Terug

Problemen met resultaat herstelling (onder term economisch onherstelbaar)

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. S.

Naar: KREFEL

29/04/2021

Beste,Binnen de verlengde garantie heb ik mijn Dyson steelstofzuiger bij Krefel binnengebracht aangezien de gebruiksduur slechts 25min was ipv 45min.Dit was eerder ook al een probleem waarbij ik in april 2019 een nieuwe batterij heb gekregen voor het toestel. Aangezien het om hetzelfde onderdeel van de stofzuiger gaat, ging ik ervan uit dat de garantie opnieuw begon te lopen.Maandag (26/4/2021) heb ik onverwacht een brief gekregen dat het toestel economisch onherstelbaar is verklaard. Na contactname heb ik begrepen dat mijn toestel inmiddels gerecycleerd is en ik het met een waardebon van € 235 (gebaseerd op initiële aankoopdatum, niet op vernieuwingsdatum batterij 2019) moet stellen. Ik heb blijkbaar zelf niet de keuze om mijn vorig toestel volledig ‘op’ te gebruiken en moet meteen maar opnieuw investeren bij Krefel. Dat dit in mijn plaats is beslist, vind ik geen manier van handelen.Als ik dit aankaart, krijg ik volgend antwoord:Beste mevrouw,Uw mail heeft al onze aandacht weerhouden. Met spijt vernemen wij de problemen die zich stelden met uw toestel.Na ontvangst van uw mail hebben wij onmiddelijk onze dienst Verlengde Garantie gecontacteerd teneinde ons verder te informeren over de uitbetaling van uw contract Verlengde Garantie Krëfel.Deze dienst meldt ons dat de herstelkost voor dit toestel, doorgegeven door het erkend service center van het merk waarnaar het toestel gestuurd werd, hoger lag dan de huidige restwaarde ervan. Bijgevolg werd er afstand gedaan van het toestel en werd er een waardebon van deze restwaarde ter uwer beschikking gesteld.Wij verwijzen hiervoor naar de algemene voorwaarden vermeld op uw contractVerlengde Garantie Krëfel, dat u heeft moeten ondertekenen, punt 1 paragraaf 2:“Indien de herstelkost hoger is dan de restwaarde wordt het toestel als economisch onherstelbaar beschouwd en wordt de restwaarde uitbetaald waarna de Verlengde Waarborg een einde neemt.”...”De uitbetaling van deze restwaarde geschiedt enkel in één van de Krëfel-winkels en dit in de vorm van een aankoopbon en enkel mits teruggave van het defecte toestel.”Rekening houdend met deze gegevens spijt het ons te moeten melden dat wij geen positief gevolg kunnen geven aan uw mail.Hopend op uw begrip en steeds tot uw dienst.Over het feit dat ik de keuze zou moeten hebben tussen recuperatie van mijn oud toestel (wat nog werkte voor een duurtijd van telkens 25 min.) en de waardebon wordt geen rekening gehouden. Er wordt van Krefel uit geen enkele geste gedaan. Ik ben niet gauw geneigd daar nog iets te kopen maar zit nu wel vast aan een waardebon en zonder mijn Dyson.Wat kan ik hieraan doen?Bedankt.Walter Sestig


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform