Terug

Problemen met rekeninguittreksels

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: bpost

04/09/2019

Op 01/07/2019 heb ik in het bpost bankkantoor van mijn schoonvader zijn overlijden aangegeven en werd een overlijdensdossier opgemaakt. Op 25/06/2019 waren al (forse) dossierkosten aangerekend (150 euro per jaar).Het rekeninguittreksel waarop deze dossierkosten werden vermeld was volledig verkeerd afgedrukt. Ik heb daarom op 02/07/2019 volgende mail naar het kantoor gestuurd :Beste,In bijlage stuur ik u een scan van het uittreksel waarover we al 2 maal gepraat hebben.Na uitgebreid studiewerk heb ik vastgesteld dat op het uittreksel twee verrichtingen vermeld staan die helemaal door mekaar gelopen zijn : Verrichting 82 is slecht en onvolledig afgedrukt en dit geeft de indruk dat de verrichting 81 mbt de beheerskosten van 150 euro van CM afkomstig zijn.Dit is de eerste maal dat ik uittreksels afdruk bij Bpostbank en ik wordt meteen geconfronteerd met een vervelende fout : Niet alleen worden de beheerskosten van Bpostbank voorgesteld als kosten van de CM, maar werden ook ikzelf en meerdere personen bij de CM nodeloos op stang gejaagd door deze zaak. Ik heb namelijk ettelijke telefoontjes naar de CM gedaan met de vraag waarom zij 150 euro dossierkosten aanrekenen, wat natuurlijk telkens ontkend werd en waardoor soms bitsige discussies ontstonden.Ik zou het op prijs stellen als Bpostbank als commerciële geste de 150 euro beheerskosten zou laten vallen.Met vriendelijke groetenDe kantoorhoudster heeft mijn mail onmiddellijk doorgestuurd naar haar clustermanager voor beslissing. Vandaag, twee maanden later, heb ik nog geen enkele reactie ontvangen : uitleg, verontschuldigingen of compensatie : nul komma nul.Ik heb sindsdien al verschillende foutief afgedrukte rekeninguittreksels tegengekomen waarbij bvb de identiteit van de tegenpartij een onleesbare combinatie van cijfers en letters is.De kantoorhoudster is zich bewust van de vele fouten maar weet blijkbaar zelf niet tot wie zij zich moet richten om ten minste de zaak te onderzoeken.

Berichten (1)

bpost

Naar: L. V.

20/09/2019

Geachte, Bedankt voor uw reactie.Afhankelijk van het saldo en de testamentaire instructies kunnen er dossierkosten (vanaf Eur50 tot Eur150) worden aangerekend.Voor verdere afhandeling werd uw e-mail doorgestuurd naar de betrokken dienst.Quality@bpostbank.beZij zullen u verder op de hoogte houden.Met vriendelijke groeten, Cindy De MunckSenior Contact Center Agent PostinfoMRS Contactcenter022/012345www.bpost.be www.bpostbank.be[THREAD ID:1-9VI89VA]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform