HIERONDER EERST MIJN VORIGE KLACHT WAAROVER IK ANTWOORD KREEG (telefonisch en via mail) MAAR WAARMEE IK NIET AKKOORD KAN GAAN bericht van 7/7/2022Besteop 12/6/2022 werd onze meterstand van elektriciteit opgenomen door een medewerker van Fluvius. Echter door onze zonnepanelen was deze meterstand lager dan vorig jaar. De medewerker van Fluvius noteerde deze lagere meterstand. Hierdoor moeten wij voor het verschil 2x betalen. We betaalden reeds voor de geleverde elektriciteit tot 964kWh en door de nieuw genoteerde meterstand van 105kWh, moeten we nu dubbel betalen voor de geleverde stroom tussen 105kWh en 964kWh. De telefoniste van Fluvius vond dit 'normaal'.Indien je zélf een meterstand moet ingeven, kan je geen lagere waarden ingeven waardoor dit probleem zich niet stelt, maar als men de meterstand komt opnemen (terwijl je als ouder niet thuis bent en dus niet direct kan melden dat je hier niet mee akkoord gaat) kan men dus wel een lagere stand ingeven met als gevolg ... dubbele betaling.aanvulling 18/7/2022ik wil graag hieronder een verduidelijking toevoegen (zodat het hopelijk wél begrepen wordt dat mijn energie tot mijn meterstand van 964 dubbel betaald zal moeten worden omdat mijn meterstand verlaagd werd (dit was ook het geval in 2015 !!! Toen werd ik ook niet begrepen).Meterstanden : juni 2021 : 964juni 2022 : 105=> ik moet geen elektriciteit betalen, logisch want ik verbruikte niks, maar plaatste wél elektriciteit op het net (waarvoor ik nota bene 'belasting' betaal via facturatie van Total ...)Stel dat er géén meteropname gebeurde door medewerker van Fluvius, dan bleef dus mijn meterstand op 964 staan.Enkele voorbeelden om aan te tonen dat het verbruik tussen 105 en 964 wél dubbel zal worden aangerekend :meterstand juni 2021 : 964meterstand juni 2022 : 105geschatte meterstand juni 2023 : 450 => ik moet betalen voor het verbruik tussen 105 en 450 geschatte meterstand juni 2024 : 964 => ik moet betalen voor het verbruik tussen 450 en 964Stel dat mijn meterstand NIET gecorrigeerd werd in juni 2022 en deze op 964 bleef staan, dan zou ik NIET moeten betalen tot de geschatte waarde voor juni 2024. Hopelijk is mijn klacht nu wél duidelijk en wordt er wél begrepen dat ik DUBBEL moet betalen voor de elektriciteit tot mijn meterstand weer op 964 staat