Terug

Problemen met pakjesbezorger

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: bpost

14/07/2020

Beste,Sinds begin vorig jaar worden pakjes zelden bij mij thuis afgeleverd. Meestal krijg ik via track and trace de melding dat ik niet thuis was terwijl ik het merendeel van de tijd gewoon aanwezig was. Als het papiertje al in de bus gestoken wordt, staat er altijd bij tijdstip, ‘nvt’ op. Een aantal keer is het papiertje gewoon één tot twee dagen later met de reguliere post toegekomen. Hiervoor nam ik al verschillende keren contact op met het postkantoor, klantendienst van de post etc…. maar tot op heden zonder gevolg.De laatste drie zendingen waren niet anders. Telkens vulde ik het formulier op de site in om dit te melden. Uitzondering was één oudere pakjesbezorger die de levering wel netjes afleverde.Vandaag, maandag 13 juli, stond een blonde, vrouwelijke pakjesbezorgster, naam onbekend wegens ontbrekende legitimatie, aan de deur die mij het formulier dat ik niet thuis was, in mijn handen duwde en op redelijk agressieve toon zei dat ik mijn pakje morgen maar zelf op het postkantoor moest gaan ophalen. Ze zou nooit nog pakjes bij mij komen afleveren omdat ik een dief was. Blijkbaar had ze vorig jaar in januari een pakje onder onze poort geschoven ipv op de veilige plaats te leggen (wat duidelijk een fout van haar kant was). Omdat ik het toen niet kon terugvinden op de veilige plaats die ik had aangegeven, heb ik bij de leverancier, Vepee/Vente Exclusive navraag gedaan. Daar wisten ze mij te melden dat het effectief geleverd was terwijl wij het niet konden vinden. Uiteindelijk heeft de leverancier navraag gedaan bij Bpost. Een week later hebben we het pakje bij toeval teruggevonden onder de sneeuw, bij wat afval dat naast ons huis klaarstond om naar het containerpark te brengen. Dit hebben we dan ook meteen via mail aan de leverancier en telefonisch aan Bpost laten weten. Dit voorval is, naar eigen zeggen bij de blonde pakjesbezorgster in het foute keelgat geschoten en is de reden waarom wij nu al anderhalf jaar geen pakjes meer mogen ontvangen. Ik denk toch dat het mijn recht is om te informeren naar de status van mijn pakket maar volgens haar was dit totaal ongehoord. Dit omdat er een klacht uit voortgekomen was wat door haar ervaren werd als een persoonlijke aanval. Ze had er blijkbaar geen foto van genomen (weer een fout van haar, opnieuw haar eigen woorden) en nu is zij van mening dat ik mijn pakjes maar zelf moet gaan ophalen in het postkantoor. Ik heb het grootste respect voor alle medemensen die in de corona tijd het beste van zich zelf gaven en geven maar dit heeft deze medewerker niet begrepen, wel in tegendeel, zij speelt met ieders gezondheid, zonder maar één regel van afstand of mondmasker te respecteren. Dan spreken we nog niet over de vele verplaatsingen naar het postkantoor.Ik apprecieer het absoluut niet dat mevrouw mij voor mijn eigen deur is komen bedreigen en beschuldigen van diefstal. Het feit dat ze hier zonder enig probleem komt toegeven dat ze niet meer wenst te leveren is beneden alle peil. Ik betaal een service die zij in naam van Bpost weigert te leveren. Ik begrijp dat ik van haar geen verontschuldiging mag verwachten maar ik zou het fijn vinden als de dienstverlening opnieuw zou kunnen plaatsvinden zoals het hoort.

Berichten (2)

bpost

Naar: M. D.

14/07/2020

DATA NOT AVAILABLE

M. D.

Naar: bpost

14/07/2020

Beste Klara,Bedankt voor jouw antwoord. Is er een andere manier om schriftelijk een klacht in te dienen? Als ik op de link die je in het antwoord meestuurde, probeer te klikken, krijg ik de melding dat ik geen toegang heb.Het webformulier ivm klachten over de levering van pakjes kan ik niet invullen omdat er 3 keuzes gegeven worden 1) postbode belde niet aan en dat deed ze wel 2) postbode bleef niet lang genoeg wachten. Dit kan ik ook niet kiezen want ze bleef wachten tot ik open deed en tenslotte 3) postbode liet geen briefje achter, ook die optie kan ik niet nemen want ze heeft het papiertje dat ik niet thuis was brutaal in mijn handen geduwd. Het online platform biedt mij dus niet de mogelijkheid om een klacht in te dienen.Kan u mij zeggen welke link ik wel kan gebruiken aub?Met vriendelijke groeten Mercedes


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform