Terug

Problemen met slotafrekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. M.

Naar: TotalEnergies

10/04/2022

Klacht tegen energieleverancier TotalEnergieGedurende vele jaren was ik een tevreden klant bij Lampiris en had een vast contract tot 31/1/2022 met klantnummer E 12560204.Ergens in januari kreeg ik de melding dat mijn contract ten einde liep op 31/1/2022 en dat ik kon kiezen tussen een vast contract aan 269,xx € per maand als voorschot, of een variabel contract aan 260,xx € per maand als voorschot, dit terwijl ik het voorgaande jaar 144,99 € per maand betaald heb. Gezien de onstabiele markt en de hoop dat door de sterke prijzenstijgingen er mogelijk terug een prijsdaling zou komen, koos ik voor het variabel contract.Maar toen kwam het bericht dat Lampiris werd overgenomen door TotalEnergies en kreeg ik al direct een voorschot factuur in mijn maag geduwd van 321,46 €. Ik heb toen geprobeerd met alle mogelijke middelen contact te krijgen met die firma maar dat was totaal onmogelijk. Ik wilde een verklaring voor die nieuwe forse stijging, maar kon ze niet krijgen.Kwaad en machteloos heb ik toen direct beslist om met een dergelijke firma niet meer samen te werken en heb het nodige gedaan om de overstap naar een andere leverancier te maken.Ondertussen was Fluvius mijn meterstanden komen opnemen voor de jaarafrekening. Direct daarna kreeg ik mijn jaarafrekeningen als volgt :Afrekening gas : van 26/1/2021 tot 7/2/2022 nog te betalen 112,09 € en betaald op 28/2Afrekening elektriciteit : van 26/1/2021 tot 7/2/2022 terug te trekken 112,29 teruggetrokken op 25/2De wijziging van leverancier zou gebeuren op 4/3/2022 en er werd mij gevraagd om de meterstanden door te geven op die datum, hetgeen ook gebeurt is op 3/3/2022.Op 28/2 haalt TotalEnergies ook die 321,46 € voorschot van mijn rekening.Ik hoop om spoedig een eindcontractafrekening te krijgen, maar nu loopt het mis. Ik krijg een eindafrekening van 169,77 enkel voor elektriciteit met daarop vermeld dat er geen voorschot is betaald (voorschot 0). De rekening is van 7/2/2022 tot 4/3/2022 en moest betaald worden op 9/4. Daarop krijg ik bovendien op 8/4 de rekening van de gas van 7/2 tot 4/3 van 379,46 € die moet betaald worden op 23/4 en waarbij eveneens vermeld staat dat er geen voorschot is betaald (voorschot 0). Vanzelfsprekend heb ik die rekeningen geblokkeerd en ben niet van plan die te betalen zolang er geen zuivere koffie wordt geschonken in de keuken van die firma.Dit zou betekenen dat ik in de periode van 7/2 tot 4/3 een bedrag van 321,46 + 169,77 + 379,46 = 870,69 € aan energie zou verbruikt hebben, hetgeen totaal onmogelijk is en buiten alle proporties is. Dit is compleet waanzinnig !!!Graag wil uw hulp inroepen om klaarheid in deze situatie te krijgen. In de bijlagen vindt u alle documenten om deze situatie te staven.1) Een overzicht van de betalingen van de laatste periode2) De factuur van gas op eind januari 20223) De factuur van elektriciteit op eind januari 20224) De voorschot factuur voor februari 20225) De factuur gas voor februari 20226) De factuur elektriciteit voor februari 20227) Print out van een chatVerder wil ik u er bij vermelden dat alle pogingen die ik heb ondernomen om een dialoog te krijgen met deze firma mislukt zijn. Pogingen om te chatten : 1 keer gelukt, volgende keer 1h30 aan de computer gewacht tot het bijna aan mij was, nog 4 wachtenden en dan plots geen agent meer aan lijn !!Verschillende pogingen per telefoon en telkens meer dan 20 minuten wachten en dan verbroken. Telefoonnummers : 011 75 19 38 en 011 49 49 48.Binnen een goede maand word ik 77 jaar en ik kan op deze leeftijd de spelletjes van deze leverancier niet meer aan. Deze hele zaak bezorgd mij stress, zenuwen, slapeloze nachten en hartpijnen.Graag uw hulp in deze zaak. Met dank bij voorbaat.Steeds beschikbaar voor meer informatie mocht u dat wensen.Marc MilantsVinkenlaan 342630 AartselaarTel. : 03 887 86 82 : 0475 280 630


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform