Terug

problemen met opname meterstand

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: FLUVIUS

07/07/2022

Besteop 12/6/2022 werd onze meterstand van elektriciteit opgenomen door een medewerker van Fluvius. Echter door onze zonnepanelen was deze meterstand lager dan vorig jaar. De medewerker van Fluvius noteerde deze lagere meterstand. Hierdoor moeten wij voor het verschil 2x betalen. We betaalden reeds voor de geleverde elektriciteit tot 964kWh en door de nieuw genoteerde meterstand van 105kWh, moeten we nu dubbel betalen voor de geleverde stroom tussen 105kWh en 964kWh. De telefoniste van Fluvius vond dit 'normaal'. Indien je zélf een meterstand moet ingeven, kan je geen lagere waarden ingeven waardoor dit probleem zich niet stelt, maar als men de meterstand komt opnemen (terwijl je als ouder niet thuis bent en dus niet direct kan melden dat je hier niet mee akkoord gaat) kan men dus wel een lagere stand ingeven met als gevolg ... dubbele betaling.

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: M. V.

08/07/2022

Beste,We hebben notie genomen van je klacht.Echter kan ik je verzekeren dat er geen dubbele betaling wordt gedaan.Uw verbruik wordt bepaald door het verschil van 2 meterstanden, de opgenomen meterstanden op zich zijn geen verbruiks waarde voor u.In bijlag een tabel waarop u uw verbruik terug vind van de laatste jaren, in de groene tabel ziet u uw aangerekend verbruik, dit zou u ook terug moeten vinden op de facturen die u krijgt van uw energieleverancier.Deze getallen wijken af van uw meterstanden zoals u kan zien, een negatief verbruik wordt automatisch op 0 gezet.Mocht u toch nog vragen of bedenkingen hebben hoor ik het graag.Zonder tegenbericht van u binnen de 10 werkdagen wordt uw dossier afgesloten.Met vriendelijke groeten,Directie KlantendienstKlachtencommissieBrusselsesteenweg 199, 9090 Mellefluvius-Klachtencommissie @fluvius.bewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform