Terug

Problemen met overstap

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. M.

Naar: Mega

30/07/2023

Beste,Eind april 2023 heb ik een energievergelijking gedaan via mijnenergie.be, hierbij kwam naar boven dat Mega de beste oplossing zou zijn voor onze situatie. Zo gezegd, zo mijn overstap aangevraagd. Helaas wist ik toen nog niet welke problemen en dagdagelijkse miserie hierbij zouden komen kijken.Allereerst werd de aanvraag gedaan voor een OVERSTAP, echter heeft Mega deze behandeld als verhuis. Dit is door ons nooit gevraagd en bleek achteraf ook niet aanpasbaar te zijn in hun systeem. Er is door ons meermaals gebeld en gemaild om duidelijk te maken dat dit een overstap betreft en er dus geen energieovernamedocument kon zijn. Na 5x de uitleg gedaan te hebben waren ze uiteindelijk mee in het verhaal. Maar dan begon het, volgens Mega werd de overdracht voor elektriciteit meermaals geweigerd door Fluvius, dewelke meermaals ontkende. Probleem is nu als volgt: Fluvius meldt ons dat wij sinds 8 juni 2023 klant zijn voor onze elektriciteit bij Mega, doch Mega wil dit niet erkennen ( zij blijven aanhalen dat ons contract pas start op 1 augustus 2023), ook niet na een schriftelijk bewijs van Fluvius. Telefonisch werd ons gezegd dat men onze mail gewoon gesloten heeft doch ons inziens moet dit nader onderzocht worden. Tot onze grote verbazing zei men bij Mega dat ‘Fluvius de begindatum van het contract bij Mega maar moest aanpassen’. Na opnieuw telefonisch contact gehad te hebben met Fluvius werd ons bevestigd dat zij dit, logisch ook, niet kunnen.Wij zijn klant van Mega maar dienen alles zelf te ondernemen, er wordt 0,0 service geboden in een problematisch dossier dat dringend opgelost moet worden. Wij vallen nu sinds 8 juni in een “zwart gat” waarbij we zogezegd geen leverancier hebben en geen vergoeding krijgen voor de gedane injectie van de zonnepanelen. Er werd door ons zelf meermaals gebeld naar Mega en Fluvius en meermaals gemaild doch zonder het gewenste resultaat. Wij wensen dat ons elektriciteitscontract, zoals de netbeheerder(!) zelf bevestigd heeft, erkend wordt vanaf 8 juni 2023.Mvg

Berichten (3)

Mega

Naar: J. M.

01/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

J. M.

Naar: Mega

01/08/2023

Beste,Helaas stellen we wederom vast dat onze mail niet (volledig) gelezen werd. Wij krijgen maar geen duidelijke antwoorden.Nogmaals, de netbeheerder heeft ons bevestigd (zie ook boven en in eerste bijlage) dat ons elektriciteitscontract bij jullie reeds van start ging per 08/06/2023 en niet pas vanaf 01/08/2023. Wij wensen dan ook een contractbevestiging te krijgen van het contract dat ingaat per 08/06/2023. Intussen is een schadevergoeding hier ook op zijn plaats. Er werden hier meerdere mails/telefoons voor gepleegd door ons. Helaas tot op heden zonder enig resultaat. Jammer genoeg merken we dat Mega meermaals onze vragen ontwijkt door een antwoord te geven dat eigenlijk geen antwoord is op onze vragen. Of onze mails worden gewoonweg niet beantwoord. Deze worden gewoon gesloten terwijl verder onderzoek duidelijk nodig is. Dit is echt geen klantenservice.Mvg

Mega

Naar: J. M.

01/08/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform