We vertroken op 17/2 naar Cuba (ik, Kaat de Puydt and Pierrina Janssens). Ter plaatse ondervonden wij dat het programma veranderd was - zonder eerdere waarschuwing noch printed programma ter plaatse (copieermachine was stuk). Tot daar toe. Heb gedurende een wandeling in Tope de Collantes een ongeval gehad (in water gevallen van een stamboom) en mijn rechter voet pijn gedaan (entorse). Heb bijna geen hulp gekregen van de begeleider - ben alleen naar de dokter geweest in Varadero die alleen spaans sprak - begeleider heeft niet het nodige gedaan om mijn terugreis gemakkelijker te maken (we zijn via Cancun teruggekomen in plaats van rechstreekse vlucht zoals aangeduid in programma) - dus 16 uur vlucht zonder plaats voor mijn voet. Piloot van het vliegtuig heeft Zaventem moeten verwittigen voor rolstoel…Het ergste nog van die reis is dat we een dag vroeger zijn teruggekomen. Ik heb hier een geprint versie van de reisprogramma van 31 augustus 2018 - wij hebben onze reservatie gemaakt begin september 2018. In dit programma staat duidelijk vermeld : vertrek vanuit Varadero op donderdag 28/2 na het ontbijt. We zijn wel op woensdag 27/2 vanuit Varadero vertrokken na de lunch !! We hebben alle 3 (Kaat De Puydt, Pierrina Janssens en ikzelf) een mail naar de Blauwe Vogel gestuurd om te klagen over dit feit maar hebben geen antwoord gekregen op dit specifieke vraag. Wel mails die heel arrogant en helemaal niet klantgericht waren. We kunnen U een copie van die mails opsturen zowel als een kopie van het reisprogramma. We hebben tot nu toe gewacht om te zien of er nog een positieve antwoord zou komen van de Blauwe Vogel … maar niets. Ik hoop dat U ons zult kunnen helpen