Terug

Problemen met oplevering en afwerking

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: DSM Keukens

18/11/2021

Beste,Ik tekende bij DSM voor een keuken die in mei '21 zou worden opgeleverd. Nadat DSM onze handtekening had, bleek deze datum al snel niet haalbaar te zijn, en mei werd veranderd in juni. Lastig, maar werkbaar voor ons.Er was een datum afgesproken voor het opmeten van de keuken, waarbij er binnen DSM iets was misgelopen waardoor dit moest worden verzet. Nadat de keuken volledig werd uitgetekend en alles in productie werd gezet bleek ook juni niet meer haalbaar en werd de leveringsdatum 1 juli, en de plaatsingsdatum 5 juli. Dit begint onze verbouwingen een beetje te stroppen, maar goed, we zijn al blij dat we nog tijdens de zomer van een nieuwe keuken kunnen genieten. We betalen netjes alles op tijd om geen extra vertragingen meer op te lopen.De keuken werd effectief geleverd op 1 juli en de plaatsers waren aan de slag op 5 juli. Vanaf hier is er echter heel veel beginnen mislopen. Het waren onafhankelijke plaatsers die redelijk slordig te werk gingen en een keuken achterlieten waarvan de afwerking toch de wensen overlaat. Er moest een deurpaneel opnieuw worden besteld omdat de plaatsers dit hebben beschadigd, maar na hun vertrek vielen er nog vele andere mankementen op die we aan DSM hebben doorgegeven en waarvoor er ook onderdelen in bestelling moeten worden geplaatst. Het keukenblad kon pas na plaatsing worden opgemeten, dus het was vanaf dan even wachten op de firma van het keukenblad en het nieuwe deurpaneel.Het keukenblad werd een paar dagen na de plaatsing opgemeten. We zaten ondertussen al kort tegen het bouwverlof, en niemand kon ons zeggen of we alles nog zouden krijgen voor of na het bouwverlof. Plots was het al bouwverlof en hadden we nog geen keukenblad of nieuw deurpaneel.Een maand verder is het bouwverlof en onze eigen vakantie afgelopen. Van DSM geen enkele mail, telefoon of status update. Ik mail en bel meerdere malen. Uiteindelijk antwoord dat de persoon die onze dossier opvolgt niet meer bij DSM werkt en dat er niets was doorgegeven of opgevolgd voor het werkblad. De excuses van DSM gekregen en de belofte dat onze dossier vanaf nu strikt zal worden opgevolgd. We gingen mails en telefoontjes krijgen om de status mee op te volgen.Diezelfde week hebben we al geen enkele mail of telefoon gehad. Na dagen achtereen te bellen kreeg ik eindelijk een datum wanneer ons keukenblad zou worden geplaatst. Over het deurpaneel en de andere onderdelen nog geen bericht.13 september was het keukenblad geplaatst. Eindelijk nog eens een stapje dichter bij een afgewerkte keuken.Enkele dagen later kregen we ook bericht dat er een plaatser ging langskomen voor het deurpaneel.Dit was een plaatser van DSM zelf die niet op de hoogte was dat er nog andere zaken moesten worden vervangen. Toen hij met zijn eigen ogen onze keuken zag, merkte hij al snel heel veel fouten op. Meer dan wat wij tot nu toe hadden gezien. Hij heeft een hele waslijst van panelen en onderdelen opnieuw laten bestellen omdat ze verkeerd waren geplaatst, ontbraken of waren beschadigd. Dit werd rechtstreeks aan DSM doorgegeven en wij konden terug wachten.2 weken later (begin oktober) nog geen enkel bericht van DSM gehad. Wanneer zullen onze onderdelen er zijn? Wanneer komen ze die plaatsen? Geen enkel idee. Ik bel, elke dag een week aan een stuk, soms 2x per dag en NOOIT de verantwoordelijke van onze dossier aan de lijn gekregen. Altijd iemand anders die hem niet kon bereiken, maar hij zou altijd dezelfde dag nog terugbellen.Ik stuur een wanhopige mail uit naar elk @dsm mailadres dat ik tot nu toe kende om te smeken om onze dossier op te volgen. Ik krijg de volgende dag de verantwoordelijke van onze dossier eindelijk aan de lijn. Weeral de excuses van DSM ontvangen en weeral dezelfde loze beloftes dat onze dossier beter zal worden opgevolgd en voorrang krijgt. Hij wist te zeggen dat de onderdelen in bestelling zijn geplaatst bij de leverancier, maar daar was nog geen bevestiging van. Het was allemaal 3 weken eerder aan DSM doorgegeven, maar swat.Een week later krijg ik telefoon van de verantwoordelijke van onze dossier om te zeggen dat alles normaal 1 november moet binnen zijn. Dat is bijna 6 maanden later dan onze eerste datum. Sindsdien hebben we weeral telkens zelf achter updates moeten vragen. Elke keer was er een stuk nog niet binnen en schoven we week na week op. Niemand kon mij een nieuwe datum geven.Na weeral zelf te bellen krijgen we te horen dat toevallig diezelfde dag de verantwoordelijke van onze dossier mij zou hebben gebeld, maar dat ik niet opnam. Ik heb geen enkele gemiste oproep staan en er waren nooit zijn oproepen in het verleden. Allemaal heel vreemd, maar ok. We krijgen een nieuwe datum voor de plaatsing, 26 november. Ik had er niet veel vertrouwen meer in, en heb gelijk gekregen, want vandaag terug telefoon om te zeggen dat 26 november niet doorgaat en het 3 december wordt. bijna 7 maanden na onze datum waarvoor we hebben getekend! En gezien heel het traject met DSM geloof ik ook niet dat het in orde zal zijn na 3 december.

Berichten (1)

DSM Keukens

Naar: J. V.

19/11/2021

Beste, Alvast onze welgemeende excuses voor de verloop van uw dossier.Wij bij DSM keukens beseffen maar al te goed dat het verloop van uw keuken niet de normale gang van zaken heeft gelopen.Door een ongeval met één van onze monteurs moest deze datum onverwacht verzet worden.Op dit moment ligt ons volgende bezoek vast op 2 december.Gelieve deze datum nog even na te kijken.Ik hoop dat we bij dit bezoek uw keuken helemaal kunnen afwerken.Ik wil u toch graag garanderen dat we u niet zullen laten zitten met een onafgewerkte keuken.Indien er toch nog zaken onafgewerkt blijken zullen wij er alles aan doen om deze zo spoedig mogelijk af te werken.Graag zou ik u ook bedanken voor uw geduld tijdens het verloop van uw dossier.In de hoop jullie hiermee van dienst te zijn geweest, verblijven wij.Met vriendelijke groeten, Sebastiaan De JongeProjectcoa¶rdinator


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform