Terug

problemen met opzeg van abonnement

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. M.

Naar: Basic-Fit

05/12/2020

In juni heb ik ons abonnement stopgezet en kreeg de melding dat we nog konden sporten tot 1/07/20. Men heeft blijkbaar daarna nog 2 maal via domiciliering geld gevraagd. Dit heb ik teruggevorderd.Daarna ben ik beginnen mailen vanaf dat ik een melding kreeg van het openstaand bedrag. Verchillende malen duidelijk gemaakt dat dit niet de bedoeling kan zijn. Via hun debiteurendienst proberen communiceren dat dit niet kan, met de vraag om het op te lossen. Ik had een abonnement flex, daarmee kan je altijd opzeggen. De antwoordtijd is enorm traag waardoor ik intussen nog mails kreeg van het openstaande bedrag. Bellen is heel moeilijk, aangezien ik fulltime werk en de kantooruren van basicfit nogal laat starten en vroeg dicht zijn. In september heb ik nogmaals op hun fantastische site gegaan en daar tot 4 maal toe de procedure gedaan om af te zeggen. Telkens krijg ik de melding dit ik nog tot 11/10 kon sporten. Net zoals in juni... Dan, na 4maal. Krijg ik opeens een mailtje om te zeggen dat het abonnement is afgezegd. Na 4 maal. En intussen 3maand te laat. Nu heb ik deze week een mail en brief gekregen met een ingebrekestelling. Ik heb meerdere malen de moeite gedaan om contact op te nemen, maar basicfit heeft hier niet mee geholpen, en als ze ook maar wat hielpen duurde het extreem lang vooraleer ik beantwoord werd. Ik ga absoluut niet akkoord met deze praktijken en wens dat het openstaande bedrag kwijtgescholden word. Evenals alle kosten die ermee gepaard zijn. Indien de dienstverlening en site van basicfit deftig zouden werken zou dit probleem zich nooit voorgedaan hebben. Hun site zit ofwel met een aantal bugs, ofwel doet men dit met opzet maar dit kan absoluut niet. Mvg, Steven.

Berichten (2)

Basic-Fit

Naar: S. M.

19/12/2020

Beste,Bedankt dat je contact opneemt met onze klantenservice.Na aanleiding van jullie mail is er contact gezocht met het lid, de klacht zal verder via de mail worden afgehandeld.Laat het me gerust weten als je nog andere vragen hebt of raadpleeg onze FAQ.Met sportieve groet,MennoCustomer SupportBasic-FitWist je dat je voor veelgestelde vragen ook terecht kunt op onze website? Daarnaast kun je ook inloggen op "My Basic-Fit" om wijzigingen aan te brengen én ledenvoordeel te behalen bij onder andere NXT Level Sports Nutrition!ref:_00D24fJbb._5005IAn15b:refT2410.1

S. M.

Naar: Basic-Fit

21/12/2020

Hallo Menno,Van de uitschrijving in juni heb ik helaas geen screenshot genomen.Ik begrijp daarmee wel dat ik het niet kan aantonen dat er toen een poging gedaan werd om uit te schrijven.Het verbaast mij enorm dat jullie slechts een week tijd nodig hebben om mails te beantwoorden als deze via test-aankoop passeren ipv de gebruikelijke 4weken als ik jullie een mailtje rechtreeks verzend...Ook is het héél vreemd dat ik in augustus, na het ontdekken dat de domiciliering nog steeds lopende was tot 4 maal toe heb moeten proberen uitschrijven. Op exacte dezelfde manier als in juni geweest, vooraleer er toch een bevestigingsmail verzonden werd (heel vreemd allemaal).Ivm betaling, ben ik bereid om het teruggevorderde bedrag te storten naar jullie, maar aangezien het bedrag sterk is verhoogt, door de tijd die intussen is verstreken wegens extreem trage feedback van jullie kant. Ook al heb ik wel degelijk stappen gezet om dit zo snel mogelijk te gaan oplossen bleef het altijd wachten op jullie antwoord.Het teruggevorderde bedrag is €38,99. Deze ben ik bereid om terug over te maken. NIET de zogezegde €85,48 die volgens jullie openstaat (en veel te hoog is door toedoen van jullie kant).Hieronder knip en plak ik alle voorgaande mailverkeer als bewijs dat ik wel degelijk stappen ondernomen vanaf het moment dat ik ontdekt heb dat jullie systeem erop uit is om mensen geld uit hun zakken te pikken.Graag antwoord voordat ik een nieuwe aanmaningsbrief in de bus krijg.Hieronder betreffend mailverkeer.Mvg.........................................................................................................................Beste,Via de chat kan ik geen contact opnemen, ik wordt doorverwezen via dit email adres.Zoals eerder vermeld, heb ik mijn abonnement via de site afgezegd in juni kort nadat we de mial kregen dat er terug zou mogen gesport worden. Waarbij een melding werdt getoond dat ik nog tot 1/07/20 zou kunnen sporten.Het lijkt me een bizarre zaak dat er nadien toch nog moet betaald worden??Eenmaal ik ontdekt had dat er nog steeds geld werdt afgetrokken, ben ik nogmaals naar de site gegaan en heb ik tot 4 maal toe gaan afzeggen. Ik kreeg opnieuw een melding dat ik zou kunnen sporten tot 11/10/20... Ook al was mijn abonnement reeds afgezegd sedert juni!Ik heb na het versturen van mijn eerste mail niet binnen de beloofde 5 werkdagen antwoord ontvangen dus ging ik ervan uit dat gans deze zaak opgeschort was.Ik hoop dat het duidelijk is dat ik hier niet mee akkoord ga. Gelieve dit op te lossen.Mvg.Op 27 sep. 2020 17:55 schreef BasicFit BE [debiteurenadministratie@basic-fit.be]: Geachte heer/mevrouw, Bedankt voor je bericht. De definitieve beëindiging van je abonnement is vastgesteld op 11/10/2020 Je dient de lidgelden tot de einddatum van het abonnement te voldoen. Wij verzoeken je vriendelijk de betaling handmatig te verrichten op IBAN nummer NL24RABO0168476207 , t.a.v. Basic-Fit onder vermelding van je lidnummer. Indien je nog vragen hebt met betrekking tot je opzegging verzoeken wij je contact op te nemen met de klantenservice. De klantenservice is te bereiken via de website, hier kan je live chatten of een contactformulier invullen! Met vriendelijke groet, Basic Fit Van: montey333@hotmail.com [montey333@hotmail.com] Verzonden: Tuesday, September 1, 2020 11:04 AM Aan: BasicFit BE [debiteurenadministratie@basic-fit.be] Onderwerp: Re: Herinnering 170126670 Hallo, Ik vraag me af waarom ik nog een herinnering krijg om te betalen? In juni heb ik ons abonnement stopgezet en kreeg de melding dat we nog konden sporten tot 1/07/20. Men heeft blijkbaar daarna nog 2 maal via domiciliering geld gevraagd?? Ik heb nogmaals 4keer via de fantastische site uitgeschreven aangezien dit toch niet gebeurt is in juni. En hopelijk is dit nu toch zo. Mvg, Steven. Op 31 aug. 2020 12:45 schreef debiteurenadministratie@basic-fit.be: Betreft: Herinnering Lidnummer: 170126670 Beste Steven, Niet al jouw lidgelden zijn voldaan. Ongestoord blijven sporten? Betaal binnen 5 dagen het openstaande bedrag van 38,99 EUR. Je kunt direct en makkelijk online betalen via onderstaande betaalbutton of op de club via de kiosk. Wij verwerken je betaling meteen in onze administratie. Betaal Toegang tot je club en domiciliëren Zolang niet alle lidgelden zijn voldaan kan je conform onze algemene voorwaarden geen gebruik maken van onze diensten en faciliteiten, ook domiciliëren wij niet zo lang de achterstand niet is ingehaald. Voorkom extra kosten Als de betaling niet binnen de gestelde termijn door ons is ontvangen, kunnen wij € 7,50 aan wettelijk toegestane incassokosten in rekening brengen. Heb je het lidgeld inmiddels betaald? Dan hoef je verder niets te doen en mag je deze mail als niet verzonden beschouwen. Heb je vragen? Heb je na het lezen nog vragen? Neem dan contact op met onze administratie. Dit kan door te mailen naar debiteurenadministratie@basic-fit.be of telefonisch op maandag t/m vrijdag van 8.30u tot 17.00u via telefoonnummer 025 88 77 10. Wij kunnen dan gezamenlijk je gegevens controleren. Met sportieve groet, Debiteurenadministratie Basic-Fit


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform