Beste,Eind april 2023 heb ik een energievergelijking gedaan via mijnenergie.be, hierbij kwam naar boven dat Mega de beste oplossing zou zijn voor onze situatie. Zo gezegd, zo mijn overstap aangevraagd. Helaas wist ik toen nog niet welke problemen en dagdagelijkse miserie hierbij zouden komen kijken.Allereerst werd de aanvraag gedaan voor een OVERSTAP, echter heeft Mega deze behandeld als verhuis. Dit is door ons nooit gevraagd en bleek achteraf ook niet aanpasbaar te zijn in hun systeem. Er is door ons meermaals gebeld en gemaild om duidelijk te maken dat dit een overstap betreft en er dus geen energieovernamedocument kon zijn. Na 5x de uitleg gedaan te hebben waren ze uiteindelijk mee in het verhaal. Maar dan begon het, volgens Mega werd de overdracht voor elektriciteit meermaals geweigerd door Fluvius, dewelke meermaals ontkende. Probleem is nu als volgt: Fluvius meldt ons dat wij sinds 8 juni 2023 klant zijn voor onze elektriciteit bij Mega, doch Mega wil dit niet erkennen ( zij blijven aanhalen dat ons contract pas start op 1 augustus 2023), ook niet na een schriftelijk bewijs van Fluvius. Telefonisch werd ons gezegd dat men onze mail gewoon gesloten heeft doch ons inziens moet dit nader onderzocht worden. Tot onze grote verbazing zei men bij Mega dat ‘Fluvius de begindatum van het contract bij Mega maar moest aanpassen’. Na opnieuw telefonisch contact gehad te hebben met Fluvius werd ons bevestigd dat zij dit, logisch ook, niet kunnen.Wij zijn klant van Mega maar dienen alles zelf te ondernemen, er wordt 0,0 service geboden in een problematisch dossier dat dringend opgelost moet worden. Wij vallen nu sinds 8 juni in een “zwart gat” waarbij we zogezegd geen leverancier hebben en geen vergoeding krijgen voor de gedane injectie van de zonnepanelen. Er werd door ons zelf meermaals gebeld naar Mega en Fluvius en meermaals gemaild doch zonder het gewenste resultaat. Wij wensen dat ons elektriciteitscontract, zoals de netbeheerder(!) zelf bevestigd heeft, erkend wordt vanaf 8 juni 2023.Mvg