Terug

problemen met slotfactuur en terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. M.

Naar: Luminus

21/10/2022

BesteIk heb probleem met Luminus die ondanks overstappen naar Eneco op 01/07/22 mijn contract niet heeft beëindigd. Luminus heeft de overname door Eneco ontkent en beweert dat deze niet aangevraagd is geweest. Luminus communiceert ook niet duidelijk tegen mij over de voorschot facturen. Ik heb geen enkel factuur in mijn brievenbus gekregen maar ook niet via e-mail adres (ewa.majewska@outlook.com ).Alleen dit email adres werd gegeven voor communicatie tussen mij en Luminus. Daarbovenop sturen ze voorschot facturen verder niet naar mij maar naar mijn minderjarig zoon die een ander familie naam heeft, hij is ook niet gedomicilieerd op mijn adres.Hij heeft hier niks te maken en zou hier dus ook niet mee lastig gevallen mogen worden. Deze voorschot facturen konden dus niet op tijd betaald worden omdat ik niet wist dat er na 01/07/22 nog facturen onwettelijk werden aangerekend of bestonden als zowel tussen de hele periode waarbij ik klant was bij Luminus.Met als gevolg kreeg ik constant ingebrekestelling facturen met extra aangerekend kosten in mijn brievenbus die dan wel weer toekwamen. Deze werden altijd correct betaaltIk denk dat dit opzettelijk werd geregeld door Luminus om verder op deze manier mij te verplichten om blijven te betalen door dreigingen van gerechtsdeurwaarders in te schakelen. Ik heb de meterstanden op 01/07/22 doorgestuurd naar Fluvius. Fluvius beweerd meterstanden door gestuurd te hebben naar Luminus om een slot factuur te kunnen aanmaken.Luminus ontkent dat ze de meterstanden hebben ontvangen. Nu nog beweert Luminus dat de overname door Eneco helemaal niet was aangevraagd.Ik betaal op dit moment aan twee leverancier tegelijkertijd en betaal dus dubbel.Ik heb al verschillende keren naar Luminus gebeld en ook twee aangetekende brieven gestuurd om het energie contract stop te zetten. Ze hebben dit na twee maal getekend schrijven toch stop gezet maar ik krijg nu als resultaat dat ik niks van mijn te veel betaald geld terug krijg (0,0€). Die weer niet naar mij maar naar mijn zoon werden gestuurd.Ik heb aan Eneco via interne communicatie laten weten dat Luminus overname ontkent. Ik voel mij radeloos. Mijn telefoon kosten zullen ook hoog zijn door het voortdurend aan de lijn te moeten wachten totdat iemand na zeer lang wachten opnam.Ik kan geen twee leveranciers tegelijkertijd hebben en ook betalen.Ik voel misbruikt en opgelicht.Wat ik aan jullie zou willen vragen : Is of mijn contract bij luminus correct en definitief is afgesloten met respect voor de effectieve data van overname .Ik was klant bij Luminus van 28/03/2022 tot 21/06/2022 ik heb hiervan ooit schriftelijk bevestiging gekregen van Luminus zelf.Ik zou daarom graag een eerlijke en correcte slotfactuur willen krijgen van mijn effectieve verbruiken en niet de onodige aangerekende ingebrekestelling facturen die toch werden betaalt .De fout van deze slechte communicatie lag bij luminus en niet bij mij.Ik wil gewoon vergoed worden voor mij telefoonkosten en voor het psychische ongemak.Willen jullie mij aub helpen. MvgJadwiga MajewskaNr klant Eneco 5454773677Nr klant Luminus 414985954

Berichten (1)

Luminus

Naar: J. M.

27/10/2022

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform