Beste,Op 18 april 2023 meldde ik 2 artikelen van jullie Partner Nike aan voor retour. Het gaat hier over artikel N1241A11O-Q11 van bestelling 11003094140444 en artikel N12410EF-A44 van bestelling 11003097186338. Aangezien het hier om een partner ging, moest ik een retourlabel aanvragen. Deze ontving ik van jullie op 19 april 2023 samen met de tekst Retourneren is gemakkelijk. Print het retourdocument en leg de partnerartikelen die je wil retourneren in de (originele) verpakking. Plak vervolgens de label erop en breng het pakket naar een Bpost postpunt.Bewaar het verzendbewijs goed tot dat je een bevestiging per e-mail van je retour hebt ontvangen. Dit kan tot 14 dagen duren. Een partnerartikel kun je niet online als retour aanmelden.Na de 14 dagen wordt het aankoopbedrag teruggestort. Je zult dit na 5 werkdagen terugzien op je rekening..Ik meldde dat de schoenendoos van het artikel dat ik zou terugsturen beschadigd was en dat ik het daarom in een andere doos zou terugsturen. Jullie verzekerden mij dat dit geen probleem was. Vervolgens heb ik het artikel op 20 april 2023 in een pakketautomaat geplaatst en de levering gevolgd via de barcode 323211045445003300254050 (De code die jullie me hiervoor gaven.). Op donderdag 4 mei 2023, 2 weken later, had ik nog niets gehoord over de ontvangst van de retourzending, terwijl ik duidelijk zag dat het pakket op dinsdag 25 april om 11:01 uur bij jullie partner was aangekomen. Ik heb jullie hierover geïnformeerd. Jullie zijn een onderzoek gestart, vertelden mij dat het pakket niet was aangekomen en lieten mij voor deze retourzending 2 juridische verklaringen invullen omdat het om 2 bestellingen ging. Ik deed dit en kreeg vervolgens te horen dat de zending wel was aangekomen, maar dat de artikelen niet in het pakket aanwezig waren en de retour daarom niet verwerkt kon worden. Ik kon mijn geld dus niet terugkrijgen volgens jullie. Ik was zelf zeer verbaasd over de afwezigheid van de artikelen en heb de volgende dag contact opgenomen met bpost. Zij gaven aan dat het pakket een gewicht had van 840 g en dat ze foto's hadden van de zending en dat bij ontvangst van het pakket bij bpost de artikelen dus aanwezig waren. Bpost liet me weten jullie te verwittigen, en dat jullie een onderzoek bij hen moesten starten. Ik heb jullie hiervoor meteen opgebeld en jullie gingen dit aan jullie interne dienst meegeven, maar tevergeefs, ik kreeg opnieuw dezelfde mail die ik ondertussen al 5 keer had gekregen. Ik begrijp dat het vervelend is dat ons onderzoeksteam heeft besloten niet over te gaan tot een terugbetaling. Echter zijn er meerdere controles uitgevoerd, waarna dit besluit is genomen.Helaas kan ik niet afwijken van deze beslissing.Mijn excuses voor het teleurstellende bericht.Teleurstellend was het zeker. Ik vroeg toen of jullie konden bevestigen of jullie een onderzoek waren gestart bij bpost, maar opnieuw kreeg ik dezelfde mail. Dus belde ik opnieuw naar bpost en die zeiden me dat er geen onderzoek was gestart. Bpost heeft mij toen een mail gestuurd betreffende deze zending waarin ook werd aangegeven dat jullie hiervoor een onderzoek moesten starten, ik moest dit doorzenden naar jullie. Opnieuw ontving ik dezelfde mail, er waren verschillende controles geweest en dit kon niet herbekeken worden. Ik heb jullie nogmaals gebeld, wederom werd mij verteld dat er verschillende controles zijn uitgevoerd voordat deze beslissing werd genomen. Ik wist jullie nog te vragen welke controles dit waren. Ik had namelijk de artikelen wel degelijk in het retourpakket gestopt, opgestuurd en bpost kon dit ook bevestigen. De medewerker kon zich er duidelijk niet over uitspreken want hij legde midden in het gesprek de telefoon neer. Over goede service gesproken.Vandaar mijn vraag nogmaals via dit kanaal, kunt u mij inzicht geven in de controles die zijn uitgevoerd om de beslissing om niet terug te betalen te verklaren? Het lijkt me toch gepast dat hiervoor op zijn minst een onderzoek wordt gestart bij bpost als u beweert dat ik een leeg pakket heb verstuurd. Graag hoor ik meer van jullie. Vriendelijke groeten, Y.S.