Terug

Problemen met retour MediaMarkt Turnhout

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: MediaMarkt

19/04/2024

Geachte heer/mevrouw, Ik ging zonet met mijn perfect ingepakt pakketje langs Mediamarkt in Turnhout (Parklaan 4 2300 Turnhout)om mijn bestelling te retourneren. Daar haalden ze de iPhone uit het doosje, haalde ze het plastiekje van het scherm, en bekeken ze mijn iPhone van top tot teen. Vervolgens moest de persoon aan de Balie met de manager van het filiaal gaan spreken om te horen of ze dit product retour konden nemen. Na 15 minuten wegblijven komt ze terug en stelt ze mij dat Apple producten niet via de winkel retour kunnen worden gestuurd en dat zij dus moeten opgestuurd worden via een retourlabel dat online moet aangevraagd worden. Ik krijg mijn doosje terug dat inmiddels een complete rommel is geworden en ga naar mijn auto. Aan de auto zie ik dat het plastiekje op het scherm er zeer rommelig is opgeplakt. Ik haal dit plastiekje er af en zie dat het vol met vuil hangt. Ik ga vervolgens terug binnen en vraag hoe dit komt. Blijkbaar was het plastiekje achterin de winkel toen ze met de manager was gaan spreken op de grond gevallen. Vervolgens vraag ik naar de manager die afkomt en die stelt dat er geen bestellingen die online werden aangekocht kunnen retour gestuurd worden via zijn winkel. Nochtans staat dit letterlijk zo in de online retourvoorwaarden van MediaMarkt EN als ik naar het telefoonnummer bel van Mediamarkt (02 465 55 00) wordt dit ook letterlijk gezegd in het keuzemenu dat kleine pakketjes via een plaatselijk filiaal dienen te worden geretourneerd. Maar volgens de manager kan dat dus niet. Hij ging vervolgens een retourlabel aanmaken via zijn computer en ik zou dat een half uur later zeker ontvangen per e-mail. Voorlopig heb ik nog steeds niet ontvangen.Ik ga zonet online naar mijn bestelling en als je op de knop 'Artikel terugsturen' duwt, gebeurt er niets. Alle andere knoppen werken, maar deze niet.Ook als je telefonisch contact opneemt met de nummer 02 465 55 00 kom je in een keuzemenu terecht waarbij er letterlijk wordt gesteld dat je ofwel dient te retouren via een plaatselijke winkel OF dat je een label kan aanvragen en dat moet je toets X indrukken. Maar als je dan die toetst indrukt, wordt de verbinding meteen verbroken.Het lijkt hier echt dat er hier bijna op georganiseerde wijze een product retour sturen onmogelijk wordt gemaakt. Dit begint zo vreemd te worden.Ik belde zonet met de klantendienst via een ander keuzemenu en deze vrouw die ik kon spreken (zeer vriendelijke en behulpzame dame) meldde mij dat de winkel inderdaad normaal de retours zou moeten aanvaarden. Zij vond dit dus ook zeer vreemd. Zij zou dan voor mij een retourlabel in orde brengen. Dit heb ik zonet in mijn mail ontvangen.Kan u dit onderzoeken wat dit klopt toch echt wel niet en heb het gevoel dat er hier iets systemisch wordt georganiseerd. Minstens wordt het retour sturen zodanig bemoeilijkt dat het de facto onmogelijk wordt gemaakt. Dit kan wettelijk gezien echt niet.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform