarief maar het toch pas voor de volgende facturatieperiode zou worden aangerekend, ook al was het geld nog niet van mijn rekening gegaan op dat moment. Iets wat ik niet correct vind.En ik heb nu opnieuw een factuur aangekregen, ditmaal dus voor januari, waarin het sociaal tarief opnieuw NIET wordt toegepast. Contact met uw diensten leverde enkel het bericht op dat er inderdaad iets niet klopt met de facturatie maar men daar niets aan kan veranderen, ik dit geld ook kwijt zal zijn en ook geen bevestiging van aanpassing zal krijgen waardoor ik dan maar moet zien in februari aan de factuur of het deze keer wel opgelost is.Ik ga daar niet mee akkoord. BIPT heeft reeds eind november jullie de opdracht gegeven om dit sociaal tarief op mij toe te passen en toch hebben jullie mij in december te veel laten betalen en krijg ik de boodschap dat ook op 20/01/'22 mij te veel zal aangerekend worden. En dit alles ondanks het feit dat ik bewijs heb doorgestuurd en jullie mij per mail ook bevestigd hebben dat het in orde zou zijn en aangepast in mijn dossier.Door jullie toedoen heeft mijn toekenning van het sociaal tarief maanden langer geduurd dan nodig was zodat jullie dure facturen konden blijven aanrekenen en zelfs nadat de toekenning gebeurd is, blijf ik te veel betalen. Ik kan daar enkel maar de term schandalig op kleven.

Berichten (7)

Scarlet

Naar: E. T.

20/01/2022

Beste,We hebben de klacht CPTBE01442174-75 met als Scarlet referentie 15151573 in behandeling genomen.Naar aanleiding van uw schrijven kunnen wij u meedelen dat wij uw aanvraag voor sociaal tarief ontvangen hebben op 08/12/2021.De factuur van 08/01/2022 gaat over de periode van 08/12/2021 tem 07/01/2022.Uw korting voor sociaal tarief werd geactiveerd op 09/12/2021 en zal in mindering worden gebracht op de factuur van 08/02/2022.Met vriendelijke groeten,Naima A.Scarletscarlet.be

E. T.

Naar: Scarlet

20/01/2022

Beste,wat u zegt rond mijn 'aanvraag' klopt niet. Mijn laatste aanvraag tot sociaal tarief dateert van maanden voordien, nl. 9 september 2021. Normaal gezien zou u dit zelf moeten kunnen terugvinden in uw aanvraag-geschiedenis. Ik heb daar pas op 19/9/21 reactie van gehad waarna Scarlet onvoldoende gegevens doorgaf en ik automatisch een weigering kreeg. Ik heb een stuk screenshot van deze mail toegevoegd aan dit bericht waarin u ook onderaan kan zien dat het een antwoord is op de aanvraag die reeds op 9 september werd gestuurd.Wat u mijn 'aanvraag' van 8 december noemt, is een contactformulier dat ik gestuurd had als KLACHT net omdat ik me onheus behandeld voel en dus GEEN aanvraag. Ik hoop dat u dit ook nog mee in rekening wil nemen bij uw uiteindelijke afwerking van het dossier. Voor jullie maken en aantal maanden misschien niet uit, maar ik vraag sociaal tarief net aan omdat ik door mijn ziekte een laag inkomen heb en een sociaal tarief voor mij echt een verschil maakt. Ik zou het ten zeerste appreciëren indien u ook voor die eerste maanden een mindering/tegemoetkoming zou willen realiseren.Hartelijk dank,vriendelijke groeten,Els Timmermans

E. T.

Naar: Scarlet

20/01/2022

Beste,ik heb mij zelfs vergist. In de mail die als bijlage zat in vorig bericht en ik nogmaals zal toevoegen, kan u zien dat de eerste aanvraag zelfs reeds dateert van september 2020 ipv 2021. Ik wist dat het lang geduurd had eer ik bericht kreeg van het BIPT in november 2021 waarna ik jullie opnieuw gecontacteerd heb toen ik in december ten onrechte een afrekening kreeg, maar dacht dat ik in mijn hoofd de lengte van de periode overdreven had. Blijkt nu dus zelfs nog erger te zijn. Ik heb meer dan een jaar ten onrechte gewacht op het sociaal tarief waar ik recht op had en heb. Testaankoop zegt me dat ik naast de vraag tot een mindering die in rekening gebracht wordt, ook kan vragen om een schadevergoeding en bij deze zou ik dat dus willen doen. is het mogelijk om met terugwerkende kracht het verschil dat ik te veel betaald heb, als schadevergoeding uit te keren? Alvast hartelijk dank voor uw begrip.Els Timmermans

Scarlet

Naar: E. T.

31/01/2022

Beste,We hebben de klacht CPTBE01442174-75 met als Scarlet referentie 15151573 in behandeling genomen.Naar aanleiding van uw schrijven kunnen wij u meedelen dat wij bij BIPT een aanvraag hebben ingediend op 04/10/2021, deze aanvraag werd echter geweigerd.BIPT heeft de aanvraag voor sociaal tarief echter goedgekeurd op 24/11/2021.De korting voor sociaal tarief die nog niet in mindering werd gebracht op de factuur van 08/01/2022 werd reeds ingeboekt en deze zal in mindering worden gebracht op de factuur van 08/02/2022.Met vriendelijke groeten,Naima A.Scarletscarlet.be

E. T.

Naar: Scarlet

08/02/2022

Beste,niet alleen klopt uw bewering niet dat jullie pas een aanvraag hebben gestuurd naar BIPT op 4/10/2021 aangezien mijn aanvraag tot sociaal tarief dateert van september 2020 (!!!) maar bovendien krijg ik nog steeds, ook nu in februari OPNIEUW de volle pot aangerekend (met de éénmalige mindering voor januari die in voorgaand bericht werd beloofd). Dit is absurd. Ik heb enkele weken geleden ook een technicus langs gekregen omdat mijn internet niet goed werkt en die wist me te vertellen dat de aansluiting die gemaakt werd naar aanleiding van het klant worden bij internet in juli 2020 op een onreglementaire manier was gebeurd EN nog foutief ook door de mensen van Scarlet.Alle bewijsstukken zijn reeds bij de voorgaande berichten toegevoegd. Het is schandalig dat jullie deze niet deftig lezen en dan liegen over de data. Bewijs van de onregelmatige en foutieve aansluiting kan u vinden in het rapport van de technicus. Er werd mij door én van uw medewerkers bevestigd dat er melding werd gemaakt in mijn dossier van deze fouten.Vandaar dat ik nogmaals en met steeds meer overtuiging en nadruk vraag om:- Eindelijk mijn dossier degelijk in orde te maken en het sociala tarief toe te passen- Ook het teveel dat in februari werd aangerekend in mindering gebracht te brengen- Een schadevergoeding doordat door jullie toedoen en geknoei ik al meer dan een jaar te veel betaal én door jullie mensen een onreglementaire en foutieve aansluiting gemaakt werd. Ik hoop ten zeerste dat jullie hier op ingaan, maar maak tegelijkertijd mijn klacht ook over aan de juridische dienst van Testaankoop aangezien zij ook bevestigden dat wat jullie doen en blijven doen absoluut niet ok is en indien jullie niets doen, verdere stappen noodzakelijk zijn.Met vriendelijke groeten,Els Timmermans

Scarlet

Naar: E. T.

18/02/2022

Beste,We hebben de klacht CPTBE01442174-75 met als Scarlet referentie 15151573 in behandeling genomen.Terugkerend op uw schrijven willen wij u meedelen dat er effectief een sociaal tarief aanvraag werd ingediend op datum van 23/09/2020. Deze aanvraag werd geweigerd omdat u geen recht had.

E. T.

Naar: Scarlet

23/03/2022

Beste,zoals u in voorgaande bijlages kan zien, kwam de weigering doordat jullie steeds te weinig gegevens doorgeven en heeft het BIPT, nadat ik extra documenten heb doorgestuurd, laten weten dat ik wél recht heb op sociaal tarief én jullie opdracht gegeven om het toe te passen, iets wat jullie verzaakt hebben. Ik begrijp niet waarom jullie elke keer opnieuw teruggrijpen naar een weigering als die herroepen is. Ik zou het ook fijn vinden als u op mijn terechte vraag tot schadevergoeding zou willen ingaan in plaats van heel deze situatie maar te blijven rekken. Het lijkt alsof Scarlet steeds de kaart van uitputtingsslag speelt in de hoop dat mensen het opgeven...


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform